kurko Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Syns du kan takke LOGIMAN for mange og lange råd og tips. Så skal jeg takke for en underholdende tråd som desverre ikke endte som den burde. men alt i alt ser det ut som det blir en noenlunde bil på deg til slutt. kan jeg spørre hvor mye du har brukt på reperasjoner? Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Har regnet på at det hele har kostet meg ~12500 kr inkludert feiltestinga. Jeg har gjort alt av reparasjon på gårdsplassen så det har ikke vært store kostnaden for meg, men det gikk vel 25 timer til alt. Så går det vel 45 minutter til bytte av stabstagforingene foran. Da har jeg altså betalt for: - Komp.test - NAF test - Tømming av feillager - Motor - Reg.reim - Bakpotte - Olje - Oljefilter - Kjølevæske - Bremsevæske - En slange for å lufte bremser Har enda noen foringer og bytte og noen hjul å balansere. Men kampen er ikke over enda! Saken ligger og ulmer i Forbrukerrådet for øyeblikket. LOGIMAN har kommet med ganske mange supre innspill, så takk til han! Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Kan også legge til at jeg tok av toppen på den gamle motoren, og gjett hva jeg fant der! Alle stemplene og ventilene var nedsotet deluxe! Men den som hadde høyest lekkasje hadde et skikkelig tykt lag med sot. Og "ny" motoren bruker ikke olje i det hele tatt! Tok en komp test selv på begge motorene og fikk resultatet 11kg trykk på den beste sylinderen på gammelmotoren og 14kg som dårligste på den nye... Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Får håpe du har bedre hell i FTU. Har en lignende historie selv, bare at jeg kjøpte hos forhandler, han forsøkte å skjule en forntkollisjon med litt ny lakk etc.. Sendte to brev via advokat der vi krevde heving av kjøp men han svarte aldri. FTU kan ta opptil et år. Og da må du betale de det det koster dem å la en advokat se på saken, da de ikke har juridisk kompetanse selv. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Du hadde nok en mye bedre sak enn meg, da det faktisk er direkte ulovlig å skjule en kollisjonsskade uten å opplyse om det. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Godt å se ting ordner seg, selv om kjøper har måtte jobbe hardt og brukt penger på det selv. Trenger ingen takk jeg for å komme med innlegg her altså Endret 6. september 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Virion Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Du dro ikke frem at det ble sagt at bilen var i perfekt stand når den ble solgt selv om den hadde så grove mangler at den ikke vil bli eu-godkjent ? Vil ikke si at man trenger grove feil for å ikke få EU-godkjent bilen... Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Fint å kommentere på noe etter 4 måneder ? Og jeg er forsåvidt enig. Men det ble satt på spissen for å få svartmale selger. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Da var stabstagforingene byttet. Prøvde bilen og noen lyder forsvant og bilen ble marginalt fastere å kjøre. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Oh yeah! FTU er nogenlunde kompetent! De har kommet fram til at 20 000 kr skal tilbakebetales! Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Bytta lambdasonde i dag og forbruket datt med 25-30%! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Da ser det endelig ut til at bilkjøpet ditt faktisk ender i en bil som fungerer Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Bytta lambdasonde i dag og forbruket datt med 25-30%! Må bare si at du gjor det rette med å stå på ditt og ikke gi deg slike som deg som gjør at vi kanskje kan bli kvitt mye av svindlingen her i landet! Men hvordan kan du etter en dag vite at forbruket har falt 25-30%? Har tenkt å se om jeg får byttet min snart også, da den mest sansynlig er rimelig gåen etter at bilen gikk på 5 sylindre i oppimot 3 uker Lenke til kommentar
kurko Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Bytta lambdasonde i dag og forbruket datt med 25-30%! Har tenkt å se om jeg får byttet min snart også, da den mest sansynlig er rimelig gåen etter at bilen gikk på 5 sylindre i oppimot 3 uker Da kan du bare ha det så godt... Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Er det noen vits å skrive noe så usaklig og off topic? :S helt seriøst.. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Bytta lambdasonde i dag og forbruket datt med 25-30%! Må bare si at du gjor det rette med å stå på ditt og ikke gi deg slike som deg som gjør at vi kanskje kan bli kvitt mye av svindlingen her i landet! Men hvordan kan du etter en dag vite at forbruket har falt 25-30%? Har tenkt å se om jeg får byttet min snart også, da den mest sansynlig er rimelig gåen etter at bilen gikk på 5 sylindre i oppimot 3 uker Står fortsatt på mitt, og i løpet av noen uker banker namsmann på døra til vedkommende! Tok en testtur på 6 mil på en nogenlunde svingete og bakkete vei med en del 60 soner, sammenlignet med ren langkjøring. Fylte først tanken til pumpa stoppa. Kjørte 6 mil, brukte samme pumpe og fylte til det stoppet og litt til. Da hadde jeg en nogenlunde riktig måling, men får ikke vite sikkert før lønningsdato. Men den gamle lambdaen var kullsvart med en mm sotbelegg! :-P Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Da ser det endelig ut til at bilkjøpet ditt faktisk ender i en bil som fungerer Gikk jo igjennom EU kontrollen med kun en 1'er feil! Var en bolt på en skøyt som manglet noen gjenger, så den slapp ut litt eksos der. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Strålende at du fikk alt ordnet gratulerer med fungerende bil Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Strålende at du fikk alt ordnet gratulerer med fungerende bil Takker så meget! Og god er den å kjøre langtur også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå