Guggedal Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Ikke særlig oppløftende.. Gå til krig! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Ja, som jeg sa toppakning var mest sannsynlig gåen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Det samme som jeg antydet i innlegg 2 i tråden... Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 var ikke snakk om toppakning når jeg var på verkstedet. "Du må bytte ventiltettinger og stempelringer" Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jaja, opp må det uansett. Å bytte stempelringer, da snakker vi om komplett overhaling i mine øyne. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Å overhale en motor som har gått 200 000 er vel mer eller mindre sløsing av penger da noe annet i motoren kommer til å få problemer etterpå? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 I det hele tatt å reparere noe som helst på den der blir sløsing, for før du har den i brukbar og forskriftsmessig stand så er du laaaaaangt ut hva bilen er verdt. Det er et vrak. Deffekt motor som krever store reperasjoner, og blir meget dyrt på verksted iallefall. Mangler kat, noen kroner Bremser som må fikses ++++++++ Det du burde gjøre her er å få hevet kjøpet, for dette er svindel. yu har papirene og med så mye feil har selger garantert drevet rein bevisst svindel. Bruk heller noen kroner og tid her på å få igjen penga og gi sånne en lærepenge. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Da får jeg nok i morgen litt gratis hjelp fra en advokat til å sette opp forliksklagen på skikkelig vis. Og en del tips om hva man skal legge vekt på. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 16k for å bytte stempelringer og ventiltettinger hos merkeverksted. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jepp, så legger du på prisen av kat, som er ca 8K, så kommer rep av bakbremser, og da er vi vel kanskje oppe i 30. Fint at du har advokat, så får en håpe svindlern lærer litt. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 han har tydeligvis kat hos seg nå, så spørs hva som skjer nå da. Men bare for å ha det sagt; Hvis jeg hadde blitt akutt rik hadde jeg lagt mer penger i å få tilbake de 35 000 kr'ene! ^^ Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Noen som vet om LOfavør kolletiv hjemforsikring dekker rettshjelp med bil? Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Bitteliten update her. Sendte forliksklagen i dag. Forventer at den er "behandlet" om en mnd. "Byttemotor" kommer till å koste halvparten av rep av motor.... Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Forresten, noen som kan svare meg på hvor mye arbeid det vil være å bytte motor på bilen? Har tilgang på truck blant annet. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Er det samme motor så er det å splitte den fra girkasse og ledningsnett, samt demontere motorfester og diverse andre ting. Men hva er poenget? Bilen trenger jo full overhaling av bakbremser og ny kat + resten av eksos? Har du generelt lite greie på bil er det IKKE en jobb du bør gå i gang med. I grunn bør du bare satse på å bli kvitt hele bilen og få igjen penger av selger. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Kan "bestikke" en mekaniker med ei kasse øl eller to. Hvis jeg får 28-30 000 kr tilbakebetalt, samt katalysatoren som hører til så kan jeg skaffe det meste til en nogenlunde lavere pris enn antatt. Har fått en pris på motor på 8100 kr ink frakt og moms. Gått litt over 100k. Kan ta stabforinger selv til en pris på ca 200 kr. Bremser kan jeg få tatt på noe annet enn merkeverksted. Bakpotte kan skaffes for 900 kr. Tviler på at selgeren godtar heving av kjøpet, så det er bare å belage seg på det verste med en gang. Men så skal det sies at bilen er fin i lakken og har ikke noe tegn til rust. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Selger ikke vil godta heving? Men du antar han gir deg nesten hele kjøpesummen, katalysator og bilen? Med mindre feil og mangler så kan en godgjørelse dekkes gjennnom penger, men det er jo langt utover min fatte evne at noen vil dekke mer en kjøpesummen, noe det blir med 28-30K + kat. Summen for å sette bilen i stand for selger vil også være kjøpesummen, om ikke mer. Dere kan sikkert bli eninge om en sum og du beholder den, men jeg vil langt i fra tro det vil dekke mer en 20-25% av utgiftene du vil få. Husk at motor er kun motor, og som regel kun blokk, med veiv, stempler og topp. Innsug, hjerne osv bør en derfor også være sikker på fungerer 100% før en går i gang med kjøp av motor. Men jeg kommer nok en gang til å fraråde deg alt sammen. Bruk tid og rettsapparatet på å heve kjøpet. Spar pengene du ellers ville ha brukt og heller kjøp en hel bil i brukbar stand du tar naf testen på før kjøpet denne gangen. Du kommer garantert til å få mer utgifter og masse heft ellers. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Hmm.. Kanskje det er best å høre på deg. Kommer til å ha 5000 mer i lomma etter heving av kjøp, enn jeg hadde før kjøpet. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ja, jeg vil ikke anbefale deg å gjøre noe annet jeg har sagt iallefall. Det her er jo en nesten soleklar svindelsak, så bli kvitt det. Finnes biler i den prisklassen som er i brukbar stand og kjørbare. Det er bedre med litt lakkrust enn en bil som teknisk sett er vrak. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Noen erfaringer om hvor lang tid det tar fra man sender forliiksklage til saken er behandlet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå