Gå til innhold

real madrid på vei ned

makrellen111

Anbefalte innlegg

Jeg mener PL jevnt over er en bedre og mer spennende liga. Se på nedrykkskampen i PL, den inneholder vel ca. 9 lag. 4p skiller laget på bunn og laget på 11. plass. Nedrykkslagene i La Liga er mye klarere. Espanyol ligger 5p bak Numancia og Huelva og de skal kunne klare seg, men det er langt fra en jevn nedrykkskamp. Kampen om tittelen i La Liga er vel så godt som avgjort, mens jeg vil si at det fortsatt er fire lag som konkurrer om den i PL selvom det antagelig bare er tre virkelige konkurrenter til gullet. Alle kamper i PL er stort sett tøffe kamper for storlagene. Ta Stoke som eksempel: Både United og Liverpool har slitt med dette laget som ligger på nest siste plass. Har Barcelona måtte slite noe særlig mot bunnlagene i La Liga? Neppe. Det er dessuten/desverre ofte at UEFA cup lagene fra England nedprioriterer den til fordel for ligaen. Antagelig fordi det er vanskelig å ta seg videre i UEFA cup og samtidig sikre plass til neste år igjen. I CL derimot har engelske lag dominert de senere årene.
Sesongen er som sagt ikke ferdig enda, derfor er det mer interessant å bruke forrige sesong som eksempel synes jeg, og da er det ikke noe forskjell på lagene. For mens Fulham som kom på siste plass som ikke ga nedrykk i England fikk 36 poeng, fikk Osasuna i Spania 43 poeng.

Årets sesong i Spania er på mange måter spesiell. Real Madrid har ikke spilt like bra, og Barcelona har vært overlegne. Det vil nok sansynligvis vise seg i CL også. Barcelona tapte vel uansett sin eneste kamp denne sesongen mot Numancia som ligger på 17. plass, så at det alltid er like enkelt å slå bunnlagene er ikke helt riktig. Men som sagt, ser man kun på hvordan det er denne sesongen er det ikke vanskelig å være enig med deg, men jeg synes man må se det i et litt større perspektiv. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...