phnx85 Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg har problemer med at min Eheim pumpe BRÅKER Akkurat nå så er den ikke skrudd fast i kabinettet, men jeg vet at det ikke er derfor den bråke fordi hvis jeg løfter den (altså at den ikke har kontakt med kabinettet) så bråker den fremdeles. Systemet mitt ser slikt ut: Eheim <--> Black Ice Extreme <--> Swiftech CPU <--> Vanntank <--> Eheim Det er litt luft i systemet, så det kan jo være støykilden, men hvordan får jeg det ut? Vanntanken jeg bruker akkurat nå er sånn du setter fast i Eheim pumpen. Er den eneste måten å få luften at av systemet å kjøre det med lokket på tanken åpen? Jeg har bestilt plexiglass så jeg skal bygge med en tank som jeg kan senke pumpen ned i, håper at det fjerner støyen. Akkurat nå sitter jeg på skolen, men når jeg kommer hjem så kan jeg ta opp lyden pumpen lager og legge det ut på nettet slik at dere kan høre og vurdere hva som er galt. Jeg synes det høres ut som om pumpen er ødelagt, spesielt siden jeg har lest mange tråder her på forumet hvor det står hvor fornøyd folk er med Eheim pumpen og hvor stillegående den er. Lenke til kommentar
Kalle Klon Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Sikkert bare litt små luft bobler i systemet. Det kan bli knitring av det Du må ha tanken over radiator kjøleblokk osv. for og lufte Ellers kan det renne ut nå du åpner den. Jeg har samme tanken, og synes den er litt for kort. Det går nesten ikke an og kjøre den åpen uten at de kommet vann ut. Uansett så drar pumpen bare boblene videre i systemet alikevel.. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Jeg har pumpe og tank helt neders i kabinettet og jeg kan da fint kjøre med åpen tank uten at det renner vann ut. Jeg syns også at den tanken er litt liten, jeg har en anelse om tanken er så liten at det skaper undertrykk på suge siden av pumpen og at det er derfor det er luft i systemet. Skal prøve i dag med en annen tankt og se om det hjelper. Har du fått all luften ut av systemet? Hvordan fikk du det i så fall til? Lenke til kommentar
Kalle Klon Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg har ikke fått ut all lufta. Det er nesten umulig, hvis du prøver og kjøre systemet til lufta ligger i lokket går det ikke. Tror hullet til pompa ligger for nert hullet som vannet kommer inn. Den bare drar boblene gjennom og lager små perler som er enda vanskeligere og få ut av systemet. Lokket er også dumt laget til, hvis du fyller oppi og skrur på vil det renne ut litt. De skulle laget en tank der lokket går utenpå tanken, ikke nedi. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg hadde samme tanken som dere snakker om for litt sia, tror det er den tanken jeg fortsatt har på bildene av kassa mi. Det er som sagt fullstendig umulig å få systemet tomt for luft.. Uansett leverte jeg den inn igjen og senka bare pumpa ned i en plastikktank jeg kjøpte for 90kr. Så jeg ville ha gått for en annen løsning enn den tanken! Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Prøv denne modden. http://www.stud.uni-hannover.de/~angho/com...c_wak_eheim.htm (Ps: kan noen vær så snill å fortelle meg hvordan man gjorde en link om til et ord eller flere. Har glemt det :oops: ) Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Finn en isboks eller en anne boks som er stor nok til å senke hele pumpa under vann Når du får plexiglasset kan du jo lagen en skikkelig tank. Men så lenge er det bedre med en stygg isboks enn at det bråker.. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Jeg tror jeg blir G A L Pumpa mi må jo være besatt av demoner eller noe! Jeg holdt på i hele går for å få den til å gå stille, uten hell. Hvis jeg senke pumpa i en tank slik at hele pumpa er under vann så går den stille, bare litt svak brumming men den forsvinner hvis jeg løfter tanken, men med en gang jeg kobler på noen (omså bare en liten slange bit) så kommer bråket. Det virker som om pumpa ikke klarer "motstanden" som oppstår når jeg kobler på noe, for samme lyden kommer hvis jeg holder en finger forran trykk siden av pumpen. Noen som har forslag til hva som kan være galt med pumpen? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Kan det ha noe å si at jeg bruker Parflex-slanger og hurtigkobling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå