Harkonnen Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Du dro ikke frem at det ble sagt at bilen var i perfekt stand når den ble solgt selv om den hadde så grove mangler at den ikke vil bli eu-godkjent ? Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Såklart dro jeg inn det. Bilen, per i dag, har jo en reell markedsverdi på maks 15 000 kr men dem klarte ikke å dra noen som helst konklusjon når de hadde de tre arkene + annonsen i handa. Begynte til og med å si at det var urimelig at selger skulle "selge" bilen til kun 25000 når det var snakk om en ny motor! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hva vil du gjøre videre? Ta det i retten eller selge den som delebil og anse pengene som tapt? Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Gir meg ikke her. Jeg er for sta til å anse pengene som tapt! Og det at jeg har loven på min side så burde det jo ikke være noe særlig stort problem å vinne en rettsak. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Det er bra man står på, og krever det som er rett. Det burde ikke være noe problem å vinne en rettsak, så om du har tid og ikke minst ork og tålmodighet så stå på Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Ser j*vla mørkt ut nå. Må ha minimum 8000 i handa for å få dreis på saken, og det må jeg skadde innen en mnd. Noen som vet hva jeg kunne fått for denne bilen? Står på noen 18" felger med lite brukte sommerdekk(brukt 2/3 sesong). Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Tar nok denne saken til FTU nå, og jeg satser bare på å reparere den selv(sette i ny motor). Og den motoren står 5 usle km unna! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Spreng bilen hjemme hos selger så kan han få ryddejobben.... fra spøk til revolver. Synd det er så utrolig vanskelig å få sin rett og rettferdighet i landet her. Det koster ikke minst, men masse penger og heft...... Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Hvis noen bryr seg, så har jeg "reparert" bakre eksos med noe varmebestandig tetningmasse, alu tape, hammer og en god del tålmodighet. Etter ferien skal bilen få skilter igjen, noe for å feste potta ordentlig og ny brukt motor. Lenke til kommentar
FCW Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Faktisk en av de mest spennende tråder jeg har lest her Synd å la sniken slippe unna altså Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Han slipper nok ikke unna. Har bare en ny angrepsvinkel. Betale motor og stabforinger ihvertfall, for å at jeg drar det inn for FTU. Evt tingretten. Synd at man må ha ei inntekt på 200 000++ i året for å "ha rett". Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Da er saken sendt videre til Forbrukerrådet. Jeg har også alt klart til motorbytte(motor, bukker, reg.reimsats) og bitteliten service(kjølevæske, olje, oljefilter og luftfilter). Samt delene til eksosanlegget som jeg trenger. Endret 3. august 2009 av da90el Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Har satt i byttemotor nå, men har ikke kobla til alt. Skal gjøre "prosjektet" ferdig i løpet av kvelden. Noe spesielt jeg må huske på før jeg starter den? Skal fylle olje og kjølevæske(såklart) før jeg starter. Lenke til kommentar
Virion Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Ikke fyll på frostvæske før du vet at motoren går og kassa ruller. Tar en stund før toppen blir så varm at den faktisk trenger vann. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Bilen startet, men clutchpedalen er helt uten motstand. Noen som har noen tips? Endret 8. august 2009 av da90el Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Lufte clutchen. Er akkurat som å lufte bremsene. Pumpe 5-6 turer på pedalen, holde pedalen i bunn, åpne lufteskrua på kassa, stenge skruen. Gjenta til du har fin pedal. Husk å passe på å ha full bremsevæsketank hele tia Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Fylte på bremsevæske, trykka et par ganger(50 ganger?) på clutchen og så var den helt fin. Hadde klart å "tippe" beholderen når jeg tok ut motoren. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Hadde ikke bare tippa beholderen, men klart å lage en lekkasje i ene røret som går fra beholderen så det er nå en fin fontene når man trør hardt på bremsepedalen. 300 kr for et rør på 30-40cm!!!! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Velkommen til bilverden. Lær deg at delepriser ofte er hinsides all fornuft først som sist. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Røret er bytta og katalysatoren er festet. Da gjenstår lufting av bremsene og etterkontroll før det er tut og kjør. Må jo selvsagt bytte stab.stagforingene(100 kr for begge). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå