Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel kjøper 3300 kunder fra Start Bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, hvorfor skulle det være suspekt?

Jeg klippet det vesentlige fra siden og oppga kilde som man selvsagt bør gjøre.

Og for og være ærlig tviler jeg på at noen finner en slik nyhet så spennende at de

svir av 1200,- for og lese den.

Det hender jeg poster ting fra slike kilder hvis innholdet kunne være av interesse for forummedlemmene, og linke siden ville jo være meningsløst så jeg må jo legge ved det vesentlige i artikkelen og da må man jo oppgi kilde.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe problem med å legge ut informasjon fra insidetelecom.no. Nå er det ikke annet enn den infoen som ligger fritt tilgjengelig som er blitt postet, det hadde jo vert litt mer spennende å fått lest hele artikkelen. Men det strider vel mot policyen til insidetelecom?

Lenke til kommentar

Få kunder i TN sitt nett er nok ingen gullgruve for powertech som eier Start, de har jo sine egne DSLAM-er som nok gir mer penger i kassen.

 

Ellers er jo xDSL på nedadgående:

 

http://www.idg.no/computerworld/article115408.ece

 

«Det er grunn til å anta at antall ADSL-abonnement vil avta i 2009.»

 

Det skriver Post- og teletilsynet i sin ferske ekom-rapport for tredje kvartal.

 

Etter brå klatring fra første halvår 2004 til og med første halvår 2007, roer det seg nå ned i tilveksten av adsl-kunder.

 

Men det er ikke fordi færre velger bredbånd. For parallelt med at det roer seg på adsl-fronten, øker det bra på optisk fiber og kabel-tv-basert internett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg fikk også brev fra start.no før jul at Nextgentel kom til å overta mitt adsl abonnement..

 

Men siden da, har jeg ikke hørt en skit..

 

Jeg har/hatt Start's 8Mbit linje og håper på å få

Nextgentel ADSL Surf 2+ (16500/700 Kbps) - 518,- pr mnd (6216 pr år)

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I dag kom mailen fra Nextgentel.

 

Har i ca. halvannet år hatt Start Boost som har gitt meg en faktisk hastighet på ca. 12 Mbit til kr. 298,- pr. måned.

 

Nextgentel vil gi meg ei linje på vel 4 Mbit til 398,- pr. måned.

 

De må gjerne prøve å være hyggelige og ønske meg velkommen som kunde i sin "velkomstmail" men ikke f... om jeg har tenkt å være kunde hos NGT ett sekund dersom dette er det beste de kan tilby.

 

Alternativer er det mange av!

Lenke til kommentar
Hmm, jeg får flere og flere baktanker ved å anbefale start boost! til en venninne. Hvilke kunder gjelder dette? Kanskje i usentrale strøk?

 

De selger kun egne produkter nå, altså der hvor de har eget utstyr (Osloområdet og Tønsberg).

 

De som gikk over til NextGenTel er kunder som lå på Telenors nett.

Lenke til kommentar
Jeg fikk i allefall ADSL+ når jeg gikk over..

Det var litt merkelig at du ble nedgradert til 4Mbit, når du hadde 12Mbit.. Ta kontakt med Nextgentel vil nå jeg si

 

Har sendt mail for 2 dager siden. Blir spennende å se hvor lang tid de bruker på å svare.

 

Mine erfaringer fra Start.no er at det aldri har tatt lenger tid enn noen få timer å få svar på mail.

Lenke til kommentar

Nå nærmer det seg stygt en uke siden jeg sendte mail til Nextgentel.

 

Er dette "normal" responstid for NGT kundeservice..??

 

For meg som tidligere er vant med svar samme dag eller senest neste dag fra tidligere ISP kjenner jeg at tålmodigheten blir satt på prøve nå.

 

Jeg har ikke alltid tilgjengelig telefon i arbeidstiden og har ihvertfall ikke tid til å sitte å vente på telefon.

 

Mail er derfor beste kommunikasjonsform for meg, men jeg forventer raskere svar enn en uke.

 

Jeg ser ikke for meg at mitt kundeforhold til NGT kommer til å bli langvarig...

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar
Nå nærmer det seg stygt en uke siden jeg sendte mail til Nextgentel.

 

Er dette "normal" responstid for NGT kundeservice..??

 

For meg som tidligere er vant med svar samme dag eller senest neste dag fra tidligere ISP kjenner jeg at tålmodigheten blir satt på prøve nå.

 

Jeg har ikke alltid tilgjengelig telefon i arbeidstiden og har ihvertfall ikke tid til å sitte å vente på telefon.

 

Mail er derfor beste kommunikasjonsform for meg, men jeg forventer raskere svar enn en uke.

 

Jeg ser ikke for meg at mitt kundeforhold til NGT kommer til å bli langvarig...

 

Fikk tidligst svar i dag på en henvendelse jeg sendte inn på lørdagskvelden, benyttet meg av kundesidene. Ser forøvrig også at de har en chat som kan benyttes.

Lenke til kommentar
Ser forøvrig også at de har en chat som kan benyttes.

 

Er det den som står på hovedsiden? Til info er denne chatten kun betjent av salgskonsulenter.

 

På kundesidene, ble henvist dit fra en salgskonsulent på den chatten du nevner.

www.kundesider.no <- logger du deg inn her har man mulighet til å chatte med kundeservice.

Lenke til kommentar

Det sitter også konsulenter ifra teknisk på chatten, men å feilsøke Internettet over Chat er vel ikke akkurat en ideell kommunikasjonsmetode?

 

Om du ønsker å endre abonnement så må du uansett snakke med salgsavdelingen, de må uansett (uansett leverandør) sjekke Kapaks og se hva hastighet de kan love deg. Som regel så kan OA-ISP'er levere mer enn Kapaks, men de vil aldri love mer i tilfelle du blir hengende på gammelt Telenorutstyr (kun Telenor leverer i grisgrendte strøk) eller at linjen din er crappy deluxe. Husk, NGT kan levere 19,999kb/s overalt, men hvor stabilt tror du de t blir da egentlig?

 

Om Kapaks sier 19,2Mb/s så skal du være gudsens fornøyd.

 

Veldig fornøyd med NGT.. Som noen sa en gang, Telenor ble startet av blåruss som ble pålagt av Staten å levere telefoni i Norge, NGT ble startet av datanerder (selv om de nå er eid av Teliasonera).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...