Gå til innhold

Readyboost og pagefile - hva er best oppsett

soniva

Anbefalte innlegg

Jeg har en Lenovo m/ 4 gig minne, 2.4 prosesser, 32 bits, kjører Vista enterprise.

Har handlet et 16 gig Lexar kort - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337981 som jeg har enablet for ReadyBoost.

Så til spørsmålet...

ReadyBoost er enablet og verifisert på.

Hva gjør jeg med page-fila til Vista? Lønner det seg å flytte den til samme kort, eller bør den ligge lokalt på disken? Bør jeg evt. redusere størrelsen på den og la Vista håndtere den på både Flash og hd?

Har lest noen tråder, men er egentlig litt lost. Flash skal visstnok være bra for små filer, mens hd er raskere for store. Vil det at de begge ligger på samme medium senke hastigheten i dette tilfellet?

Er takknemlig for gode svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det optimale er å ha sidevekslingsfilen på en egen fysisk disk. Men siden det er en bærbar er det vel vanskelig. Å ha den på en minnepinne er ikke ideelt, om du ved et uhell tar den ut vil systemet muligens kræsje (har ikke testet dette). Å flytte den på en minnebrikke vil gjøre systemet litt mer responsiv, da flash har en lavere responstid.

Jeg føler at man ikke vil få den dramatiske effekten uansett hvordan du gjør dette i Vista, siden Vista er veldig effektiv på å bruke minne som cache. Tror nok Ready Boost holder for din del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...