Bruker-111299 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Selger er kyndig nok til å kunne montere turbo etter samtale med han. Har hørt at hvis man åpner oljelokket når motor i gang og da hvis det kommer luft/eksos opp så er motor helt gåen? Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Nei, det stemmer ikke, motorer vil "blåse" når du gjør dette. Hva han sier i telefonen er en ting, hva du kan bevise er noe annet, jeg synes det høres ut som du muligens har funnet en selger som kanskje er mer dereven i dette enn du tror. Selv om du har rett betyr ikke at du får rett hvis vedkommende kan spillet. Slutt og ring, bruk mail eller SMS i og med da har du det hvertfall skriftlig. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Det var en samtale før kjøpet. Bruker i hovedsak mail for tiden. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Og der har pipa fått en annen låt gjetter jeg? Han kan vel knapt kjøre bil vil jeg tro. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Selgern har visst 2 til biler for tiden. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Joda, han har plikt til og opplyse men han kan jo hevde at han ikke visste hvis han vil. Har kjøpe bare muntlige innrømmelser så kan det fort bli ett problem.Og hvis både selger og kjøper er bilukyndige så kan det jo bli interessant. Det hjelper ikke å hevde at man ikke visste. Det er også noe som heter burde vite etter norsk lov, slik at man ikke bare kan trekke på skuldrene å fra si seg alt ansvar. Det samme er med å selge en bil som den er. Du blir ikke automatisk frifunnet for alle feil, for du skal opplyse om vesentlige mangler som kan innvirke på pris og kjøp. Så selv om selger har en undersøkelsesplikt, så har trossalt selger sagt og skrevet under på at ting er i orden. Jeg er helt sikker på at selger er en sleip liten j... som bare har solgt et vrak videre med god fortjeneste. Det er noe som sier meg at kat er fjerna, fordi den ble pottetett av en motor i langt fra brukbar stand, med høyt oljeforbruk, og muligens andre feil som medfører helt feil blanding i eksosen. Selger har krysset av at det ikke er feil med bremser. Vi snakker ikke om slitne bremseklosser eller noe sånt, vi snakker om helt ujevn bremsevirking, som i værste fall er livsfarlig ved en nødbrems, da hele bilen kan seile over i motgående kjørefelt osv. I tillegg skal motor være problemfri. Jeg nekter å tro, at selger ikke har sett avknekt toppdekselbolt, den ligger til og med i handskerommet. I tillegg pipler det olje, noe forrige selger burde se under der har han har hatt bilen. Nå viser det seg at selger har to til?? I såfall så er det nok snakk om en mer eller mindre luring som har begynt å selge litt vrak her og der for å tjene noen kroner. Jeg har sett flere av de her i vestfold når jeg har vært rundt om etter bil. Men jeg ser jo med en gang at flere driver er direkte svindel med en gang. Meget hel og pen bil skriver noen. Viser seg at den er det, om du ser bortfra at traversen må byttes, svære rusthøl i kanaler osv. Men det viser seg at folk som ikke har peiling tar det for god fisk av ærlige ærlings biler. Det holder med at bilen starter og går hjem. Da har de fått penga, vraket er vekk og alt er de som kjøpte bilen sin feil. De fleste har ikke mulighet til å kjempe, og svindelen er et faktum uten det for noen som helst konsekvenser for disse svindlerne. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det og ha rett og få rett er to helt forskjellige ting, er vedkommende durkdreven i dette spillet så sier han hva som helst, og i mange tilfeller slipper han unna med det. Om han gjør det her gjenstår jo og se. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Håper virkelig han ikke slipper unna denne gangen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Har du evnetuelle linker til de to andre annonsene? Skulle nesten vært morro å tatt kontakt og bare sondert litt for morro skyld, Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Tror ikke han har noe mer for salg, men mulig det kommer noe etterhvert fra han. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Har hatt bilen inne på merkeverksted, og der fant de ut lite. Sporadisk feil ved lambda sonde. Sporadisk fiel motorstyring sperre. Tar bilen inn på NAF igjen og får en mer dyptgående undersøkelse av motor. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Har fått pristilbud på 20k for rep av alt annet enn motor! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ja, det er som jeg har sagt før, null poeng økonomisk sett å reparere den bilen. Bilen kommer antagelig ikke til å ha mer verdi på bruktmarkedet enn det du må bruke for å sette den i stand. Derfor kan du likeså selge den som delebil, og finne deg noe annet. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Tror man stiller ekstra sterkt for å få hevet kjøpet nå. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Ja, jeg har nevnt det før at du har krav på å heve kjøpet. For den er ikke i nærheten av hva selger har sagt og skrevet under på. Det er regelrett kontraktsbrudd. Enkelte feil og mangler er å forvente, men ikke den ene svære feilen/mangelen etter den andre. Så om han ikke gjør opp frivillig, så er det bare å anmelde for svindel. Dette må du i klartekst fortelle, og sette en fast rimelig dato for tilbakebetaling, og tilbakelevering av bilen. Er ikke bilen kjørbar får selger bekoste retur. Du får sette hardt mot hardt nå. Du har papirer fra Naf osv nå, så saken burde være veldig grei. Såpass grei at selger burde gi seg, for jo lengre han drøyer, jo mer vil han tape på det. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Da har selger sendt et brev hvor han avviser heving av kjøp og begrunner det med blant annet:Olje lekkasje på motor er vel ganske vanlig på en bil som har gått så mye , kan i tillegg være søl fra olje fylling. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Oljelekasjer er ikke normalt selv om den er gammal. Litt svetting er naturlig. Men så mye skal ikke bli borte, så denne har ikke vært i den stand du ble forevist. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Moro kar han man kjøpte bilen av. Han prøver hardt for å redde ræva si. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Ja, er vel ikke så merkelig det. Sjelden svindlere bøyer av og beklager Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Da var cylinder lekkasje test tatt. Resultat er: 1: 57.5% 2: 17,5% 3: 30% 4: 15% Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå