Janti Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hei alle Jeg har brukt Sony Ericsson W960i i utlandet og andre steder noen ganger, og jeg har blandede opplevelser. Jeg ønsket å koble meg på åpne nettverk og sjekke e-post og bruke Internett generelt (Opera og Opera Mini). 1 Det var ganske mange åpne nettverk, og noen fikk jeg logget meg på (Status: påkoblet), men det var sjelden jeg kom på nettet. Stort sett fikk jeg beskjed om at det var feil ved serverinnstillingene på nettverket, at noe var galt med pop3 e.l. 2 Det er ikke problemer med å logge meg på mitt egent nettverk hjemme med telefonen. Det hender også jeg får det til å sjekke e-post o.l. over WiFi andre steder, men alt i alt: Det er sjelden det går. Er det virkelig så mange som har nettverk med feil, eller er det noe som kan stilles om i min telefon? Noen som har andre opplevelser, eller som har innspill? Kanskje gjør jeg noe galt? Vennlig hilsen Jan Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Prøvde du med PCen også? Kan være det er noe med proxy. Lenke til kommentar
Markn Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Prøvde du med PCen også?Kan være det er noe med proxy. vil tro du har noe grunninnstillninger som du hadde på ditt hjemme nettverk, som du ikke har fikset på. Prøv med dataen din og se om det funker. Så får vi høre! Lenke til kommentar
Janti Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Prøvde du med PCen også?Kan være det er noe med proxy. vil tro du har noe grunninnstillninger som du hadde på ditt hjemme nettverk, som du ikke har fikset på. Prøv med dataen din og se om det funker. Så får vi høre! Hjemme er det ikke noe problem, det er ute når jeg bruker åpne nettverk, jeg ikke får det til. Virker jo som det er noe galt med innstillingene på de fleste nettverk ute. Ofte får jeg også feilmeldingen: Kunne ikke koble til fordi det er feil ved serverinnstillingene, men det er først ETTER at jeg har fått bekreftet at jeg er tilkoblet. Gjelder altså telefonen Sony Ericsson W960i, har ikke prøvd med andre mobiler. Jan Lenke til kommentar
Markn Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Har hatt noe av det samme problemet med min. Sjekk om du har på "Oppdatere IP adresse automasisk" og at du ikke har samme ip for hvert nett du kobler til. Samme med DNS. Skal stå på automatisk. Håper det var tilhjelp! Lenke til kommentar
Janti Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Har hatt noe av det samme problemet med min. Sjekk om du har på "Oppdatere IP adresse automasisk" og at du ikke har samme ip for hvert nett du kobler til.Samme med DNS. Skal stå på automatisk. Håper det var tilhjelp! Hei på deg! Du mener å stille dette inn på mobiltelefonen? Nå har jeg holdt på en halvtime, men finner ikke noe sted på mobilen hvor slike innstillinger kan gjøres. Har du samme telefon som meg? Vennlig hilsen Jan Lenke til kommentar
Markn Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hadde HTC Touch Cruise før da. Men har hatt endel telefoner så jeg aner ikke hvilken det var. Men okei. Da vet jeg desverre ikke Lenke til kommentar
Janti Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Hadde HTC Touch Cruise før da. Men har hatt endel telefoner så jeg aner ikke hvilken det var. Men okei. Da vet jeg desverre ikke Takk uansett for at du tok deg tid, og god jul! Jan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå