The7thSense Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hei folkens: Lurte på en ting gitt... Har 2 stk. XFX GTX280 skjermkort i pc'en for tiden. Disse har en kjernehastighet på 670MHz (uklokket). Har nettopp kommet over kjøp av et XFX GTX280 skjermkort med kjernehastighet på 602MHz. Hva vil dette ha å si for de 2 andre skjermkortene? Kan jeg bruke det 3 kortet til KUN å drive Ageia Physx grafikken? Vil de 2 andre kortene også bli klokket automatisk ned til 602MHz slik at jeg må klokke alle 3 kortene får å få samme kjernehastighet på de? Vil det lønne seg å heller kjøpe et 3'dje kort med 670MHz? Håper noen kan gi meg en oppklaring rundt disse spørsmålene... MVH The7thSense Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Du vil få en nedklokking på ALLE de andre kortene. Så her må du klokke opp manuellt. Lenke til kommentar
hi2u Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Med ett sånn system så har du vel kanskje nok penger til at det ikke betyr så veldig, men tror fortsatt jeg ville anbefalt å la være kjøpe ett tredje; ytelse-forbedringen er minimal til ikke-eksisterende( bortsett fra hvis du hadde hatt ett i7 system, der går Tri-SLI mye bedre ), og nye( dvs. refresh av 260 og 280, pluss ett dual-GPU kort ) Nvidia skjermkort kommer i Januar, etter hva jeg har lest. Du kan sette av det tredje kortet til å bare ta seg av PhysX greiene, men det er så få spill som støtter dette for øyeblikket at det er strengt tatt ubrukelig i 99% av tilfellene. Hvis du ikke har noe bedre å bruke pengene på så vil jeg påstå det er mye bedre bruk av de rundt 4000 kortet koster å heller kjøpe ett X58 hovedkort og gå for i7. X58 hovedkortene gir som sagt også bedre ytelse når du kjører SLI enn Nvidia sine hovedkort gjør, dog det behøver DDR3 minne. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 har du stor nok skjerm og rask nok cpu så er det ikke noe galt med tri-sli,men det tredje kortet må du klokke opp manuelt,eller så kan du kjøre alle korte på stock hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå