salah Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Ja, topic sier det meste. Jeg har hatt MTU i noen måneder og rundt den 20. november fikk jeg en SMS fra dem om at de er konkurs. Jeg hastet og byttet over til Talkmore, og regnet med at saken var biff, for jeg har lenge vært forbannet over at ting absolutt ikke fungerer som det skal. Dette dreier seg om: * MMS: MMS-nettverket til MTU har etter det jeg kjenner til aldri vært oppe. De har, etter gjentatte telefoner sagt at tjenesten kommer opp i løpet av X uker, og hver gang jeg har ringt har de utvidet det. * SMS: Noen SMSer mottas dager etter at avsender har sendt dem av gårde. Motsatt med SMS jeg sender, noen kommer ikke engang fram. * Lydanrop: Vanlige samtaler er jo det jeg bruker aller mest, og ofte har det hendt at jeg har dettet ut av nettet deres selv med god dekning. I Oslo/Akershus har de hatt store problemer med deres nett, og selv oppe i militærleiren i Bardufoss har samtaler lagt seg på, og når jeg ringer legger den seg på og etter to-tre forsøk kommer jeg gjennom. Det er slike ting som har gjort at jeg absolutt ikke synes det er verdt å betale 398 kr i måneden for ekskludert mitt forbruk selvsagt. Og nå som DE har konkurs skal jeg betale dem til og med 50 kr for sluttfaktura. Det er fullstendig urettferdig, og jeg lurer på hva man kan gjøre i slike situasjoner? Support over telefon er lagt ned, og over epost har de åpent fram til fredag. Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Tviler egentlig på at det er så veldig mye du for gjort. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Når firmaet er konkurs er det lite du får gjort ang å klage på ikke leverte tjenester. Dette burde du gjort fra dag en du opplevde problemene, ikke være etterpåklok nå. Du er selskapet skyldig en pengesum for leverte tjenester til deg. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Dette er egentlig en interessant problemstilling, også i andre situasjoner. Når firmaet har gått konkurs, hvem skal man klage til? I slike tilfeller går det jo gjerne en god tid før man får en "sluttfaktura" fra konkursboet eller noen som evt. har kjøpt fordringene/selskapet. Tidsaspektet har selvfølgelig noe å si her for trådstarter. Om han har betalt andre fakturaer i tiden mellom han oppdaget feilen/mangelen med tjenesten og sluttfakturaen stiller han svakt. Om sluttfakturaen er den første fakturaen burde saken stille seg anderledes. Det er vanskelig å klage på en faktura før man får den Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det er jo mange som har problemer med regninger som ikke stemmer overrens med forbruk og etc... Meg foreksempel, abonnementet mitt var sperret de 3 siste mndene før de gikk konkurs, men allikevel så fikk jeg regninger på 700 kroner der jeg hadde sendt masse sms og og andre tjenester jeg hadde brukt.... Jeg kommer ikke til å betale for det, og om det blir nødvendig så kommer jeg til å gå til sak fordi mtu har ikke levert noen av tjenestene de sa de ha. Nettet til mtu i bergen skulle være oppe og gå i sommer, folk skulle få gratis internett når de var i mtu sitt nett (som aldri kom opp) og ingen innholdstjenester virket, men betale for de det måtte jeg uansett.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå