Gå til innhold

BK: BLNO basket bilderserie [5]

Anbefalte innlegg

Ble invitert ut for å knipse basketkamp på søndag 14/12. Innendørs sportsfotografering er en sjanger jeg har heller liten erfaring med, men som dog virket spennende. Det ble selvsagt en god del misslykkede bilder, men personlig føler jeg også at jeg sitter igjen med noen bilder jeg selv kan være fornøyd med.

Alle bildene er tatt med Canon EOS 40D på ISO ca. 800-1250. Jeg hadde med meg to stykk optikk: Canon 50mm f/1.4 + Canon 70-300mm f/4-5.6 IS... Alt er selvsagt håndhold, dessverre var lukkertidene kun på mellom 1/200sek og 1/500sek...

Hadde satt pris på om noen var interessert i å gi kritikk på bildene eller bildeserien min :)

PS! Bildene er selvsagt ikke ment for noen som helst journalistvirksomhet:P

Nr 1

post-152777-1229530866_thumb.jpg

Nr 2

post-152777-1229531143_thumb.jpg

Nr 3

post-152777-1229531220_thumb.jpg

Nr 4

post-152777-1229531249_thumb.jpg

Nr 5

post-152777-1229531289_thumb.jpg

Takker for all kritikk... :)

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for mange fine tilbake meldinger :grin: Mulig det er et hint jeg bør ta, om at bildene ikke var særlig spennende :hm:

Uansett så jeg kan jo legge inn et lite innspill selv, slik at tråden ikke virker så forbigått ;)

Noen av bildene (da særlig nr 1, nr 5 og nr 2) lider av bevegelsesuskarpheter. Mulig en del av bildene er skjeve, men sportsfering (særlig håndholdt) er ikke det samme som å skjære opp kake :)

Bra at trådstarter fikk med et oversiktsbilde (nr 4) slik at man ser flere av spillerne samt ballen i en intens kamp om å score.

Et straffe-bilde hører også med når en basketkamp fotograferes. Artig at han filmeren også kom med på et bilde, slik at man kan sette det litt i perspektiv og tenke på amerikansk basketball kontra norsk basketball ;)

Personlig liker jeg litt monotone farger i bilder, og syntes det passet greit.

Tilslutt vil jeg nevne at lukkertiden bør halveres! Mellom 1/200sek og 1/500sek holder ikke i dette selskapet. Gjør hva du kan for å kom opp i mot 1/1000sek... Unntatt å bruke blits :D

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Jeg syns helt klart bilde nr 2 skiller seg ut som det brae bildet, jeg liker det. På nr.1 syns jeg du hadde uflaks at ballen var helt trykt ned i bakken ellers syns jeg det også er ganske kult. De andre syns jeg er kjedelige og uten spenning.

(Jeg har heller ikke noen erfaring i sportsfotografering, hverken i hall eller ute. Også har jeg heller aldri sett en basketkamp, hverken LIVE eller på TV. Så du får selv vurdere verdien av min tilbakemelding)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...