Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]første gangs montering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har gjort annet enn å skifte kabinett, og du ikke har drept noe i prosessen (HK, CPU el.) vil jeg foreslå at du plukker fra alle kablene, og setter de tilbake mens du dobbeltsjekker at du har satt de riktig vei etc.

Fort gjort å koble noe feil eller glemme en kabel underveis (feks. den til power-on knappen :D)

Lenke til kommentar
Det kommer heller ikke lys i en diode på hovedkortet? Hvis det er det da.

Er bryteren på PSU riktig? Hvis det er det da.

I det gamle kabinettet hadde jeg en 4 pins "kabel" men i det nye kabinettet, fulgte det med 2 pins inganger på power sw kablen. jeg greier ikke og finne hvor den skal plasseres.

Lenke til kommentar
Det kommer heller ikke lys i en diode på hovedkortet? Hvis det er det da.

Er bryteren på PSU riktig? Hvis det er det da.

I det gamle kabinettet hadde jeg en 4 pins "kabel" men i det nye kabinettet, fulgte det med 2 pins inganger på power sw kablen. jeg greier ikke og finne hvor den skal plasseres.

Hvis du har manualen tik HK'et så står det nok listet en 2 pins til Power SW fra kabinettet, er det på alle nye kabinett og hovedkort så vidt jeg har sett

Lenke til kommentar

manualen til hovedkortet gir deg svaret på hvor denne skal! De fleste kabinett har egen 2-pins til dette formålet. Adapter trenger du IKKE. Det kan også stå på siden av denne "konsollen" der alle disse småpinene skal ned på hovedkortet. Se etter "pw sw" innprentet i hovedkortet.

Lenke til kommentar
manualen til hovedkortet gir deg svaret på hvor denne skal! De fleste kabinett har egen 2-pins til dette formålet. Adapter trenger du IKKE. Det kan også stå på siden av denne "konsollen" der alle disse småpinene skal ned på hovedkortet. Se etter "pw sw" innprentet i hovedkortet.

jeg kjøpte en ferdig pc, en acer aspire m5100, jeg fikk ikke med noen cder elns.

jeg har kunn fått med bruksannvisning til skjermen, som ikke hjelper meg så mye.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte en ferdig pc, en acer aspire m5100, jeg fikk ikke med noen cder elns.

jeg har kunn fått med bruksannvisning til skjermen, som ikke hjelper meg så mye.

litt info om "hk" nederst til høyre har jeg en del pinn's, det er farge på det de står på.

gul, blå grønn osv. er det der hdd. led og power sw skal?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...