Gå til innhold

Radeon-dreper fra Nvidia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så her er det snakk om bedre ytelse enn 280 og lavere die shrink.

Tipper Nvidia fortsatt kommer til å ta seg godt betalt for disse så vi får se egentlig om de treffer markedet.

Personlig så tror jeg det nå er viktigere med lavere pris og middels ytelse enn topp ytelse og max pris.

Lenke til kommentar

finnanskrise = folk sparer penger = lav/middleklasse kortene vil selge bedre.

Men nå er det jo slik at vi nørdsa ofte blir spurt om hva som er best, og da hyler vi ut om det som er på toppen - derfor viktig med en killerkort. Ta amd prosessor f.eks. Det er jo helt kurrant til 95% av maskinene til folk, men så lenge intel er på topp med en prosessor til 10.000kr som ingen kjøper - så vil det alene dra kunder - fordi vi nørdsa peker på intel som best, selv om det er en nisseprosessor som blir kjøpt.

...men nå er jo prosessorene fra amd på ordentlig god vei ned i grøfta...

men whatever... hvor ble det av silent-korta? jeg liker ikke flymotor i pc'en.

Lenke til kommentar
GT200b og GT300 skal sette Nvidia tilbake på ytelsestoppen.

Nå er vel allerede Nvidia på ytelsetoppen, men jeg synes det er mye viktigere å gi mest ytelse per krone i prisklassen 1000~2500 kr. En prisklasse svært mange spillere ser etter skjermkort i.

- Betaler man vesentlig mer enn 2500 kr så får man neppe så mye mer spilleglede enn i prisklassen ~2500 kr. Totalt sett betyr nok også prisklassen godt over 2500 kr ganske lite for inntjeningen til Nvidia/AMD fordi det er få som kjøper sånne kort.

- Vil man betale vesentlig mindre enn 1000 kr så har man sannsynligvis ikke noe særlig behov for grafikkytelse og kan like gjerne satse på integrert grafikk og spare seg penger for eget grafikkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...