agvg Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 NextGenTel kjøper bredbåndskundene fra Start Bredbånd AS, som er et datterselskap av PowerTech. Det dreier seg om ca 3.300 bredbåndskunder over hele landet, og som ligger på videresalgsplattformen hos Telenor. kilde: insidetelecom.no Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Er det ikke litt suspekt at du som moderator linker til en artikkel på en side hvor man må betale for å bli medlem? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Tja, hvorfor skulle det være suspekt? Jeg klippet det vesentlige fra siden og oppga kilde som man selvsagt bør gjøre. Og for og være ærlig tviler jeg på at noen finner en slik nyhet så spennende at de svir av 1200,- for og lese den. Det hender jeg poster ting fra slike kilder hvis innholdet kunne være av interesse for forummedlemmene, og linke siden ville jo være meningsløst så jeg må jo legge ved det vesentlige i artikkelen og da må man jo oppgi kilde. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg ser ikke noe problem med å legge ut informasjon fra insidetelecom.no. Nå er det ikke annet enn den infoen som ligger fritt tilgjengelig som er blitt postet, det hadde jo vert litt mer spennende å fått lest hele artikkelen. Men det strider vel mot policyen til insidetelecom? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Ja, de setter nok ikke pris på at alt kopieres, jeg er betalende kunde på nettstedet så jeg holder meg i skinnet med ctrl C Endret 17. desember 2008 av agvg Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Intressant. Hvorfor gjør de dette da? Ønsker Start.no å kun fokusere på kunder i eget nett? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Få kunder i TN sitt nett er nok ingen gullgruve for powertech som eier Start, de har jo sine egne DSLAM-er som nok gir mer penger i kassen. Ellers er jo xDSL på nedadgående: http://www.idg.no/computerworld/article115408.ece «Det er grunn til å anta at antall ADSL-abonnement vil avta i 2009.» Det skriver Post- og teletilsynet i sin ferske ekom-rapport for tredje kvartal. Etter brå klatring fra første halvår 2004 til og med første halvår 2007, roer det seg nå ned i tilveksten av adsl-kunder. Men det er ikke fordi færre velger bredbånd. For parallelt med at det roer seg på adsl-fronten, øker det bra på optisk fiber og kabel-tv-basert internett. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Fikk et brev om dette for noen dager siden, men start.no blir å ta seg av kundeservicen i overgangsperioden. Lurer bare på hvordan det skal bli å være NGT kunde, har vært veldig fornøyd med start.no (powertech) så får tiden vise hvordan det går.. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Jeg fikk også brev fra start.no før jul at Nextgentel kom til å overta mitt adsl abonnement.. Men siden da, har jeg ikke hørt en skit.. Jeg har/hatt Start's 8Mbit linje og håper på å få Nextgentel ADSL Surf 2+ (16500/700 Kbps) - 518,- pr mnd (6216 pr år) Endret 8. februar 2009 av tintin77 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 I dag kom mailen fra Nextgentel. Har i ca. halvannet år hatt Start Boost som har gitt meg en faktisk hastighet på ca. 12 Mbit til kr. 298,- pr. måned. Nextgentel vil gi meg ei linje på vel 4 Mbit til 398,- pr. måned. De må gjerne prøve å være hyggelige og ønske meg velkommen som kunde i sin "velkomstmail" men ikke f... om jeg har tenkt å være kunde hos NGT ett sekund dersom dette er det beste de kan tilby. Alternativer er det mange av! Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg fikk i allefall ADSL+ når jeg gikk over.. Det var litt merkelig at du ble nedgradert til 4Mbit, når du hadde 12Mbit.. Ta kontakt med Nextgentel vil nå jeg si Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hmm, jeg får flere og flere baktanker ved å anbefale start boost! til en venninne. Hvilke kunder gjelder dette? Kanskje i usentrale strøk? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hmm, jeg får flere og flere baktanker ved å anbefale start boost! til en venninne. Hvilke kunder gjelder dette? Kanskje i usentrale strøk? De selger kun egne produkter nå, altså der hvor de har eget utstyr (Osloområdet og Tønsberg). De som gikk over til NextGenTel er kunder som lå på Telenors nett. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Da NGT har et meget stort nett selv så havner sikkert en del av disse på bedre utstyr og raskere linjer. Slik jeg kan se på start.no så selger de kun linjer der de har eget utstyr. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg fikk i allefall ADSL+ når jeg gikk over..Det var litt merkelig at du ble nedgradert til 4Mbit, når du hadde 12Mbit.. Ta kontakt med Nextgentel vil nå jeg si Har sendt mail for 2 dager siden. Blir spennende å se hvor lang tid de bruker på å svare. Mine erfaringer fra Start.no er at det aldri har tatt lenger tid enn noen få timer å få svar på mail. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Nå nærmer det seg stygt en uke siden jeg sendte mail til Nextgentel. Er dette "normal" responstid for NGT kundeservice..?? For meg som tidligere er vant med svar samme dag eller senest neste dag fra tidligere ISP kjenner jeg at tålmodigheten blir satt på prøve nå. Jeg har ikke alltid tilgjengelig telefon i arbeidstiden og har ihvertfall ikke tid til å sitte å vente på telefon. Mail er derfor beste kommunikasjonsform for meg, men jeg forventer raskere svar enn en uke. Jeg ser ikke for meg at mitt kundeforhold til NGT kommer til å bli langvarig... Endret 16. mars 2009 av Valotunk Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Nå nærmer det seg stygt en uke siden jeg sendte mail til Nextgentel. Er dette "normal" responstid for NGT kundeservice..?? For meg som tidligere er vant med svar samme dag eller senest neste dag fra tidligere ISP kjenner jeg at tålmodigheten blir satt på prøve nå. Jeg har ikke alltid tilgjengelig telefon i arbeidstiden og har ihvertfall ikke tid til å sitte å vente på telefon. Mail er derfor beste kommunikasjonsform for meg, men jeg forventer raskere svar enn en uke. Jeg ser ikke for meg at mitt kundeforhold til NGT kommer til å bli langvarig... Fikk tidligst svar i dag på en henvendelse jeg sendte inn på lørdagskvelden, benyttet meg av kundesidene. Ser forøvrig også at de har en chat som kan benyttes. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ser forøvrig også at de har en chat som kan benyttes. Er det den som står på hovedsiden? Til info er denne chatten kun betjent av salgskonsulenter. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ser forøvrig også at de har en chat som kan benyttes. Er det den som står på hovedsiden? Til info er denne chatten kun betjent av salgskonsulenter. På kundesidene, ble henvist dit fra en salgskonsulent på den chatten du nevner. www.kundesider.no <- logger du deg inn her har man mulighet til å chatte med kundeservice. Lenke til kommentar
IvyMike Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det sitter også konsulenter ifra teknisk på chatten, men å feilsøke Internettet over Chat er vel ikke akkurat en ideell kommunikasjonsmetode? Om du ønsker å endre abonnement så må du uansett snakke med salgsavdelingen, de må uansett (uansett leverandør) sjekke Kapaks og se hva hastighet de kan love deg. Som regel så kan OA-ISP'er levere mer enn Kapaks, men de vil aldri love mer i tilfelle du blir hengende på gammelt Telenorutstyr (kun Telenor leverer i grisgrendte strøk) eller at linjen din er crappy deluxe. Husk, NGT kan levere 19,999kb/s overalt, men hvor stabilt tror du de t blir da egentlig? Om Kapaks sier 19,2Mb/s så skal du være gudsens fornøyd. Veldig fornøyd med NGT.. Som noen sa en gang, Telenor ble startet av blåruss som ble pålagt av Staten å levere telefoni i Norge, NGT ble startet av datanerder (selv om de nå er eid av Teliasonera). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå