Gå til innhold

Problem! Finnes gratis antivirus?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg et problem her.

Jeg skal legge inn et gratis antivirusprogram som skal brukes på en jobb pc. Finnes det? Tenkte ført på avg, men var ikke for comersial use og siden denne pcen skal til en kunde hadde det vært greit med noe som ikke hadde disse forutsetningene...

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal legge inn et gratis antivirusprogram som skal brukes på en jobb pc. Finnes det? Tenkte ført på avg, men var ikke for comersial use og siden denne pcen skal til en kunde hadde det vært greit med noe som ikke hadde disse forutsetningene...

Noen som har noen tips?

Avira og AVG.

Endret av riskake90
Lenke til kommentar

Noen som har noen tips?

avira antivir. Graits å bra :p www.free-av.com

Det trodde jeg også, helt til at det under installasjonen kom at jeg måtte godkjenne at jeg ikke skulle bruke det i arbeidssammenheng... Så har prøvd den og avg, så er spørsmålet om det finnes noen andre der ute?

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips?

avira antivir. Graits å bra :p www.free-av.com

Det trodde jeg også, helt til at det under installasjonen kom at jeg måtte godkjenne at jeg ikke skulle bruke det i arbeidssammenheng... Så har prøvd den og avg, så er spørsmålet om det finnes noen andre der ute?

Mener du ikke for en bruker da? en persjon? eller mener du at du ikke kan bruke den fordi det er arbeids sammenheng?

Endret av riskake90
Lenke til kommentar

Hvis du på jobb installerer programmet for en kunde som da skal ha pc-en til privat bruk tror jeg ikke det er noe problem. Det er vel bare når pc-en skal brukes av og/eller i en bedrift at det regnes som "comersial use".

Dog er det bare min personlige oppfatning av hva som menes med "comersial use", mye mulig jeg er på villspor.

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Hvis du på jobb installerer programmet for en kunde som da skal ha pc-en til privat bruk tror jeg ikke det er noe problem. Det er vel bare når pc-en skal brukes av og/eller i en bedrift at det regnes som "comersial use".

Dog er det bare min personlige oppfatning av hva som menes med "comersial use", mye mulig jeg er på villspor.

Det var deg jeg også mente.

Endret av riskake90
Lenke til kommentar

Tingen er at jeg skal installere det til en kunde. Bare en bruker, men pcen skal brukes i jobbsammenheng, så er derfor jeg gjerne skulle ha installert en som ikke hadde noe om "comercial use" eller lignende.

Men var vist meget vanskelig å finne!!!!!

Lenke til kommentar

Nei, men det er snakk om å respektere lisensen eller vilkårene de har utgitt programmet sitt under. ;)

Som sagt, jeg tror ikke ditt bruk går under "comersial use" (i hvert fall ikke min definisjon av det), men det er jo ikke verre enn å sende en mail og spørre for å være helt sikker. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...