Gå til innhold

Hvordan klarer folk å slanke seg?


Anbefalte innlegg

Og da slutter vi med usaklige innlegg og mangel på høflighet i denne tråden. Les disse to retningslinjene før dere diskuterer videre:

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.
#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

2 innlegg er slettet.

 

Reaksjoner på moderering taes på PM, ikke i tråden.

Endret av TSP
Slettet et innlegg til, lar sitatene bli igjen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
slutt å skriv sånt piss a, alle som har lest litt og har ett snev av peiling vet at det er bare bullshit

piss?

det er ett faktum at kroppen går i lagringsmodus ved høye svingninger i blodsukkeret.

og om du ikke eter frokost får du ett veldig lavt blodsukker utover dagen, og kroppen går i lagringsmodus. samt at det lave blodsukkeret påvirker din evne til å trene.

tro meg, har opplevd.

Lenke til kommentar
evne til å trene å slanke seg er 2 vidt forskjellige ting, nå begynner du å mixe to ting sammen....

 

nei det gjør jeg ikke.

eneste jeg sier er at om man spiser frokost og jevne små måltider med lav GI mat igjennom dagen (matprodukter som holder blodsukkeret på ett stabilt nivå) så vil du lettere kunne ta av deg når du i tillegg trener.

"piss" sier du da.

 

i tillegg akkompagnerer jeg frokost-teorien (IKKE begynn å spikk på ordet "teori") om at man får lavt blodsukker om man ikke spiser frokost. slikt ødelegger også trening.

 

kcal ut vs. kcal inn er ett greit utgangspunkt, men med høye blodsukker svingninger kan du ikke trene skikkelig.

så det jeg sier, vil jeg mene henger på greip.

Lenke til kommentar

du trenger ikke trene for å slanke deg, og du leser tydligvis ikke ting folk legger ut her på forumet til deg, hadde du faktisk lest forskningen på måltidsfrekvens og GI så hadde du spist i deg de orda

 

edit: kcal ut vs. kcal inn er ikke ett greit utgangspunkt, det er eneste utgangspunket

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
du trenger ikke trene for å slanke deg, og du leser tydligvis ikke ting folk legger ut her på forumet til deg, hadde du faktisk lest forskningen på måltidsfrekvens og GI så hadde du spist i deg de orda

 

edit: kcal ut vs. kcal inn er ikke ett greit utgangspunkt, det er eneste utgangspunket

 

men JEG snakker ikke om slanking. jeg snakker om vekttap via trening.

Lenke til kommentar
lurt å lese topic, før man skal være smart..

 

dessuten er vekttap for med trening slanking, får å gå ned i vekt har du 2 muligheter, trene mer, spise mindre, så de går hånd i hånd, er ikke no forskjell på slanking og vekttap med trening, er det samme (hvis man ser bort fra deff)

 

tøft, jeg tenkte akkurat på at det duog jeg diskuterte med, er faktisk ting som GÅR hånd i hånd for å få ett suksess fylt vekttap.

Lenke til kommentar

skjønner egnetlig ikke hva du mener, gidder ikke kaste bort mer tid på å skrive til deg her, da du tydligvis har mer lit til din overvektige trener, som ihvertfall ikke har peiling enn seriøs forskning, men det sier vel bare litt om hvor naiv du er, når du tror at læreren din er overvektig pga at han ikke spiser frokost

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål. Trente ganske mye før, men har blitt litt dårligere de senere årene/månedene. Har også blitt litt for mye fast food og dritt. Er keen på å kutte litt ned på fettet igjen, spesielt på magen (Ikke det at jeg har blitt feit, men spesielt den lille "klumpen" nederst på magen har jeg lyst til å fjerne).

Går på studio og trener bra med styrke, men har lyst til å begynne å trene litt mer kondis/utholdenhet. Men synes jogging er så fantastisk kjedelig, er det like bra med sykling i et bra tempo? Synes det er lettere å motivere seg for sykling.

Har også lest gjennom denne tråden, og synes det sto veldig mye interessant. Men sto også utrolig mye svada og tull. Hvis noen hadde giddet å skrive et kort sammendrag, eller bare noen gode generelle tips om trening/kosthold for å få mer muskler og mindre fett, hadde det vært helt fantastisk hjelp!

Lenke til kommentar

Gidder ikke å skrive noe referat, eller langt innlegg om slanking osv. men kan jo si at skal man gå ned i vekt må man ( følg med nå) FORBRENNE FLERE KALORIER ENN MAN FÅR I SEG ( kaloriunderskudd). sånn er det bare. Det har egentlig ikke stort å si når man får i seg de forskjellige måltidene, men på et generelt grunnlag vil jeg si at det er en fordel å spise flere små måltider om dagen.

 

Eks: Hvis du spiser frokost klokka 07.00, og middag kl 16.00, uten noe imellom sier det egentlig seg selv at man blir sulten, å blir man sulten er det veldig fort gjort å kjøpe en sjokolade, eller en pizzabit eller hva nå man enn velger. Da vil man få i seg masse kalorier, og kanskje ikke havne i det kaloriunderskuddet man trenger for å gå ned i vekt.

 

Hvis man derimot

 

Spiser man frokost kl 07.00, og tar seg et eple kl 10.00, litt frukt/ en salat til lunch i 13.00 tiden for å så spise middag kl 16.00 er det jo mindre sjanse for å bli sulten i løpet av dagen

 

Man kan naturligvis spise mer frukt, nøtter, knekkebrød, whatever senere og.

Endret av akrozo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...