olindtve Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 På en ferietur til Frankrike tidlig i høst sammen med kjæresten og et vennepar, ble vi overrasket av et voldsomt uvær en kveld. Klarte ikke å komme oss hjem mens det stod på, måtte parkere leiebilen i veikanten og bare sitte og vente. Regnet var som i en bilvaskemaskin. Da det endelig gav seg, og vi fikk kjørt hjem, kunne vi betrakte uværet på litt avstand, da det hadde beveget seg et stykke vekk. Det var mørkt som i en blikkboks, all strøm var borte, og lynet var eneste lyskilde. Bilde tatt over hustaket fra balkongen, derfor piper og antenner kommer i veien i forkant her. Håndholdt kamera, uten stativ eller støtte. Redigert i Pixelmator (beskåret, gjort det noe skarpere og lagt på sort/hvitt-filter). Kamera: Nikon D80 Brennvidde: 18 F-nr: 3,5 Eksponeringstid: 6 Så? Hva tycks? Lenke til kommentar
Carny Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det jeg helt klart likte best med bildet er den skrukkete pipa og den "retro" tv-antennen. Resten "har jeg sett før". Spennende skyer likevel, og passende at du fikk med lynet i tillegg. Jeg ville uansett ha retta bildet opp litt. Lenke til kommentar
olindtve Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Hehe, har egentlig ikke tenkt på de elementene som kule, men når du nevner det, så kan jeg kanskje være enig... Når det gjelder resten av bildet, så har jeg forsåvidt også sett det før, men har alltid, når jeg har sett slike bilder, drømt om å få til noe liknende selv. Hva mener du med å rette det opp? At det er skjevt? Lenke til kommentar
Carny Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hva mener du med å rette det opp? At det er skjevt? Ja, men jeg tar muligens feil. Jeg har ikke kontrollert det, kun ut fra det blotte øyet.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det er et greit uværsbilde, men det blir litt for mye mørkt i venstre del av bildet. En liten crop hadde nok gjort seg. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Er det litt bevegelses uskarphet, eller er det bare at pipene og antenna er ute av fokus? Siden du hadde såpass lang lukkertid vil jeg tro det er bevegelses uskarphet. Det kan du prøve å unngå neste gang. Det er ikke noe jeg legger merke til med en gang, men jeg legger merke til det. Veldig flott motiv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå