Gå til innhold

Finnes VMware som OS ?

indahla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke linux?

Er så lei folk som har fordommer mot linux!

Hvor står det at jeg har fordommer...? Er så lei av folk som mener andre har fordommer bare fordi de ikke ønsker å benytte Linux!

Jeg ønsker ikke Linux fordi jeg ikke kan det og ønsker ikke bruke tid på å lære det for øyeblikket.

Windows 2003 Server er greiest fra MS ?

Lenke til kommentar
Høres jo veldig ut som du har fordommer mot det når du ikke en gang ønsker å se på det. Linux er både mer stabilt og gratis en windows server 2003.

En fordom er en forhåndsmening som man fatter uten først å ha undersøkt saken. Jeg har ikke undersøkt noe ang. Linux og har heller ingen meninger om hva som er best av dette eller andre OS. Men, jeg kan for lite til å bruke tid på det og ønsket derfor svar på om andre OS eventuelt kunne benyttes.

Det er synd at spørsmål om server OS (og for så vidt klient OS) alltid skal bli en "kamp" mellom *nix og Windows.

For å svare på spørsmålet ditt.

Ja vmware finnes som OS (vmware esx), dette er en linux variant :wow:

Takk! Endelig et enkelt og greit svar (selv om det også kom litt lengre opp i tråden).

Lenke til kommentar
Du har jo en fordom mot linux... du tror det er vanskelig/atr tid å lære seg.

Nei, jeg tror ikke det er vanskelig/tar tid å lære. Jeg hadde et Linux-kurs på skolen for 8 år siden og kan allerede noe. Men ikke nok til at jeg ikke må bruke litt tid. Denne tiden ønsker jeg rett og slett ikke å bruke. Enkelt og greit (for meg).

PS: Jeg elsker å krangle

Det gjør jeg også. Hvis ikke ville denne tråden vært død for lenge siden... ;)

Det er et poeng at virtualliseringsløsninger bassert på linux/unix er mye bedre enn andre.

Ja, det er absolutt ett poeng og en meget god kommentar. Og det er også måten å nevne Linux i en slik sammenheng. Du kan gjerne mene det er bedre, men å slenge "dritt" om de som ikke å ønsker å teste Linux blir feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...