Gå til innhold

Hvordan klarer folk å slanke seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, det Pmip sier her er ikke bare tull. Det går fint an å spise bare 1 - 2 måltid om dagen, men problemet er å få i seg den mengden man trenger av fett, proteiner, karbs, vitaminer osv. igjennom disse måltidene. Ta f.eks Serge Nubret, han åt jo bare et stort måltid om dagen.

 

Kilde.

 

Finner ikke en mer troverdig kilde enn dette sånn nå i farten, men om det er ønske om det skal jeg få gjort mer research. :)

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

serge nubret ikke et idol! så mye bol er over toppen!

ekkelt synes jeg. ikke sunt heller, sikkert.

Hvordan klarer folk å slange seg?

Don't eat so much. Det blir ikke enklere enn det. Den slankekulturen vi er i nå er ikke mer enn noen få år gammel, så det finnes ingen fasitsvar. Men om man bruker hue, så vil mer spising tilsi mer vekt, og mindre spising mindre vekt.

Men noen tips er greie: En big one om dagen=ikke noe mer mat den dagen om du slanker deg. pluss det er ikke sunt da...

standardtrikset er å oppdage ny mat som salat etc men ofte sulter man som f og sprekker og er tilbake i square one.

Jeg testet en kur en gang som funket som bare det, men jeg var sulten i over ti dager. Gikk ned 6kg tror jeg. Noe som er ganske killer diller, men på slutten av denne kuren så gikk jeg på en kjempesmell med 3000kcal eller noe og de ble seff tatt rett tilbake på låra og opp 2kg tvert. Sparebluss...

Det viktigste spør du meg er vilje, motivasjon og slikt. Har man ikke lyst går det bare ikke.

Jeg har plæns om å gå fra 85 til 75 snart. Det hadde vært krem. Men lære av feil og prøve å ta det over en måned hadde kanskje vært lurt... man binders seg jo for hele livet! det øyeblikket man spiser mye igjen så går vekta opp. så på en måte varer en slankekur hele livet.

Lenke til kommentar
Jeg har plæns om å gå fra 85 til 75 snart. Det hadde vært krem. Men lære av feil og prøve å ta det over en måned hadde kanskje vært lurt...

 

10 kg på en måned?

 

Det ideelle er å gå ned 0,5-1 kg pr uke, altså bør du bruke lengre tid på det. Skal du gå ned 2 kg+ i uka må du spise ekstremt lite og trene ekstremt mye, hvor lenge vil du klare å holde på med det? En måned, to måneder? Så går du på samme smellen som sist, og da er det rett opp igjen i vekt

Lenke til kommentar
Altså, det Pmip sier her er ikke bare tull. Det går fint an å spise bare 1 - 2 måltid om dagen, men problemet er å få i seg den mengden man trenger av fett, proteiner, karbs, vitaminer osv. igjennom disse måltidene. Ta f.eks Serge Nubret, han åt jo bare et stort måltid om dagen.

 

Kilde.

 

Finner ikke en mer troverdig kilde enn dette sånn nå i farten, men om det er ønske om det skal jeg få gjort mer research. :)

 

poenget er ikke at det ikke går ann å ikke spise 1.2 måltider igjennom en hel dag, men poenget var at man ikke skulle spise hva man ville, med ett enkelt måltid kan man lett knuse kcaldosene for dagen... og da går man ikke net, så at man skal spise 1-2 ganger hva man vil er bare bullshit. ikke prøv å forsvar det engang

Lenke til kommentar
Ikke helt enig.

 

 

Spise frokost = økt forbrenning

Spise flere, men mindre måltid = Mindre mat/energi til overs som kan lagres i kroppen

Ikke spise før man legger seg = Bedre søvn

 

Under søvnen er forbrenningen minimal, spiser du før du legger deg vil energien omdannes til fett.

Helt sykt at så mange trur på dette enda :/ :S :S :S

At man går lettere opp i vekt ved å spise før man legger seg er et faktum! Jeg spiser like mye som før. Dropper ikke 4-5 kg på en måned ved å kutte 2 brødskiver daglig.

Endret av Lubben
Lenke til kommentar

man finner også mange artikler på det motsatte..

 

hvorfor er det ren logikk? si du har vedlikeholdsdoser på 2000 kcal, så spiser du 1500 kcal, samma når du spiser disse så kommer du til å gå ned, er ikke det logikk så vet ikke jeg, 2000 er større enn 1500, og når kroppen trenger 2000, så tar den nettopp disse resterende 500 kcal fra kroppen, uavhengig når man tilfører kroppen næring

Lenke til kommentar
man finner også mange artikler på det motsatte..

 

hvorfor er det ren logikk? si du har vedlikeholdsdoser på 2000 kcal, så spiser du 1500 kcal, samma når du spiser disse så kommer du til å gå ned, er ikke det logikk så vet ikke jeg, 2000 er større enn 1500, og når kroppen trenger 2000, så tar den nettopp disse resterende 500 kcal fra kroppen, uavhengig når man tilfører kroppen næring

Ja, men når du overgår denne grensen fordi du har spist tidligere og skal deretter stappe i deg 700 kcal rett før du legger bruker du kanskje bare 200kcal så vil resterende lagres som fett. Om du hadde vært våken ville kroppen din brukt kanskje ha 700kcal fordi den er aktiv og trenger derfor høyere inntak.

Lenke til kommentar

nei, slutt å rør..

 

når man regner ut kcal, så er vel det med 8 timers søvn, si at du faster hele dagen, og spiser rett før du legger deg, da er kroppen i - 2000 kcal, og får tilført 1500 ergo 500 i minus, spiller ingen rolle når du inntar det, når skal folk begynne å skjønne det, at det er ubehagelig eller kan føre til dårlig søvn kan jeg være med på, men det har ikke en dritt å gjøre med fettforbrenningen din

Lenke til kommentar
nei, slutt å rør..

 

når man regner ut kcal, så er vel det med 8 timers søvn, si at du faster hele dagen, og spiser rett før du legger deg, da er kroppen i - 2000 kcal, og får tilført 1500 ergo 500 i minus, spiller ingen rolle når du inntar det, når skal folk begynne å skjønne det, at det er ubehagelig eller kan føre til dårlig søvn kan jeg være med på, men det har ikke en dritt å gjøre med fettforbrenningen din

Sant det... Normalt har man spist tidligere og det man spiser før man legger seg strekker seg langt utover dagsbehovet.

Endret av Lubben
Lenke til kommentar
Ikke helt enig.

 

 

Spise frokost = økt forbrenning

Spise flere, men mindre måltid = Mindre mat/energi til overs som kan lagres i kroppen

Ikke spise før man legger seg = Bedre søvn

 

Under søvnen er forbrenningen minimal, spiser du før du legger deg vil energien omdannes til fett.

Helt sykt at så mange trur på dette enda :/ :S :S :S

 

det læreren vår sier, er at når man spiser frokost, (dagens første måltid) så begynner kroppen forbrenningen. og om du da kompenserer jevnt ut i dagen med lite mat, ofte, epler, melk, brødskiver etc.. og avslutter med trening om kvelden eller no sånt, så vil man gå ned i vekt...

Lenke til kommentar

og hvor gammel er læreren deres? når tror du han tok utdanningen sin? antakeligvis i oldtiden, tror du han leser artikler og forskning på dette temaet? det der er sånt som står i gymboka som du har på vgs, og dårligere science fiction har jeg ikke lest før i hele mitt liv,

 

alt handler om kcal underskudd, kan tydligvis ikke skrives nok ganger i en tråd da folk ikke skjønner dette...

Lenke til kommentar
og hvor gammel er læreren deres? når tror du han tok utdanningen sin? antakeligvis i oldtiden, tror du han leser artikler og forskning på dette temaet? det der er sånt som står i gymboka som du har på vgs, og dårligere science fiction har jeg ikke lest før i hele mitt liv,

 

alt handler om kcal underskudd, kan tydligvis ikke skrives nok ganger i en tråd da folk ikke skjønner dette...

 

har er lærer innen kokkfag, og må derfor ha ett kunnskapsløfte om ernæring, bruk av karbohydrater og lignende.

 

vi går nærmere inn på hva som faktisk skjer i kroppen med maten, og akkurat nå lærer vi om kroppens bruk av Fett, Karbo og Proteiner, og ja, vi lærer om dette i fysisk sammenheng.

 

jesus, prøvde ikke å overta tråden eller no:P

 

så det dere sier er practicly at man skal bare drite i å ete, og trene:P det er jo anorektisk:P

Lenke til kommentar
og hvor gammel er læreren deres? når tror du han tok utdanningen sin? antakeligvis i oldtiden, tror du han leser artikler og forskning på dette temaet? det der er sånt som står i gymboka som du har på vgs, og dårligere science fiction har jeg ikke lest før i hele mitt liv,

 

alt handler om kcal underskudd, kan tydligvis ikke skrives nok ganger i en tråd da folk ikke skjønner dette...

 

ja, men når du eter lav GI mat, lite x ofte gjennom dagen, så slipper du høye Blodsukker svingninger, og du unngår "lagrefasen" som kroppen går i om du får for lavt eller for høyt blodsukker.

og da er det mye gunstigere å trene.

er en grunn til at man skal spise lite ofte, ikke MYE, lite. man burde ikke ete 3 store måltider om dagen med mange timer i forskjell:P (07:00, 15:00, 21:00, ellerno) for høye sykliske svinginger i blodsukkeret.

læreren vår er i tillegg overvektig, og han sier nok er på grunn av at han ikke spiser frokost før klokken 4 på dagen.

Endret av Skarpengland
Lenke til kommentar
og hvor gammel er læreren deres? når tror du han tok utdanningen sin? antakeligvis i oldtiden, tror du han leser artikler og forskning på dette temaet? det der er sånt som står i gymboka som du har på vgs, og dårligere science fiction har jeg ikke lest før i hele mitt liv,

 

alt handler om kcal underskudd, kan tydligvis ikke skrives nok ganger i en tråd da folk ikke skjønner dette...

 

ja, men når du eter lav GI mat, lite x ofte gjennom dagen, så slipper du høye Blodsukker svingninger, og du unngår "lagrefasen" som kroppen går i om du får for lavt eller for høyt blodsukker.

og da er det mye gunstigere å trene.

er en grunn til at man skal spise lite ofte, ikke MYE, lite. man burde ikke ete 3 store måltider om dagen med mange timer i forskjell:P (07:00, 15:00, 21:00, ellerno) for høye sykliske svinginger i blodsukkeret.

læreren vår er i tillegg overvektig, og han sier nok er på grunn av at han ikke spiser frokost før klokken 4 på dagen.

 

Neimen, læreren din er enda en av disse utrolig patetiske menneskene som alltid finner på unnskyldninger fordi de ikke klarer å få styr på sitt miserable liv. Selv om han ikke spiser frokost før klokken 4, så kan han ikke trosse de termodynamiske lovene; eller blir han feit av oksygen?

 

Nå skal det sies at angående hva som er forskning, slik som du nevner om "lav GI mat", ikke alltid er like mye å stole på. Derfor bør sånne som

slutt å skriv sånt piss a, alle som har lest litt og har ett snev av peiling vet at det er bare bullshit

På det sterkeste frarådes å være så bastantisk i sine teorier. Spesielt da han verken er noe orakel eller guru i emnene ernæringsfysiologi og biokjemi. Faktum er jo dessuten at 'Skarpengland' kanskje blindt følger noen av de gamle dogmer fra disse emner, så følger OZ-Racing like blindt de nye, og mulige dogmer i fremtiden. Man kan nesten spørre seg hvem som i fremtiden vil vise seg å være den største "slutt å skriv sånt piss a".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...