Elyas Machera Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg mener PL jevnt over er en bedre og mer spennende liga. Se på nedrykkskampen i PL, den inneholder vel ca. 9 lag. 4p skiller laget på bunn og laget på 11. plass. Nedrykkslagene i La Liga er mye klarere. Espanyol ligger 5p bak Numancia og Huelva og de skal kunne klare seg, men det er langt fra en jevn nedrykkskamp. Kampen om tittelen i La Liga er vel så godt som avgjort, mens jeg vil si at det fortsatt er fire lag som konkurrer om den i PL selvom det antagelig bare er tre virkelige konkurrenter til gullet. Alle kamper i PL er stort sett tøffe kamper for storlagene. Ta Stoke som eksempel: Både United og Liverpool har slitt med dette laget som ligger på nest siste plass. Har Barcelona måtte slite noe særlig mot bunnlagene i La Liga? Neppe. Det er dessuten/desverre ofte at UEFA cup lagene fra England nedprioriterer den til fordel for ligaen. Antagelig fordi det er vanskelig å ta seg videre i UEFA cup og samtidig sikre plass til neste år igjen. I CL derimot har engelske lag dominert de senere årene.Sesongen er som sagt ikke ferdig enda, derfor er det mer interessant å bruke forrige sesong som eksempel synes jeg, og da er det ikke noe forskjell på lagene. For mens Fulham som kom på siste plass som ikke ga nedrykk i England fikk 36 poeng, fikk Osasuna i Spania 43 poeng. Årets sesong i Spania er på mange måter spesiell. Real Madrid har ikke spilt like bra, og Barcelona har vært overlegne. Det vil nok sansynligvis vise seg i CL også. Barcelona tapte vel uansett sin eneste kamp denne sesongen mot Numancia som ligger på 17. plass, så at det alltid er like enkelt å slå bunnlagene er ikke helt riktig. Men som sagt, ser man kun på hvordan det er denne sesongen er det ikke vanskelig å være enig med deg, men jeg synes man må se det i et litt større perspektiv. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det er relevant hvis man skal påstå hvilken liga som er best pdd, selvom jeg mener PL var den beste ligaen forrige sesong, men vi er jo uansett så godt som enige i denne diskusjonen. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Joda, men denne sesongen er jo ikke ferdig enda. Men som sagt, vi er egentlige enige, og jeg er jo også enig i at PL nok er den beste ligaen pdd, og de siste årene. Men får håpe Spurs, Toons og City rykker ned i år (kan alltids drømme) Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Premier League er en bedre liga. Og du som sier at bunnlagene i Spania er hvassere en Englands bunnlag er bare møkk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå