1915 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 installerte windows vista ultimate x86 på laptopen min(lenovo n200 3000) for 2 uker siden. har ikke hatt noen problemer eller noe slikt. men så får jeg ny harddisk iløpet av uka. og da må os installeres på den. jeg lurer på om jeg skal ha xp eller vista? jeg spiller aldri, er downloading, musikk og film og surfing den blir brukt mest til. så jeg lurer på om jeg skal ha vista eller xp hva sier folket ? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Siden majoriteten fortsatt sverger til XP vil jeg si Vista. Blir du kjent med Vista nå vil overgangen til Windows 7 bli desto enklere. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 og når blir windows 7 release i norge da ? og hva er egentlig forskjellen i windows vista og windows 7? Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 og når blir windows 7 release i norge da ? og hva er egentlig forskjellen i windows vista og windows 7? Den får blant annet en superbar eller noe. Erstatter taksbaren. Se her i Win7 emnet her på HW Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 er jo bare beta versjoner av windows 7 som er ute å går. gidder ikk noe beta. neta er da ikke noe bra. vil ha fullverjonen, og den er jo ikke ute før en gang til neeeeeeste år. og jeg skal installere nytt os denne uka Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg tror ikke du forsto helt hva jeg mente: Hvis du installerer Vista og bruker det fremover, vil den fremtidige overgangen til Windows 7 føles mer strømlinjeformet. Du kommer sannsynligvis til å skifte over til Windows 7 om noen år (sett at det ikke flopper) og siden Windows 7 i stor grad bygger på Vista vil det gjøre omleggingen enklere enn om du går fra XP -> Windows 7. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg tror ikke du forsto helt hva jeg mente: Hvis du installerer Vista og bruker det fremover, vil den fremtidige overgangen til Windows 7 føles mer strømlinjeformet. Du kommer sannsynligvis til å skifte over til Windows 7 om noen år (sett at det ikke flopper) og siden Windows 7 i stor grad bygger på Vista vil det gjøre omleggingen enklere enn om du går fra XP -> Windows 7. Okei! har hatt vista/linux/xp litt att og fram i 2 år nå. er litt lei av det. har mest lyst til å holde meg til et os. jeg sitter mest på vista for tia.. men er usikker. håper flere har noen innspll og komme med. takker for svar fargoth. hvor får jeg btw lastet ned flere theme til vista som funker ? Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 hold deg til det du har. Ellers er Alienware et bra valg. Brukte det en stund, men regn med mye lengre oppstartstid. (er foreløpig abre ett theme for vista) Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hvis du har lyst å holde deg til et OS, allerede har Vista på en maskin og ikke har noen egne preferanser for hverken det ene eller andre er det vel bare å installere Vista å bli ferdig med det. Jeg liker godt denne siden, samt deviantart.com når det kommer til temaer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hvis du bare skal ha inn en ny harddisk, så vil jo det enkleste være å "klone" den disken du har, så slipper du å gå gjennom ny installasjon av OS, oppdatering av OS, installasjon av SW, kopiering av filer inn igjen, osv. Hvis du ikke nettopp vil starte fra scratch, da. Hvis du hadde hatt en Windows Home Server på nettet ditt, så kunne du bare ha byttet HD, bootet laptop'en fra en CD, og startet en Restore from Server-prosess. Enklere blir det knapt. Ellers finnes det flere andre klone-programmer, men jeg vet ikke hvilket som passer best for din situasjon. Du kan vel ikke ha mer enn en HD tilkoblet i laptop'en, ellers kunne du ha klonet fra "A" til "B" direkte. Nå må du vel gå via en nettverksdisk, eller muligens en ekstern USB-disk, men det er vel ikke alle klone-programmer som støtter alt dette. Forresten, jeg lurer på om du ikke har den nødvendige SW i Vista, evt. på Vista-DVD'en? Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Siden majoriteten fortsatt sverger til XP vil jeg si Vista. Blir du kjent med Vista nå vil overgangen til Windows 7 bli desto enklere. Pleier ikke og være spesiell stor forskjell. Gikk fra 2000 til Vista uten problemer. Har brukt en del XP på skolen, mne alt er sperra bortsett fra word, exell, IE og en del skoleprogrammer. FÅr ikke en gang bruke luna themet Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 nebrewfoz jeg vil ha clean install. vill ikke ha noe clone vista. fordi jeg har installert og avinstallert programmer. så jeg tar meg heller tid til clean install. det blir nokk vista/mint eller bare vista takker for svar forresten Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Ble litt i tvil nå om jeg skal ha vista for når jeg spiller av filmer i vlc hakker filmen og lyden. men i oppgavebehandlig står det at jeg har 80 % ledig prosess filmen/filmer Endret 19. desember 2008 av Danielsm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå