Gå til innhold

Førsteinntrykk: The Chronicles of Spellborn (PC)


Anbefalte innlegg

Interessante synspunkter, både for og imot. For å ta det en liten smule off-topic kan jeg nevne mine første stunder i World of Warcraft og Lord of the Rings Online. Begge av logiske grunner.

 

WoW: Hadde akkurat fått bredbånd, så det første jeg gjorde var å kjøre ned til butikken og handle inn både WoW og Burning Crusade. Dette skulle bli moro!

 

Det var det forsåvidt også. Tok litt tid å sette seg inn i alt da spillet ikke bare var helt nytt for meg, men jeg hadde aldri prøvd et MMO før. Jeg løp som en tulling i to timer og prøvde å finne noen å spille med, men ingen hadde noe interesse av det fordi jeg bare var levl 4 eller noe sånt. Jeg fikk derimot tips om at det ville bli motsatt på litt høyere level, så det var nesten vanskelig å spille alene.

Noen timer senere hadde jeg møtt mange folk, banket fiender både alene og i grupper, blitt med i en guild og gjort mye rart. Det var svært morsomt en stund, men straks "første MMO"-følselsen hadde lagt seg begynte det å bli kjedelig.

 

LotRO:

Etter en drøss MMO-er som EverQuest 2, Cabal Online, City of Heroes / Villains, Guild Wars, Vanguard og alt mulig annet havnet jeg her. Det første som slo meg var at det så svært vakkert ut, nesten som et SP spill. Questene i The Shire (spiller utelukkende hobbiter der) var morsomme, og communityet meget bra. Noen l33t-speek idioter var det jo selvsagt, men vi har da /ignore. Jeg craftet en del, gjorde en rekke quester alene og i grupper, møtte mange svært hyggelige folk, mobbet noen alver og dverger og hadde det svært moro. På mange måter føltes det som et SP spill i en levende verden. Jeg følte meg velkommen fra første stund og elsket det. Noen bugs var det jo, men når communityet var så bra gjorde det meg ingenting.

 

Så leser jeg om Spellborn. Questene er kjedelige, det er lite folk, level-systemet virker rotete og så videre. Når jeg starter et spill jeg vil brukte månedsvis på vil jeg føle meg velkommen. Jeg vil ikke spille det i tyve timer før jeg finner ut om det er morsomt eller ikke. Jeg vil spille i tyve minutter for å finne ut om det er bra eller ikke. Det har hittil skjedd i WoW, LotRO, EQ2 og Vanguard. De andre to, tre dusin MMOer har bare vært anonyme spill uten noe særlig av interesse. Enda verre er det at jeg gikk lei Vanguard litt kjapt fordi det manglet lore (jeg surret rundt uten mål og mening uten å ha noe grunn til å gjøre alt jeg gjorde) og WoW ble for mye grinding (folk sa helt seriøst at de ikke hadde noe imot å stå i fire, fem timer på samme sted og banke de samme fiendene om og om igjen for å få penger).

 

LotRO og EQ2 hadde sjarm og tok imot meg med åpne armer. Det er noe av det viktigste for meg. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke testet LOTRO, men det å si at TCOS ikke er noe bedre enn WoW når det gjelder de første 12 timene er reint sprøyt, det handler om det samme gamle. Dra til han, snakk litt, kom tilbake. Drep noen ulver og samle noen haler, kom tilbake og få noen kroner.

 

Grunnen til at TCOS sine første 12 timer er bedre enn WoW sine er pga combat systemet. Man sover ikke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...