yosraz Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar pc som skal primært brukes til å spille, se på filmer og til skolearbeid. Hadde heller lyst på en stasjonær pc, men grunnet lite plass må jeg satse på en bærbar pc. Dermed lurer jeg på om det er noen som kan hjelpe meg litt med pc-valget. Tidligere har jeg hatt Acer Aspire 2010 som jeg var meget fornøyd med. For noen dager siden fikk jeg lånt Acer maskinen til faren min, en Acer Aspire 7720Z som jeg prøvde å spille Dead Space, men det funka ikke og gikk tregt. Ikke så veldig rart da skjermkortet hadde en 358MB og man må ha 512MB for å kunne spille det. Hvilke merker anbefales? Har også sett på Dell sine XPS modeller og de skal jo være ganske gode. Det jeg tror at kan være en god pc for spilling etc (spill som Dead Space, RA3, FM09 etc.): 2,0 ghz CPU 4 GB Ram 320 GB HD Vil gjerne ha Winodws XP på maskinen og ikke Vista. Kom med forslag, alt mottas med stor takknemlighet. BTW; hva synes dere om denne? Er det en grei spille pc: 1.) http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=98298# Endret 17. desember 2008 av yosraz Lenke til kommentar
Star Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Acer Aspire 7730G hos MPX (forutsatt at du vil ha 17 tommer - hvis ikke er 5930G også ett bra valg, dog med 3gb ram) Lenke til kommentar
yosraz Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Acer Aspire 7730G hos MPX (forutsatt at du vil ha 17 tommer - hvis ikke er 5930G også ett bra valg, dog med 3gb ram) Jeg likte også den på den linken du sendte meg. Det er bra med Ram. Men så er det dette med skjermkortet da, det er jo 512MB skjermminne og det duger for de fleste spill. Er dette bra for spilling? Harddisken på 320 GB er helt ok og jeg har ekstern harddisk på 320 GB. Det jeg la merke til er at de gangene man får med 500GB harddisk på en 7-8000 kr pc så er det som regel resten som er av dårligere kvalitet. Lavere skjermminne osv, stemmer det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå