Prog_Kick Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Jeg har et Abit kt7a hk (Via kt133a) og det jeg lurer på er å sette inn en motsand på chipsett vifta mi,har noen erfaringer med dette? eventuelt fjerne den helt,har ikke planer om å OC mens den er uten vifte/senket turtall.Vet noen om dette er muligt uten å ødelegge noe? Jeg lurer oxo på om det er lett å bytte ut PSU vifta med en annen 80x80x25 mm vifte for eks Zalman. Er psu viftene loddet fast til noe? eller fungerer det som vanlige kabinnett vifter,de er bare festet med skruer og vanlig 4 pin kontakt? Vet noen hvor mye ca Gainward Gforce 2 ultra si vifte bråker?lurer på å bytte den ut :smile: MVH Prog_Kick _________________ Amd T-bird 1GHz@1,2GHz Gainward Gforce 2 Ultra 285/512 Abit KT7A WD 60 gb 5400 rpm 17" Samtron Chieftech Server Tower Sølv 4255 poeng i 3dmark 2001 [ Denne Melding var redigert av: Prog_Kick på 2002-01-18 00:05 ] Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Nei, du trenger ikke vifte. Kjøp deg artic silver, skru av vifta på chipsettet, ta av kjøleribba, vask og planslip med 600-papir. Ha på bra med kjølepasta, sett på igjen ribba. Hos meg går det helt fint uten vifte. Ev. kobler du vifta til 5 volt direkte fra psu, istedenfor 12 volt som den får fra hovedkortet. mvh ahb Lenke til kommentar
Dubsko Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Jada det skulle ikke være noen problemer :smile: På det ene hk'et mitt bestemte jeg meg for å prøve og resultatene er jeg meget godt fornøyd med. hadde temp på 27 grader før og etter at jeg planslipte ei ribbe jeg hadde liggende og tok på et tynt lag artic silver, så gikk faktiskt temp'en ned til 24 grader og det da uten vifte, men bare ribbe :smile: Lenke til kommentar
eSik Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Har aldri hatt vifta montert på mitt Asus A7V133 KT133A hk... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Quote: On 2002-01-19 12:48, eSik skrev:Har aldri hatt vifta montert på mitt Asus A7V133 KT133A hk... Ikke jeg heller. Har ikke kjøling på Geforce2pro kortet mitt engang. Load tempen ligger på rundt 83 grader :wink: Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 19. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2002 hehe....men nå har GPU vifta mi begynt å bråke noe sinnsykt når jeg starter opp så bråker den slik i ca 2-3 min.Vet noen om noen andre STILLE vifter som jeg kan bruke på Gforce 2 Ultra kortet mitt? jeg lurer oxo på hvordan jeg kan skifte ut vifta i psu`et mitt...jeg har et Aopen 300W psu Lenke til kommentar
eSik Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Quote: Ikke jeg heller. Har ikke kjøling på Geforce2pro kortet mitt engang. Load tempen ligger på rundt 83 grader :wink: Samme her GF2Ti kortet mitt var så varmt at jeg brant meg på fingrene når jeg tok på deg.. heh, men KT266A chipsetet lå på 29 grader eller no slikt, men den hadde jo passiv kjøling :razz: Lenke til kommentar
Danny Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 nei se på sis hk null ribbe på northbridge Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Jeg har satt på en Zalman NorthBridge HS kjøleribbe, den er planslipt og artic silver i mellom. Kjøler mye bedre enn original kjøleribbe med vifte.. http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/5/...//subdet156.htm koster 60kr.. dette er verdt pengene, og du får med termisk pasta, og lim. Det negative er at det ikke følger med pushpins, men jeg hadde et par til overs som jeg monterte på mitt Hk Lenke til kommentar
inoan Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Satte inn en 50 Ohms motstand på vifta på Blue orb vifta. Funka fett§ Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Quote: On 2002-01-19 13:50, Prog_Kick skrev:hehe....men nå har GPU vifta mi begynt å bråke noe sinnsykt når jeg starter opp så bråker den slik i ca 2-3 min. Det er fordi vifta har olje-lager. Når maskinen starter opp så er olja kald, og da bråker vifta. Bråket forsvinner når lagrene er blitt varme. Quote: Vet noen om noen andre STILLE vifter som jeg kan bruke på Gforce 2 Ultra kortet mitt? Thermaltake Crystal Orb eller Titan kobber "orb" Quote: Jeg lurer oxo på hvordan jeg kan skifte ut vifta i psu`et mitt...jeg har et Aopen 300W psu Kan du skru litt så er det ganske enkelt å bytte ut vifta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå