Cycl0ps Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Har bluecom,adsl og vil at vi skal ha det på 2 pcer. 1 stasjonerær og 1 laptopp. Jeg trodde det var bare og koble opp mot en swtich. Altså koble adsl modemet til swtichen osv videre... Men jeg ble usikker når kammeraten min sa at noen han kjente fikk 8 regninger når han hadde gjort dette. Kan man gjøre dette og få 1 regning. Eller må man ha noen annet i mellom når man skal koble opp flere pcer på samme adsl? TT Steven! Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Tror han kompisen din surrer fælt her Det er bare å plugge adsl-modemet og pc'ene inn i switchen. Hvis jeg ikke tar helt feil, så tildeler Bluecom 3 offisielle IPer. Altså kan du ha 3 PCer på nett samtidig uten at du må bruke router. Du har i hvert ingen grunn til å bekymre deg for høyere regning Lenke til kommentar
tore- Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg kjenner ikke blucom så bra, men det høres rart ut. Ring bluecom og spør :wink: Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 jeg vet ikke jeg. Syntes det høres veldig merkelig ut. Har ikke råd til noe server eller router. Så det går fint med en switch. Så da kobler jeg fra modemet switchen til pcene. Har dere noen switcher som dere kan anbefale? Må bestille så fort sommulig. Pappa skal liksom jobbe hjemme.... Mes jeg laster ned stuff. En 8 porters switch hadde vel vært tingen... Kommer jeg til å merke stor forskjell hvis vi er 2 som bruker adsl'et? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 jeg vet ikke jeg. Syntes det høres veldig merkelig ut. Har ikke råd til noe server eller router. Så det går fint med en switch.Så da kobler jeg fra modemet switchen til pcene. Har dere noen switcher som dere kan anbefale Cnet har en billig og svært grei 5 eller 8-porters. Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 var ikke 3com det beste? Kommer det til å fungere med switchen eller må jeg ha en eller annen router? Jeg mailet bluecom men har ikke fått noe svar enda.. Håper ikke det tar så lang tid. Må nesten bestille i dag. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 var ikke 3com det beste? Kommer det til å fungere med switchen eller må jeg ha en eller annen router? Jeg mailet bluecom men har ikke fått noe svar enda.. Håper ikke det tar så lang tid. Må nesten bestille i dag. 3com er bra det men disse billigsakene er neppe så mye bedre enn noe annet. Du kan trygt kjøpe en switch fordi Bluecom deler ut tre IP-er pr modem. Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Så du mener cnet? Jeg tror foresten jeg har cnet netverkskort og det er sikkert fint med samme merke på switchen. Er du helt sikker på det med tre ip adresser? Det står ikke noe sted. Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 SMC 8-porter til 511,- på Mamoz.no er en veldig god svitch å annbefale. Den er fin å se på også... Enkel er den også.....bare plug and play!! Lenke til kommentar
bentose Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Er du helt sikker på det med tre ip adresser? Det står ikke noe sted. http://www.bluecom.no/index.php?cat=2766&id=13381 1-3 brukere kan stemme med inntil 3 ip-addresse ved bruk av hub/switch. Men då vert det kanskje komplisert å ha eit lokalt nettverk dersom ein vil dele mapper mellom pc'ane utan å dele dei på internett? Med ein 8 ports hub eller switch får du vel nokre portar for mykje. Bent Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 SMC 8-porter til 511,- på Mamoz.no er en veldig god svitch å annbefale.Den er fin å se på også... Enkel er den også.....bare plug and play!! har den, kjøpte på komplett i oslo den er super plug and kill. Meget enkelt konsept. (unrealtournament går så det suser) smc-ez6508tx er den jeg har, sikkert kommet nyere switcher, men husk å gi 5-600kroner for en switch da er du sikker på kvalitet Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 fin og se på kan vel diskuteres må jeg si... kremt kremt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå