Gå til innhold

Hvordan klarer folk å slanke seg?


Anbefalte innlegg

Hei, har nermest problemer med å se hvordan folk greier å slanke seg, for den siste tiden har jeg prøvd å ta av noen kilo. Men ser egentlig ikke noe særlig resultater enda ihvertfall. (gått ca 3uker)

 

En vanlig dag for meg før jeg begynte å trappe ned gikk sånn her:

Frokost: 4-5skiver grovbrød med diverse pålegg,

Middag: Klarte (klarer) Fint en hel grandiosa alene.

ettermiddagsmat: 2-3 skiver brød igjen og muligens en yoghurt.

Kvelds: 2 skåler med diverse frokostblanding.

Drikke: Som oftest brus/melk/saft til hvert måltid.

Godteri: ihvertfall 2-3 store sjokolader i løpet av en uke.

 

 

Nå går dagene sånn her:

Frokost: 3 skiver grovbrød med diverse pålegg.

Middag: Varierende, men f.eks 2porsjoner ris + kylling eller et par burgere osv, varier.

Kvelds: noen knekkebrødskiver og litt pålegg, eventuelt en proteinshake.

Drikke: Så og si aldri noe annet enn vann.

Godteri: Kun på lørdag.

 

Problemet er at dette har foreløbig ikke hatt noen effekt enda ihvertfall, har kanskje gått ned 1kilo elns på 3 uker nå. Og selvfølgelig det at jeg holder på å gå på veggen av sult her jeg sitter. Merker at jeg sikkert kunne fått i meg det dobbelte før jeg hadde vært mett.. Etter min utregning så bruker jeg ca 2000kalorier på en dag, og får i meg rundt 1500-1800kalorier i maten jeg førte opp.(?) Lavere enn dette klarer jeg rett og slett ikke gå, jeg orker ikke leve sulten 24/7, da får heller bare vekten bli der den er, så får jeg være fornøyd med det. Det kan da ikke være meningen at jeg skal spise enda mindre? Vil den enorme sultfølslsen gi seg etterhvert eller er det ting folk gjør for å motvirke dette. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge det jeg har kommet fram til via diverse kalkulatorer rundt om på nettet så har jeg funnet ut at jeg bruker ca 2300kalorier daglig. Jeg tror ihvertfall det stemmer. Jeg driver allerede å trener litt hver dag, ikke mye men litt ihvertfall.

Styrke 3 dager i uken, de andre dagene blir det korte joggeturer eller lengre gåturer.

Har også begynt å sykle til jobben/butikken osv.

 

Men la oss bare runde lit nedover å si jeg bruker ca 2000 per dag da, hvis jeg spiser mat som totalt gir meg ca 1500kalorier daglig, vil dette ha en effekt etterhvert? Synes selv jeg spiser relativt sunt, godteri og fastfood etc blir som regel kun på lørdager, men da blir det også ganske store mengder. Ellers på hverdagen består middagen som oftest av poteter/ris ogkylling, og en del forskjellige grønnsaker. (Erter,Ifølge det jeg har kommet fram til via diverse kalkulatorer rundt om på nettet så har jeg funnet ut at jeg bruker ca 2300kalorier daglig. Jeg tror ihvertfall det stemmer. Jeg driver allerede å trener litt hver dag, ikke mye men litt ihvertfall. Styrke 3 dager i uken, de andre dagene blir det korte joggeturer eller lengre gåturer. Har også begynt å sykle til jobben/butikken osv.

Men det er sjeldent det blir skikkelig harde treningsøkter.

 

Men la oss bare runde lit nedover å si jeg bruker ca 2000 per dag da, hvis jeg spiser mat som totalt gir meg ca 1500kalorier daglig, vil dette ha en effekt etterhvert? Synes selv jeg spiser relativt sunt. Godteri og fastfood etc blir kun på lørdager, men da blir det også ganske store mengder.. Ellers på hverdagen består middagen som oftest av poteter, ris, kylling..Ja mye forskjellig egentlig. Har kuttet ut saus, og prøver hele tiden å tenke ca 30% mindre. F.eks 2 poteter istedenfor 3 osv. Men som sagt, dette gjør jo så jeg går sulten så og si hele tiden, men det må man kanskje leve med hvis man vil ned i vekt?

 

Btw: Kjøpte også noe greier fra Gymgrossisten: "Star Nutrition - Lose it"

Har egentlig ingen tro på slike produkter, men tja kunne jo liksågodt gi det en sjangs..

Endret av Arnesen1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk gått ned 5-4 kilo i løpet av 5-6 uker. Veide 75 er tilbake på 71 kg, er 175cm høy.

 

 

Ved å bare endre vanene mine. Som f.eks.

 

Ikke spise før jeg legger meg.

Spise frokost innen 1 time etter jeg har våknet.

Reduserte antall brødskiver fra 6-7 til 3-4

Spise oftere

Unngå å spise meg mett

Spiser sjeldent godteri eller frossen pizza (er heller ikke så veldig sugen på sånt uansett). Burger kan spises sikkert 1 gang i uka uten at det skaper store konsekvenser. Salat med pasta og dressing er verre å spise en én hamburger.

Trener 2-3 ganger i uka (2 timer), trenger ikke nødvendigvis være kondisjons trening. Større muskelmasse = bedre forbrenning.

Drikker vann eller juice om jeg må ha i deg litt sukker.

Sykler til jobben selv om det er bare 2km til jobben.

 

 

Spiser forsåvidt vanlig frokost ,middag ellers :)

Endret av Lubben
Lenke til kommentar

TS

 

Har opplevd det samme som det flere ganger og for meg virka det som om min kropp gikk i spareblussmodus. En modus jeg har kommet meg ut av ved å sulte litt samtidig som jeg har lange økter med puls mellom 120-140. Da starter forbrenninga igjen på meg og kiloene raser av. Noe annet som funker bra for meg er karbohydrater kun til frokost og så lavkarbo resten av dagen. NB: siste måltid kl 17.00.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

siste måltid kl 17? hvorfor dette? det er bare bullshit.

 

Jeg har faktisk gått ned 5-4 kilo i løpet av 5-6 uker. Veide 75 er tilbake på 71 kg, er 175cm høy.

 

 

Ved å bare endre vanene mine. Som f.eks.

 

Ikke spise før jeg legger meg.

Spise frokost innen 1 time etter jeg har våknet.

Reduserte antall brødskiver fra 6-7 til 3-4

Spise oftere

Unngå å spise meg mett

Spiser sjeldent godteri eller frossen pizza (er heller ikke så veldig sugen på sånt uansett). Burger kan spises sikkert 1 gang i uka uten at det skaper store konsekvenser. Salat med pasta og dressing er verre å spise en én hamburger.

Trener 2-3 ganger i uka (2 timer), trenger ikke nødvendigvis være kondisjons trening. Større muskelmasse = bedre forbrenning.

Drikker vann eller juice om jeg må ha i deg litt sukker.

Sykler til jobben selv om det er bare 2km til jobben.

 

 

Spiser forsåvidt vanlig frokost ,middag ellers :)

 

 

det som antakeligvis fikk deg nedi vekt, var ikke å spise forkost innen time du hadde stått opp eller ikke spise før du legger deg, men å redusere inntaket av kcal

Lenke til kommentar
siste måltid kl 17? hvorfor dette? det er bare bullshit.

 

Jeg har faktisk gått ned 5-4 kilo i løpet av 5-6 uker. Veide 75 er tilbake på 71 kg, er 175cm høy.

 

 

Ved å bare endre vanene mine. Som f.eks.

 

Ikke spise før jeg legger meg.

Spise frokost innen 1 time etter jeg har våknet.

Reduserte antall brødskiver fra 6-7 til 3-4

Spise oftere

Unngå å spise meg mett

Spiser sjeldent godteri eller frossen pizza (er heller ikke så veldig sugen på sånt uansett). Burger kan spises sikkert 1 gang i uka uten at det skaper store konsekvenser. Salat med pasta og dressing er verre å spise en én hamburger.

Trener 2-3 ganger i uka (2 timer), trenger ikke nødvendigvis være kondisjons trening. Større muskelmasse = bedre forbrenning.

Drikker vann eller juice om jeg må ha i deg litt sukker.

Sykler til jobben selv om det er bare 2km til jobben.

 

 

Spiser forsåvidt vanlig frokost ,middag ellers :)

 

 

det som antakeligvis fikk deg nedi vekt, var ikke å spise forkost innen time du hadde stått opp eller ikke spise før du legger deg, men å redusere inntaket av kcal

Ikke helt enig.

 

 

Spise frokost = økt forbrenning

Spise flere, men mindre måltid = Mindre mat/energi til overs som kan lagres i kroppen

Ikke spise før man legger seg = Bedre søvn

 

Under søvnen er forbrenningen minimal, spiser du før du legger deg vil energien omdannes til fett.

Endret av Lubben
Lenke til kommentar
Ikke helt enig.

 

 

Spise frokost = økt forbrenning

Spise flere, men mindre måltid = Mindre mat/energi til overs som kan lagres i kroppen

Ikke spise før man legger seg = Bedre søvn

 

Under søvnen er forbrenningen minimal, spiser du før du legger deg vil energien omdannes til fett.

 

Tull, tull, tull, tull TULL TULL.

 

LES, LES, LES.

Endret av christer-R
Lenke til kommentar
siste måltid kl 17? hvorfor dette? det er bare bullshit.

 

Jeg har faktisk gått ned 5-4 kilo i løpet av 5-6 uker. Veide 75 er tilbake på 71 kg, er 175cm høy.

 

 

Ved å bare endre vanene mine. Som f.eks.

 

Ikke spise før jeg legger meg.

Spise frokost innen 1 time etter jeg har våknet.

Reduserte antall brødskiver fra 6-7 til 3-4

Spise oftere

Unngå å spise meg mett

Spiser sjeldent godteri eller frossen pizza (er heller ikke så veldig sugen på sånt uansett). Burger kan spises sikkert 1 gang i uka uten at det skaper store konsekvenser. Salat med pasta og dressing er verre å spise en én hamburger.

Trener 2-3 ganger i uka (2 timer), trenger ikke nødvendigvis være kondisjons trening. Større muskelmasse = bedre forbrenning.

Drikker vann eller juice om jeg må ha i deg litt sukker.

Sykler til jobben selv om det er bare 2km til jobben.

 

 

Spiser forsåvidt vanlig frokost ,middag ellers :)

 

 

det som antakeligvis fikk deg nedi vekt, var ikke å spise forkost innen time du hadde stått opp eller ikke spise før du legger deg, men å redusere inntaket av kcal

Ikke helt enig.

 

 

Spise frokost = økt forbrenning

Spise flere, men mindre måltid = Mindre mat/energi til overs som kan lagres i kroppen

Ikke spise før man legger seg = Bedre søvn

 

Under søvnen er forbrenningen minimal, spiser du før du legger deg vil energien omdannes til fett.

 

 

kunne ikke brydd meg mindre om du ikke var enig, når det du skriver bare er tull, så spar alle for tullet ditt :)

 

jeg kutta karbs og tok av om lag 10 kilo på ca 3 måneder uten serlig tap av muskelmasse. var iaffal ikke noe serlig svakere etter dietten. nå etter tre måneders styrketrening er jeg langt forbi styrkenivået jeg var før dietten uansett. så for meg funker iaffal det å kutte carbs, samt ligge på underskudd av kcal

 

det som funker er å ligge i kcal underskudd som du skriver, selfølgelig mister du mindre om du ligger høyt på proteiner, det er jo nøkkelen bak en suksessfull deff, når man deffer er det vanlig og lugge lavere på carbs, nettopp for å komme seg i kcal underskudd

Lenke til kommentar
Ikke helt enig.

 

 

Spise frokost = økt forbrenning

Spise flere, men mindre måltid = Mindre mat/energi til overs som kan lagres i kroppen

Ikke spise før man legger seg = Bedre søvn

 

Under søvnen er forbrenningen minimal, spiser du før du legger deg vil energien omdannes til fett.

Helt sykt at så mange trur på dette enda :/ :S :S :S

Lenke til kommentar

Må du slutte å tulle da, luring.

 

Det er jo sant? 1 gang om dagen holder mer enn nok. Det hender jeg ikke spiser den ene dagen, da burde han klare å holde seg til 2 måltider om dagen, det er null stress, bare ta deg sammen. Lite mat + sykling/jogging w/e = Win.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...