Ayb Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Har hatt dette problemet i lang tid, og nå begynner jeg å bli lei. Saken er at jeg ikke klarer å åpne en port for uTorrent. Har fulgt alle guidene som fins på nettet tror jeg, uten å komme noe lenger, så nå spør jeg her. Jeg får som regel gult eller rødt merke i uTorrent som tilsier at det er noe feil med tilkoblinga, selv om det hender en sjelden gang at den blir grønn. Port checkeren i uTorrent og på andre nettsteder sier også at porten er stengt. Jeg får normale hastigheter, selv om opplastingshastigheten som regel ikke er helt på topp (noe som sikkert kommer av dårlige torrents). Derfor skulle det kanskje ikke være noe problem at porten ikke er åpen, så lenge jeg får hastighetene mine, men skulle gjerne fått porten til å faktisk vises som "åpen", slik at jeg kan være sikkert på at jeg får utnyttet linja ordentlig. Routeren er en Linksys WRT54GL Håper noen kan hjelpe På forhånd takk for all hjelp! Legger til noen bilder for å vise hva jeg har gjort/åpnet: Router: Modem: Brannmur (Zone Alarm): Brannmur: uTorrent Port Checker (er dette den IP-en som skal komme opp?): GRC.com ShieldsUP!: Endret 18. desember 2008 av GW Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 http://www.online.no/datasikkerhet/abuse.html Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Tviler ganske sterkt på at det er det som er årsaken Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hvis Windows brannmur er på så må du tillate Utorrent der også. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Jepp, den er skrudd av. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Du må huske på at du har to brannmurer. Sikkert enklest om du setter routermodemet i bridge. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 To brannmurer? Har skrudd av Windows' sin, og i Zone Alarm har jeg vel åpnet alt, så langt jeg kan se. Har du noen guider til å sette et Thompson 510i i bridge? Er det noen negative sider ved å sette det i bridge? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Har du gitt pc fast ip? ser ut som du prøver å åpne port 4114 til IP 192.168.1.113, men når du sjekker via utorrent har pc tydeligvis IP 192.168.1.139 Du må binde IP 192.168.1.113 til din pc via mac adressen på nettverkskortet. Ellers vil pc få forskjellig ip hver gang du restarter pc. Endret 18. desember 2008 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Har fast IP, ja. Får 192.168.1.113 i ipconfig hver gang jeg restarter. Men jeg har aldri hørt om å binde IP-en via mac-addressen? Rart det aldri nevnes i guider som de på portforward.com o.l. om det er viktig. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Har du gitt pc fast ip? ser ut som du prøver å åpne port 4114 til IP 192.168.1.113, men når du sjekker via utorrent har pc tydeligvis IP 192.168.1.139 Den viser en 88.xx.xx.139 adresse som er public. Alt ser riktig ut i utgangspunktet. Ville satt speedtouch til bridge da 2 rutere etter hverandre gjør ting komplisert. Hvis du har Telenor som ISP ligger det en guide på siden deres. Endret 18. desember 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Takk, skal sjekke ut det Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det er brannmur både i 510i og den andre routeren. Det er ikke noen store ulemper med å bridge routermodemet. Det blir som regel bedre stabilitet i bridgemodus. http://www.online.no/kundeservice/veiledni...n-oversikt.html Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Speedtouchen din vil fungere som et rent modem når det er satt til bridge. Da trenger du bare å tenke på Linksys når du skal fikse porter og annet som har med ruter å gjøre senere hvis du setter den til bridge. Du har muligens 2 DHCP servere på nå siden du har 2 rutere som gjør at porten må åpnes 2 ganger. Endret 18. desember 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Satte den i bridge-modus nå. Da mista jeg internett og fikk det ikke opp igjen før nå, etter iherdige forsøk på å sette modemet tilbake til router-modus. Noen innstillinger jeg må gjøre i modemet/router etter at jeg har satt det til bridge? Når jeg hadde det i bridge modus, så hadde det som er ringa rundt rødt kryss, altså at det ikke funka: Du har muligens 2 DHCP servere på nå siden du har 2 rutere som gjør at porten må åpnes 2 ganger. Vil det muligens hjelpe på samme måte som ved å sette det i bridge, å deaktivere DHCP på en av dem? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det blir lettest om du får satt den i bridge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå