Gjest trådstarter Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Som tittelen sier så sliter jeg med tvangstanker. Dette har jeg slitt med i årevis og det dukker mest opp når jeg møter/snakker med noen jeg liker. Et eksempel: jeg møter en kvinne jeg liker veldig godt. Jeg vil henne bare godt men noe negativt inni meg vil si noe skikkelig stygt til henne eller skape bilder i mitt hode av å gjøre henne noe vondt som å voldta henne eller noe sånt. Dette er noe som plager meg veldig fordi jeg personlig vet jeg aldri i verden ville gjort noe sånt mot noen. Jeg får alltid en frykt for at personen kan lese det på meg og vite hva jeg tenker. I værste fall at jeg skulle ufrivillig viske noe stygt til han/henne. Jeg tror ikke jeg gjør dette siste men frykten for at personen merker noe er alltid tilstedet når disse tvangstankene kommer. Det var spesielt i dag hvor jeg snakket med en veldig fin person som har hjulpet meg mye at det plutselig kom negative tanker. Det var som det var en side av meg som ville si til henne at jeg vil voldta henne. Jeg ville jo aldri gjøre det men jeg bare skjønner ikke hvor dette kommer fra. Jeg har en destruktiv side og jeg er ikke sikker hvordan jeg skal håndtere den. Noen som har noen råd bortsett fra å gå til psykolog? Det har jeg allerede. Skulle ønske jeg kunne bare si til disse personene at jeg setter pris på dem som en "counterattack" mot disse negative tankene mine. Men jeg kan jo liksom ikke gå rundt og fortelle alle jeg er glad i dem. Da hadde jo folk synes jeg er enda rarere enn jeg allerede er.. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Føler litt at jeg har det samme, noen ganger kommer det litt slemme tanker i hodet mitt, og da føler jeg at den personen jeg snakker med vet hva jeg tenker..... Aner ikke hva det er.... Får sikkert bare leve med det Lykke Til. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Tvangstanker er skjeldent noe man kan gjøre så veldig mye med. Det eneste som hjelper er vel og (noe som sikkert psykologen din også har sagt) og oppsøke AKKURATT de situasjonene du merker tankene fremtredes i. Og prøve og jobbe med forskjellige teknikker for å fjerne akkuratt de tankene du har. Jeg har selv hatt angst ect. og jeg har måttet jobbe med hjernen og tankene mine for å slippe smerte rundt i kroppen. Og det tar forbanna lang tid, og er forbanna vansklig. Men du har på en måte 2 valg, enten og bare leve med det.. eller og sloss mot det. Hvis du lever med det må du på en måte bare akseptere at "sånn er det", så kan de eventuelt forsvinne eller dabbe av etterhvert. Hvis du sloss mot dem må du bare oppsøke "de farlige situasjonene" og prøve å jobbe på teknikker og tankeganger som får deg vekk fra tankene. Og jeg tror ikke folk hadde hatt noe i mot om du sa at du var gla i dem. Det er ting de fleste liker og høre iallefall Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Snakk med forumpsykologen vår, Duttzi Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Noen som har noen råd bortsett fra å gå til psykolog? Det har jeg allerede. Snakk med forumpsykologen vår, Duttzi Sorry, ser ikke helt poenget med det når han allerede har vært hos psykolog. Kan ikke du bare skrive ut noe dop til han? Til "trådstarter", hva med å teste en annen psykolog, de har jo forskjellige terapimetoder - kanskje en annen passer deg bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå