Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Usikker på hennes følelser

Gjest Guest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_gjest_*

Det har seg slik at jeg er forelsket, problemet er at jeg ikke forstår hennes måte å reagere på. Vi har vært i samme vennegjeng en stund, men er ikke før nå i det siste at vi har vært alene med hverandre og jeg har blitt mer forelsket i henne(tidligere har jeg bare vært betatt kan man si). Problemet er at det alltid er jeg som tar initiativet, f.eks om vi går tur er det fordi jeg spurte.

Jeg har ikke fortalt henne om mine følelser, og jeg prøver å bygge det opp ved å flørte(verbalt, noe vi som regel gjør) og kroppskontakt. PRoblemet er det at jeg er usikker på hvordan hun egentli føler det. Når vi flørter smiler hun og er veldig oppglødd, samme når vi danser på fest, noe som gir meg et lite hint om at det er noe der, i kontrast til at hun aldri tar initiativet.

Forleden dag satt jeg meg ved siden av henne, og i et punkt i samtalen la jeg armen rundt henne og da rødmet hun, men fortsatte "flørtingen". Min umiddelbare respons til dette er at hun likte det...? Men hun gjør aldri slikt med meg, det er alltid jeg som bruker kroppskontakt, men hun gir ingen respons på om hun liker det eller ikke, på en annen side gir hun heller ingen respons på at hun ikke liker det.

Jeg tenker at grunnen til den manglende responsen og gjensidige kroppskontakten kan være at hun er usikker. Jeg tror aldri hun har hatt en skikkelig kjærestefør ei heller at noen har vært skikkelig interessert i henne slik som meg, og at da dette er nytt for henne og hun vet ikke hvordan hun skal reagere. Hun er veldig lukket og deler ikke sine følelser med noen etter min forståelse. Derfor tenker jeg at det kan være grunnen til hennes oppførsel/mangelfulle oppførsel, og sammen med rødmingen virker det for meg som dette er et tegn på at jeg har sjangs.

Så til det siste punktet, som virkelig gjør meg usikker er at hver gang jeg ser på henne (når vi ikke er alene) så ser hun vekk med en gang(uten smil om munnen). For meg virker det som jeg kanskje skremmer henne?

Huff ble langt dette her, og er vanskelig å bskrive hennes oppførsel, men jeg vil ha flere meninger om dette, ettersom jeg ikke vet helt om jeg bør gå "all in", ta d sakte, eller slutte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun gir deg i hvert fall tegn til at hun er intressert, så det er absolutt noe å bygge på. :)

Når det kommer til hvorfor hun oppfører seg som hun gjør, kan det ha mange grunner. Hun kan rett og slett være sjenert, hun kan ha vært såret før og er redd for å bli såret igjen, hun kan i mangelen av kjæreste være livredd for forhold generelt.

Det som er viktig her nå er at du tar det rolig. Du skal ABSOLUTT ikke fortelle henne hva du føler, men la hun få finne ut av det. Ved å fortelle henne følelsene dine, legger du alt presset på henne, og det kan skremme henne vekk. Da kommer hun til å ta det sikreste valget, og velge seg bort fra deg. Men du skal fortsette å vise interesse som du har gjort. Ta på henne på en måte som føles naturlig og fortsett flørtingen.

Vis at du er en intressant person, som hun er heldig å bli kjent med, og at du er en "catch".

Du skal vise at hun kan føle seg trygg rundt deg, og at hun ikke har noe å frykte.

Så mitt råd er å fortsette flørtingen som du har gjort, og ta det rolig. For det virker på meg som at hun ikke er helt trygg på deg enda. Det at hun ser vekk når du ser på henne offentlig, viser at hun ikke er helt trygg på følelsene sine, og ikke vil vise de offentlig.

Lykke til i hvert fall. Og hold oss oppdatert :)

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg

Hehe, jeg har en lignende tråd her jeg også, og jeg har det på samme måte bare at jeg er jente. Jeg må nesten ta all initiativ, men det virker som at han er litt interessert allikevel... Jeg vet hvor vanskelig det er.

Jeg syns det virker som hun er interessert. Hvis du legger armen rundt henne og hun rødmer, så er det helt tydelig at hun liker det. Hadde en gutt som jeg ikke hadde vært interessert i, tatt armen rundt meg mens vi satt i sofaen, så hadde jeg tatt armen bort...

Jeg tror hun kanskje er usikker på seg selv i denne situasjonen, for det er kanskje første gangen en gutt viser henne så stor interesse. Det er mulig hun ikke tør å håpe at du liker henne også, i frykt for at hun skal dumme seg ut eller lignende.

Det om man skal gå fram sakte eller fort fram, vet jeg ikke. Jeg er i samme situasjon selv, men det eneste jeg vet, er at jeg ikke skal slutte før jeg får en endelig avvisning. Jeg syns heller ikke at du burde slutte. Du får prøve å ta et steg videre for hver gang dere sees, holde armen rundt henne litt lenger, osv. Kanskje...men jeg vet jo egentlig ikke selv så jeg skal ikke si så mye.

Lenke til kommentar
Bare å spørre hva hun føler. Er ikke noen annen måte å finne ut av det på.

NEI NEI NEI!

IKKE gjør dette, trådstarter!

Som jeg nevnte i min egen post:

Hvis du forteller henne hva du føler, rett ut med ord, så legger du alt presset over på henne. Hun kommer til å føle seg presset til å måtte finne ut av hva hun vil, og i mesteparten av gangene, så vil dette skremme henne vekk. Hun vil velge det enkle valget ut, noe som er vekk fra deg.

Gi tydelige hint om dine intensjoner, men for all del ikke snakk om følelser med henne..

Har selv gått i denne fella flere ganger. Du havner rett i kan-vi-ikke-bare-være-venner-båsen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Trådstarter

Ser ikke bra ut..

Etter sist innleg har vi vært sammen en del, men ting går feil vei. Forleden dag var vi på stranden med noen venner av oss, og jeg tenkte å følrte litt og sprang etter henne. Vi tullet litt men hver gang jeg holdt henne, fysisk, selv om det var på leken, trakk hun seg vekk. Hun begynte til og med å tulledanse med meg, å da mener jeg virkelig tulledans; det var bare vas, og når jeg prøvde å få det til å bli mer skikkelig trakk hun seg også vekk. Hun begynte også å halv-flørte med en kompis av meg, noe jeg lurer på om hun gjorde bare for å sette ett poeng.

Ellers er hun veldig hyggelig og gir god respons, tidligere på dagen lekesloss vi og senere hadde jeg beina på fanget hennes hvor hun faktisk tilbød å massere dem, jeg takket nei ettersom jeg syntes det var ekkelt men uansett.. hun spurte vertfall...

Jenta er så utrolig motstridende at jeg fvet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Hvorfor skal dette være så vanskelig?! Kan det være at hun trenger tid? Jeg synes det virker så merkelig for jeg har opplevd èn gang at hun kysset en random på byen og det førte til at han fulgte henne hjem etterpå(nei det ble ikke mer og hun ringte ham aldri. Hun angret faktisk over hele situasjonen) Uansett så virker jo det som hun ikke trenger noe videre tid før det blir fysisk.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du skal legge så mye i at hun trakk seg unna når dere lekte. Kanskje hun bare gjorde det som en del av leken, eller kanskje hun ikke ville klenge for mye forran sine venninner. Trenger ikke å være noen big deal.

Din oppfatning av halv-flørting trenger ikke å være ment som flørting i det hele tatt fra hennes side.

Bare fortsett med de små tingene. Ikke vær for klissete hvis det er andre folk der. Neste gang du legger hånda rundt henne kan du kanskje kysse henne. (Se ann stemninga)

Aw, dette var koselig å lese. Minner meg om meg og kjæresten min før vi ble sammen. Bare at det var han som var mest sjenert. ;)

Lenke til kommentar
Hvis han hadde vært i vennefella ville hun ikke møtt han 1 to 1.

Det vet vi i hvert fall ikke enda.

Mitt råd er å se det litt mer an. Forsett å treff henne. Prøv å kyss henne, se hva som skjer.

ehm.. 1 til 1? Det har _ingenting_ med saken å gjøre ;) De fleste jenter nyter jo følelsen av å ha en mann under fire øyne og vite at han vil ha henne, men at han aldri vil få henne. 1 til 1? Don't get your hopes up high ;)

Men ellers så vil ett forsøk på å kysse henne fort avklare alt ;)

Oppfordrer TS til å prøve! Så kan vi få se hvem som har rett! :D

Edit: Ekstremt grov skrivefeil... For grov til å ignorere!

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar

Det jeg tenker er at hun også er usikker på hva du føler. Mange jenter er redde for å innrømme sine følelser i frykt for å få helt feil svar tilbake og så "ødelegge alt".

Jeg mener at dersom du aldri satser vil du heller aldri oppnå noe;)

Go for it;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Trådstarter

Trådstarter her, siden sist har det skjedd mye... men... Jeg klarte d! For alle som er i lignende situasjoner; IKKE GI OPP HÅPET! DET KAN GÅ! jeg er et levende bevis!

Og dere hadde begge rett btw. for jeg VAR i vennefella, men på magisk vis klarte jeg å komme meg ut ;) Har snakket med henne om "prosessen" etterpå, og hadde jeg gått for et kyss så tidlig ville jeg definitivt blitt avvist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...