freonor Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Hei! Jeg er ny til vannkjøling og trenger litt tips fra andre med erfaring. Det jeg er ute etter er en lydløs pc. Skal kjøle en E6850 gtx 260/280 stock i et Cosmos S kabinett. Kommer til å kjøpe en FC blokk til GPU (EK). Jeg tenker på å kjøre 1 loop med cpu og gpu. Evt. bare gpu siden cpukjøleren jeg bruker er noctua som gir god temp og er så og si lydløs. Jeg har sett litt på swiftech sitt H20-220 sett. Lurer på om det vil kunne kjøle godt nok. Lurer også på om andre har noen erfaringer med settet med tanke på støynivå. Vil helst kjøre viftene saktest mulig for å få en så stillegående løsning som mulig. Hvis det ikke blir swiftech settet så blir det en trippel radiator som det er plass til i toppen av kabinettet? Laing pumpe (billigste) så trenger jeg tips til cpu blokk og diverse jeg ikke har tenkt over. Vifter blir noctua eller scythe gentle typhoon det vil være 3 vifter som dytter luft ut toppen da. Stort sett er jeg bare ute etter et lydløst system billigst mulig. Jeg har ikke noe behov for å overklokke alt mulig heller. Kan godt utvide til NB og RAM etterhvert men da kan jeg kanskje slenge inn en ekstra rad? Det er plass til det? Forresten noen som vet hvordan støy av flere vifter legges sammen? Altså 2 vifter på 16dB ved siden av hverandre. Hvor mye mer støy vil du ha? Endret 17. desember 2008 av freonor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå