Gå til innhold

ATI Radeon 9700 PRO, Rare farger! HJELP!!

Toz3r

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et Crusial Ati radeon 9700 PRO for en måned siden. og det ble plutselig rare farger i bios, ved oppstarten og i filmer i windows, hver gang jeg skal starte et spill blir alt svart i 10sek og så helt blått i 2sek og så restarter maskina seg. :evil:

Er det noen som har hatt samma problemet?

Jeg har installert de nyeste driverene og DX9, jeg har prøvd et annet skjermkort, GF2MX400 på samma pcn, og da er alt ok.

Problemet skjedde etter at jeg tok av kjøleribba på skjermkortet og satt det på.. men det skulle ikke være noe problem? eller?..

kortet er ikke overklokka. :-?

Noen som veit hva jeg kan gjøre?

Har tenkt på og returnere det til der jeg kjøpte det, men har lyst til å sjekke ut andre muligheter først.

HK: Soyo kt-400 Dragon Ultra Platinum Edition ( Nyeste bios )

RAM: Twinmos pc3200 512mb DDR

CPU: 1.1ghz Duron

Skjermkort: Crusial ATI Radeon 9700 PRO :lol:

Jeg har de nyeste driverene til alle komponentene mine.

Problemet skjedde forøvrig helt plutselig, og virket topp til nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OMG!!!! Hvorfor ta av kjøleribba som sagt Det er det beste kortet på markedet og hvorfor drive og OC det og sette på ny vifte og sjekke hva som er bak ribba? OMG Fatter ikke hav folk driver med, man kjøper et kort til 3k også herper det.. Garantien går vekk anyway når du drav av kjøleribba. Send det inn men du får det nok bare tilbake i retur. OMG idiot!!!!

Herper kortet sitt, det er en skam for ATI!!!!

Nå er jeg tom for ord!

Lenke til kommentar

Hehe, det var ikke meningen å herpe kortet, men å senke støyen med en mer støy-svak ribbe.

Kan vel virke som om at kortet ble herpa etter dette skjedde ja.

vel vel.. blir vel retur da.. " ikke min feil"

Lenke til kommentar

Dommeste jeg har hørt!!!Det er din feil når du skifter noe på kortet. Les garantivilkårene. Med en gang du begynner og skru eller noe går garantien vekk. Hvis du hadde kjøpt sapphire 9700pr ultimate edition hadde du sluppet støyet. Men en bedre måte og få vekk støy er kjøp papp kofelutter somhar med beskyttelse og putter de på alle sidene i kabinnettet. Da blir lyden senket masse. Prøv. Billig og greit det er vedt og prøve. Bedre enn å waste 3000 kr i allfall. kjipt ad du ødelakortet da! :lol:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et lignende problem... Jeg trodde først det var pga. at jeg hadde overklokket kortet (ved en feiltagelse) slik at det ble for varmt eller at noen komponenter hadde tatt skade av det.

Jeg har installert Zalman ZM80A-HP på mitt ATI R9700 Pro, for jeg syntes også at det ble for mye støy.

Zalman ZM80A-HP

Men det har vist seg i ettertid å dreie seg om et problem med driverene. For det var nemlig først etter at jeg installerte Catalyst 3.2 driverene at problemet dukket opp. Jeg avinstallerte nemlig ikke de andre driverene før jeg installerte Catalyst 3.2, så jeg tror kanskje det kan være grunnen.

Så etter at jeg i min fortvilelse formarterte windows-partisjonen (etter å ha drevet med ekstensiv feilsøking, gitt opp og satt inn mitt gamle GF3 kort), satte i ATI R kortet igjen og installerte driverene på nytt så virket alt som normalt igjen.

Så du bør prøve å "leke" litt med driverene, både de gamle og nye.

Men siden du har tatt av de originale kjøleribbene og satt på nye (?), så kan det hende du ikke har fått montert disse skikkelig. Husket du f.eks. kjølepasta? Jeg vil anbefale deg å sjekke GRUNDIG at alt er som det skal...

Edit: Fikset linken litt..

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke helt på støyproblemet jeg altså. Kan forstå det hvis dere skulle hatt pcen i armkroken mens dere sov. Men ikke ellers. Har dere ikke høyttalere da ? hehe ..

Når man får farger og sort skjerm, kan det virke som at det er varme problem. Men prøv også å ta ut VGA kabelen og sett den riktig på plass. det har jeg vært ute for meg pcen på jobb. Masse farger og sånt.

Lenke til kommentar

For å få alt klart. jeg bare tok av original vifta/kjøleribben og satt den på igjen. jeg installerte de nyeste driverene og kortet ble rart. jeg tror selv det kan være driverene, men problemet er at bildet i BIOS som er på mitt SOYO KT 400 HK er litt rart, det er røde striper i bokstavene der det skal være svart. også oppstarts bilde til windows XP er rødstripete, men grafikken er som den skal, det er bare noen plasser der grafikken har rare farger. i windows er alt topp helt til jeg skal spille, jeg får ikke startet opp noe som har med open gl og gjøre, skjermen blir svart og maskina restarter seg.. så alt på kortet er originalt, og ja det er kjølepasta på.

Lenke til kommentar

Det med fargene kan jeg leve med, for det er ikke så mye, men pcn låser seg også. har prøvd og formatert, men la inn samma driverene da. skal prøve med gamle drivere, da de var de jeg brukte da jeg kjøpte kortet, og da funket det perfekt. men driverene i win skal vel ikke ha noe med fargen i bios? også teksten i windows xp oppstart ( når jeg kjører scandisk ) mangler det deler av bokstavene, men det er alltid helt rette streker, feks

sånn som dette, bare at linjene går lodd rett, ikke vannrett.

[/b]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...