Gå til innhold

Nok en tragisk ulykke som involverer XBOX 360

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711
Det er helt klart at dataspill må forbys i USA, sånn at de kan fortsette å ha de slappe våpenlovene.

[/ironi]

Enig, da slipper vi antagelighvis masse lag på gears 2. :tease:

men on topic.. det er høl i gjerdet på gaustad.

Lenke til kommentar

Hm.

"Da 16-åringen ikke fikk spille «Halo 3» skjøt han begge foreldrene. Bare faren overlevde."

"låste spillet ned i et pengeskrin hvor han også oppbevarte en 9mm kalibers pistol. "

"Politiet finner ham kort tid senere, da ligger «Halo 3» fremdeles i forsetet. "

Vel la oss stille oss noen spørsmål:

1. Hvorfor oppbevarte faren pistolen i et lite pengeskrin?

2. Hvorfor lot han nøkkelen til pengeskrinet ligge å slenge?

3. Hvorfor oppbevarte han patroner og pistol sammen eller i lett tilgjengelighet av hverandre?

4. Hvorfor lot sønnen Halo 3 spillet ligge igjen når ugjerningen var gjort?

5. Hvordan kan de konkludere at Halo 3 var årsaken?

Igjen får spillet skylden når det er klart mange andre kritikkverdige forhold å sette fingeren på. Når amerikanerne har en så liberal våpenlov som de har så er dessverre dette som skjer. I Norge skal våpen oppbevares i sikkert skap og ammunsjon skal holdes separat fra våpenet. Hvorfor har de ikke slike lover i USA?

Jeg har og et spørsmål om hvordan de kan knytte dette opp til at spillet har skylden? De har dratt konklusjoner ut fra løse luften som vanlig og det er ingen relasjoner. Jeg ser en tragisk ulykke hvor det klart er andre faktorer som får personen til å begå disse kriminelle handlingene.

Dessverre er det og populært å si spill har skylda uansett hva som skjer, noe som igjen er med på å lage et vrangbilde av spillere.

Lenke til kommentar
Hm.

4. Hvorfor lot sønnen Halo 3 spillet ligge igjen når ugjerningen var gjort?

Det var vel sånn at politiet stoppet ham i bilen og han hadde Halo med seg?

Ah, var en elendig skrevet artikkel, står ingen ting om at han kjørte, dog ser nå at det står at han tok med seg spillet.

Likevell, totalt feil å vinkle det som det er spillet som har skylden. Men ikke uventet. Vi gamere er noen tikkende bomber.

Lenke til kommentar

Hvor tror dere egentlig at en 16-åring får ideen ifra til å bruke et skytevåpen og skyte begge foreldrene sine?

Bear^, Hadde du vært 100% sikker på at voldsmedier kunne være negativt ville du løyet og sagt det ikke var noenting negativt med voldsmedier - fordi du ønsker å forsvare imaget til gamere og du tror det er den rette måten å gjøre det på. Jeg syntes ikke dette er riktig, jeg tror det er slike uriktige holdninger som er årsak til problemene fordi det da åpner for misbruk.

Å si voldsmedier aldri kan være skadelig er som å si voldsmedier alltid er skadelig, man er et stykke unna virkeligheten om man mener noen av delene.

Det er ikke mulig å bevise hva som gjorde at gutten drepte foreldrene sine, mediavold er en faktor som påvirker men det er vanskelig å vite om gutten ville skutt begge foreldrene hadde han ikke vært eksponert for voldsmedier. Det blir som å påvise et tilfelle der tobakk førte til lungekreft, ingen har klart å gjøre det enda.

Det jeg hadde trodd innledningsvis var at vi her som spiller mye spill burde vite mer enn andre om nettopp disse spillene. Desverre så er det faktisk ingen som stenger øynene mer for virkeligheten angående dette enn oss, er akkurat som med folk som røyker og nekter å innse at det kan øke sjansen for å få kreft eller lignende. Det er følelsene og ikke fornuften som styrer, og det leder ikke akkurat til de mest intelligente og gjennomtenkte konklusjonene.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Mye smart der, Pycnodia...

Er litt enig, å si at det har ingen effekt på noen som helst, blir feil... Men allikevel, bør ikke en 16-åring bli påvirket i så stor grad, at han skyter foreldrene sine... Se for deg å skyte foreldrene dine... Hvis du sier du ikke har noe imot det, bør det være at foreldrene har misbrukt eller banket deg ellernoe sånt, eller så er du bare ekstremt fjortis... (Rettet til folk generelt)

Det jeg mener, er at det trengs mer enn bare påvirkning fra spill og filmer, friske folk (mentalt) kan ikke bli påvirket så mye... Å skyte foreldrene, er et veldig alvorlig tilfelle...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...