Gå til innhold

Bygge Høytaler til PC fra scratch

Erav

Anbefalte innlegg

Hei, har veldig lyst til å bygge høytaler til PC min for musikk. Sitter nå med noe drit dårlig og sugent høytaler anlegg. Er til å bli gal av, mellom toenene og diskanten er dårlig. Så vil gjerne få litt hjelp til å bygge 2 stk høytalere for å få stereo, de skal være rundt 50cm*40cm*80 (si i fra om dette blir for stort).

Hadde vært fint om jeg slapp beregningene til kretsen, og om noen kunne finne en god forsterker som ikke dreper høytaleren. Jeg kan finne en slik forsterker hvis dere ikke gidder. Jeg vil gjerne lage kassen selv (handiman :D ) og rett og slett, så starter jeg fra scratch av, kommer til å surfe litt rundt på nettet selv også for å se om jeg finner. Men hadde vært greit om noen vil hjelpe.

Takker for alle bidrag og hjelpene linker.

Edit: Enklere og bare si at jeg skal ha et byggesett som faktisk gir BRA lyd....

Tenkter jeg holder meg på max 2500 kr

Endret av Erav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rundt 2500 (ikke forsterker)

Edit:

fjernet det gammle.

Tenkte at jeg skulle slenge inn elementer jeg har funnet. Og mangler egentlig bare delefilter nå, så blir det bra :D

8 ohm Basselement 8 " 35 - 5000 Hz (For mellomtonen)

8 ohm Basselement 12" 24 - 4000 Hz (For bass)

Piezo 2000 - 20'0000 Hz (For Diskanten)

Noen some veit noe som delefilter som kan vise meg litt, slik at jeg kan finne delefrekvensen og kan skaffe delefilter som passer?

Lurer også på hva dere synes om utsende på høytalerene mine. Kom også gjerne med forslag til nye desing.

Skal bruke den til venstre.

f_hytalerskism_0d871f7.jpg

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...