Gå til innhold

Watchmen ser helt latterlig ut...


AvidGamer

Anbefalte innlegg

Ok, jeg skal innrømme jeg kjenner svært lite til Watchmen. Men når jeg ser på TRAILEREN av filmen holder jeg på å le og få total avsmak.

 

I mine øyner ser det nesten ut som en parodi av superhelter. Ingen av dem ser interesante ut, bortsett for han i hatten og frakken som ikke har ansikt.

 

Forsøker denne filmen/serien å være en seriøs "superhelt" comic, eller er det hele gjort med vile å se så idiotisk ut, og gjør nar av det?

 

Alle andre virker som dårlig kopier.

 

Du har han her som ser ut som en patetisk Batman clone:

 

watchmen-costumes-1.jpg

 

 

Så har du hu her som ligner svært på Elektra

 

watchmen_silk_spectre.jpg

 

 

Og han her som ser ut som en forvokst blå Aquaman...eller en mann version at Storm fra X-Men...mens hans krefter virker som et annen versjon av Galactus.

 

164353__watchmen_l.jpg

 

 

Han idioten her er The Punisher med en "Robin" maske...som jeg ler meg i hjel av hver gang jeg ser han...mulig greit siden han het The Comedian...

 

the-comedian-jefrey-dean-morgan.jpg

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sorry Avid, jeg trekker det tilbake ^^

 

Meeen, jeg liker/likte heller ikke trailer'n, og har heller ingen annen kjennskap til Watchmen, så jeg henger meg på spørsmålet.

 

Hehe, tok meg ikke nar av det, jeg måtte bare forsøke å stopp slike kommentarer fordi det er alltid fare for at når noen starter å med et slikt svar så kaster andre seg på den holdningen... :)

 

Er det noen som har stor kjenskap til Watchmen som kan forklare litt?

 

 

PS.

Kom på at han med hatten uten ansikt er også en kopi. Han ligner sykt på "Flekken" som Spider-Man kjemper mot til tider...eller er det han?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg er nok rimelig sikker på at jeg ville syntes denne filmen ser latterlig ut om jeg ikke hadde lest tegneserien. Les den og du vil forstå mer av hvorfor filmen ser slik som dette ut. Tegneserien var nesten sto for et slags paradigmeskifte innen sjangeren, sammen med Batman-tegneseriene på 80-tallet.

 

Om filmen i det hele tatt evner å touche litt inn på det geniale fra tegneseriebladene så blir den grei nok for meg. Det visuelle ser veldig "lojalt" ut.

 

Og ja, tegnesierien var på mange måter en " kritikk" av sjangeren. Den er blottet for det meste av "comic". Rå og brutal. De skal se slik ut som dette her. Det befester poenget når du ser det helhetlige bildet og ikke bare noen screenshots. Jeg tror du kan slappe av Avidgamer, det er bare fordommene som får deg til å minnes slik som Schumachers Batman og slikt vil jeg tro (jeg ville i hvert fall det om jeg ikke hadde lest bladene). Leser du bladene vil det nok gå opp et lys for deg. Du vil med et skjønne hvorfor det er slikt som dette her.

 

Når det er sagt, filmen kan fort bli crap. Tegneserien ble ofte omtalt som en som ville være umulig å adaptere. Noe man også vil skjønne når man leser den. Så det er litt av en munnfull man her har valgt å tygge over :)

Lenke til kommentar
I mine øyner ser det nesten ut som en parodi av superhelter.

Ikke veldig langt fra sannheten det.

 

Alle andre virker som dårlig kopier.

De fleste av de er basert på andre superhelter. Alan Moore ville egentlig bruke de originale men fikk ikke lov av DC.

 

Du har han her som ser ut som en patetisk Batman clone:

Han er faktisk basert på Blue Beetle, ikke Batman. Og i tegneserien er Nite Owl litt patetisk (han kan ikke få ereksjon uten å ha på seg superrhelt kostymet sitt).

 

Så har du hu her som ligner svært på Elektra

Egentlig ikke, og hun er uansett basert pp Black Canary

 

 

Og han her som ser ut som en forvokst blå Aquaman...eller en mann version at Storm fra X-Men...mens hans krefter virker som et annen versjon av Galactus.

Dr. Manhattan er basert på Captain Atom.

Endret av Mastema
Lenke til kommentar

Å herregud, fikk vondt helt inn i sjelen av den traileren. Den filmen der blir helt garantert utrolig dårlig, cheesy, dårlig spilt, druknet i dataanimasjon; rett og slett tvers gjennom forferdelig. De heltene så ut som om de hadde klippet i stykker halloween draktene sine på fylla, slengt de på seg og laminert de...

 

Herregud, at de fortsatt insisterer på å lage slike filmer er jo helt utrolig... Kan de ikke la ihvertfall noen av superheltene beholde litt verdighet? Men hey, på den positive siden kan sikkert EA lage et møkkaspill av dette og tjene masse millioner!

Lenke til kommentar

Det blir naturligvis mange fordommer ute og går når man ikke kjenner kildematerialet.

 

Dette er ikke en film om mer "tradisjonelle" superhelter som Batman, superman eller Spider-Man. Om kildematerialet hadde vært lignende det så ville traileren helt klart vært ille. Men dette er Watchmen, premissene er noe helt annet.

 

Les tegneserien folkens, den er av ekspertene kåret til tidenes beste :)

Lenke til kommentar
Er halvveis i Watchmen-boka nå, og gleder meg til filmen. Kjenner man ikke til materialet, er det ikke helt på sin plass å fordømme filmen basert på en trailer.

 

Bedømmer ikke filmen, men heller hvordan den ser ut...noe jeg meiner er 100% på rett plass å kunne gjøre. Tegneserie og film er jo trossalt et visuelt medium. Skulle bare mangle at jeg kan slenge ut lit forbedømmelser bassert på hva jeg ser...

 

Jeg personlig er syk lei av disse TupperWare superhelt filmene for tiden. Virker som de ikke klarer å bruke annen matiale til å lage antrekkene....til og med Superman slapp ikke unna og måtte få se en ekkel plastikk kappe og boots.

 

Virker som at dersom jeg hadde en flammekaster kunne jeg konket ut mesteparten av dem. Smelte dem på plass! :!:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...