Gå til innhold

Toppen på frekkhet.


Anbefalte innlegg

:nei: Holdt på å få sjokk i dag da jeg fikk telefonregningen fra telenor.

1200 kr.Visste jeg ikke harringt så mye.

Ser på spesifikasjonen at jeg skal betale kr 475,-for levert av andre enn telenor SMS tjenester fra 1800-26900-

Jeg har aldri bestilt noen tjenester,men har fått endel sms i det siste fra Eros friend.com.

Kan de virkelig bare sende meg sms som jeg ikke har bestilt,og kreve at jeg skal betale for dette?Eller er det bare noen som prøver seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser på spesifikasjonen at jeg skal betale kr 475,-for levert av andre enn telenor SMS tjenester fra 1800-26900-

Jeg har aldri bestilt noen tjenester,men har fått endel sms i det siste fra Eros friend.com.

Kan de virkelig bare sende meg sms som jeg ikke har bestilt,og kreve at jeg skal betale for dette?Eller er det bare noen som prøver seg?

 

Først og fremst ville jeg kontaktet Telenor kundeservice og bedt dem sperre nummeret ditt for innholdstjenster. Så ville jeg bestridt kravet ovenfor Telenor og kontaktet Eros friend.com for å nøste opp i hvor de har fått nummeret ditt fra og bestridt at du skal betale for en tjeneste du ikke har bestilt.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Sikker på at du ikke har skrevet inn nummeret ditt på nettet et sted uten å lese det med liten skrift?

 

Uansett så er det Eros friend.com som har annsvaret her, og ikke Telenor. Med mindre du klarer å få tilbakebetalt summen fra dem må pengene betales.

Hmm, samtidig er det vel Telenor som har stillt et økonomisk krav til personen, og Telenor som dermed bør kunne dokumentere kravet? Eller?

Lenke til kommentar
Hmm, samtidig er det vel Telenor som har stillt et økonomisk krav til personen, og Telenor som dermed bør kunne dokumentere kravet? Eller?

 

Er enig i det, derfor var det jeg i mitt innlegg ovenfor foreslo han skulle gi beskjed til Telenor om at kravet er omstridt i tillegg til å kontakte Eros friend.com.

Lenke til kommentar
Sikker på at du ikke har skrevet inn nummeret ditt på nettet et sted uten å lese det med liten skrift?

 

Uansett så er det Eros friend.com som har annsvaret her, og ikke Telenor. Med mindre du klarer å få tilbakebetalt summen fra dem må pengene betales.

Hmm, samtidig er det vel Telenor som har stillt et økonomisk krav til personen, og Telenor som dermed bør kunne dokumentere kravet? Eller?

Jo da, men dette er jo en SMS innholdstjeneste som på en eller annen måte er bestilt. Telenor har ikke noe med det å gjøre. Han kan naturligvis ringe og reservere seg for innholdstjenester i fremtiden, men pengene som kreves går til erosfriend. Telenor er bare en mellommann.

 

Jeg skjønner at trådstarter tror han ikke har bestilt noe, men i 99% av tilfellene så har man på en eller annen måte blitt abonnent pga noe man har gjort. Kanskje har han vært med i en konkurranse, eller fått tilsendt noe gratis i posten mot å bli medlem. Dette står jo alltid med mikroskopisk skrift uansett så det er ikke godt å vite.

 

Dersom det skulle vise seg at han faktisk ikke har bestilt noe er jo saken en annen, for da har noen ulovlig registrert ham som abonnent. Men til og med i disse svært få tilfellene tror jeg han vil komme lenger med å kontakte selvskapet direkte uten å gå via Telenor.

Lenke til kommentar

Syntes operatørene slipper for lett unna i slike saker, de skyver alt ansvaret over på tjenesteleverandøren selv om regningen kommer fra telenor og kunde hevder han aldrig har bestilt noe fra tjenesteleverandøren. Da er det vel på en måte tjenesteleverandøren som svindler telenor..

 

Og det og skrive inn nummeret sitt på en side på nettet burde ikke holde for å kunne fakturere dette nummeret for slike tjenester. Så ikke hvem som helst skal kunne skrive inn nummeret til en de ikke liker for å så skaffe han problemer med slike dritt selskaper.

Lenke til kommentar
Syntes operatørene slipper for lett unna i slike saker, de skyver alt ansvaret over på tjenesteleverandøren selv om regningen kommer fra telenor og kunde hevder han aldrig har bestilt noe fra tjenesteleverandøren.

Hmm. Er ikke sikker jeg. Er det ikke sånn ting vanligvis fungerer ellers også da? Om f. eks. firmaet jalla1 har fakturert deg xxx kr feil via regnskapsfirmaet regn1, så må man ta det med jalla1, samtidig som man varsler regn1 om at fakturaen er bestridet. Operatøren fungerer jo i slike tilfeller nettopp som et regnskapsfirma.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Syntes operatørene slipper for lett unna i slike saker, de skyver alt ansvaret over på tjenesteleverandøren selv om regningen kommer fra telenor og kunde hevder han aldrig har bestilt noe fra tjenesteleverandøren.

Hmm. Er ikke sikker jeg. Er det ikke sånn ting vanligvis fungerer ellers også da? Om f. eks. firmaet jalla1 har fakturert deg xxx kr feil via regnskapsfirmaet regn1, så må man ta det med jalla1, samtidig som man varsler regn1 om at fakturaen er bestridet. Operatøren fungerer jo i slike tilfeller nettopp som et regnskapsfirma.

Joda, er forsåvidt sant det. Men jeg syntes ikke det burde være kundes jobb og måtte ringe rundt og slite ræva av seg for å bli kvitt en regning på noe han aldrig har bestilt.

En kunde av meg hadde betalt flere tusen kroner til et ringetone selskape over en lenger periode, dette var noe han aldrig hadde bestilt. Han kontaktet Telenor for å få stoppet denne tjenesten, som han aldrig hadde bestilt, aldrig fått noe meldinger fra, eller i det heletatt hørt om. Telenor sier han må forsette og betale til han får stoppet denne "tjenesten", og at det ikke er noe de kan gjøre med det, så gir de han et telefon nummer til kundeservicen til dette selskapet, som aldrig svarer telefon. Kunden min tok til slutt og stengte abonnementet sitt og opprettet et nytt nummer.

Lenke til kommentar
Joda, er forsåvidt sant det. Men jeg syntes ikke det burde være kundes jobb og måtte ringe rundt og slite ræva av seg for å bli kvitt en regning på noe han aldrig har bestilt.

Men burde det være operatørens ansvar? Det kan jo ikke bli slik at norske mobiloperatører må sitte barnevakt for alle kundene sine, og passe på at de ikke bestiller innholdstjenester? De fleste voksne mennesker burde være i stand til å passe på dette selv. Og om det en gang skjer en feil, så mener jeg det er en selvfølge at kunde ordner opp med tjenestetilbuyderen, ikke mellomleddet som fakturerer.

Lenke til kommentar

Men burde det være operatørens ansvar? Det kan jo ikke bli slik at norske mobiloperatører må sitte barnevakt for alle kundene sine, og passe på at de ikke bestiller innholdstjenester? De fleste voksne mennesker burde være i stand til å passe på dette selv. Og om det en gang skjer en feil, så mener jeg det er en selvfølge at kunde ordner opp med tjenestetilbuyderen, ikke mellomleddet som fakturerer.

Nei, jeg skjønner jeg er ute etter en løsning som er enkelt for oss forbrukere, men nesten umulig og bruke i praksis. Men, operatørene burde kun la seriøse aktører kjører slike tjenester i sitt nett, og de burde også kunne stenge slike tjenester dersom kunde ikke klarer dette selv. - Hvordan mener dere at min kunde skulle ha løst denne situsasjonen uten og skaffe seg et nytt nummer? Eneste han vet er at Telenor sender han regning på noe de ikke kan si hva er, hvor er fra, eller egentlig noe som helst annet om enn et ubetjent kundeservice nummer?

Lenke til kommentar
- Hvordan mener dere at min kunde skulle ha løst denne situsasjonen uten og skaffe seg et nytt nummer? Eneste han vet er at Telenor sender han regning på noe de ikke kan si hva er, hvor er fra, eller egentlig noe som helst annet om enn et ubetjent kundeservice nummer?

 

Telenor kan fint deaktivere overtakserte sms mot et telefonnummer, jeg har tidligere blokkert min søsters nummer frem til smsking.no sluttet å sende henne meldinger til ca 40 kr mnd, uten at hun brukte tjenestene deres lenger.

 

Denne blokkeringen gjelder alle overtaksert sms, du kan ikke be dem blokkere enkelttjenester.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
*

Denne blokkeringen gjelder alle overtaksert sms, du kan ikke be dem blokkere enkelttjenester.

Ja ikke sant. Dette er værtfall ingen løsning som tilfredstiller kundene mine, som forhandler kan jeg legge inn sperre på slike tjenester, og det kan også kunde gjøre selv via web, men dette er upraktisk for mange..

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

De frekke bastardene burde også inneføre kodeord "STOPP OG GI MEG PENGENE TILBAKE" også, det er ran på åpen gate.

 

Personlig syntes jeg disse "haiene" burde ikke få lov til å drive på slik dem gjør. Desverre er det du som sluttkunde som må rydde opp i "ditt" rot.

Lenke til kommentar
Syntes operatørene slipper for lett unna i slike saker, de skyver alt ansvaret over på tjenesteleverandøren selv om regningen kommer fra telenor og kunde hevder han aldrig har bestilt noe fra tjenesteleverandøren.

 

Operatørene kan ikke få skylden for dette. De får beskjed fra innholdstjenesteleverandøren om at kunde Ola Nordmann med telefonnummer 90000000 har bestilt den og den tjenesten, og fakturerer operatøren. Operatøren fakturerer igjen kunden for dette, og kunden betaler. Innholdstjenesteleverandørene har oversikt over når og hvordan disse tjenestene ble bestilt, og da kan ikke operatørene nekte for dette.

Lenke til kommentar
*

Innholdstjenesteleverandørene har oversikt over når og hvordan disse tjenestene ble bestilt, og da kan ikke operatørene nekte for dette.

Nei, det er det de ikke har. Jeg snakker om i tilfelder der man ikke får kontakt med innholdstjenesteleverandøren, og operatøren vet ingenting, "de får bare beskjed om å ta betalt", sms med STOPP koster deg bare ekstra 30kr og gir ingen effekt osv...

 

La oss si at noen skriver inn telefon nummeret ditt på en nettside, og bestiller et tåplig innholdstjeneste abonnement som du aldrig blir kvitt og det koster deg massevis av penger, og du får ikke kontakt med dette selskape som fakturerer deg, og operatøren gidder ikke hjelpe, hvem går man til?

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...