Gå til innhold

Hvor lang tid tar det ca å sette opp ett phpBBB forum?

Anbefalte innlegg

Overskriften sier det meste.

Tar det dager eller er det gjort levelig funksjonelt på ett par timer?

lurer litt da jeg planlegger å legge ut den innebygde funksjonen som nettsiden min har, men har litt dårlig tid for tiden så om det tar dager og lengre må jeg finne på noe annet.

finnes det gode tutorials på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ikke vurdert Invision Power Board da? Det er bedre enn phpbb, og går faktisk raskere og enklere enn Phpbb å installere... (selv om begge to er banalt enkle...)

Heisann, bare så posten din og tenkte jeg skulle sjekke ut Invision. Pr. idag så har jeg hatt noen phpBB forum oppe og går og er vel egentlig veldig fornøyd med det. Det eneste jeg synes er litt kjipt med phpBB er at alle har det, derfor tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut Invision.

Jeg installerte Invision, og ved første øyekast virker det fett. Det eneste jeg har å utsette sånn med engang er at selv om Invision hevder at du kan download/installere det gratis så er det i realiteten ikke det. Invision er bygd opp ved moduler og plugins og ingen av dem funker uten at du betaler. Sånn sett så var det litt skuffende i og med at du må hoste opp $99... Ellers så var det endel funksjoner og kosmetiske ting jeg likte veldig god som er native i Invision som man må MOD'e på egen hånd i phpBB... Men jeg må innrømme jeg er litt usikker. Invision virker absolutt fett!

phpBB er gratis all the way...

My five cents.

Lenke til kommentar
Invision Power Board is completely free for both personal and commercial use, no catches, no "spyware", no hidden costs anywhere.

Mulig du misforsto litt når du skulle laste ned. Mener å huske at de prøvde å foreslå å la dem hoste og/eller installere før du kom frem til filnedlastingen.

Men hvis du leser nøye finner du fram til slutt.

Eller misforstår jeg nå?

Hva mener du med plugins og moduler? Trenger ikke å laste ned noe ekstra greier som koster penger. Det eneste jeg vet at Invision folkene lager som koster penger, er live chat greien, som kan integreres i forumet. Men det er ganske naturlig siden den må koble seg opp til serveren de har for å fungere.

Men jeg har i hvertfall ikke betalt noe for mitt forum, og jeg har ikke warez med mindre invision hoster piratkopier av sine egne programmer... :D

Synes hardware.no burde byttet ut dette forumet... :) Det finnes en converter som konverterer databaser fra phpbb til invision veldig enkelt. Men når databasen er på 800MB er det kanskje litt vanskeligere?

Lenke til kommentar

Vel, det jeg mener er at selv om de sier at du kan hente det ned og installere det og bruke det gratis, så er det ikke det i realiteten helt sant. For det første, må du betale $99 for å ikke ha den 4 cm høye footeren den genererer på hver side (fair enough). MEN, når du skal aktivere forskjellige moduler/plugins så må du taste inn koder som du først får hvis du kjøper en lisens, altså $99... Pluginsene finner du fra adminstrasjonskontrollpanelet. Et eget avsnitt som heter plugins. Det er alt fra realtime chatte moduler osv.

Derfor mener jeg at i forhold til f. eks. phpBB, hvor du kan hente ned å installere så mye MOD'er, skins osv. som du vil uten og måtte betale er gratis, Invision er strengt tatt ikke det. (Bare basic versjonen).

Men Invision virker absolutt fett, og det beste er at det ikke er som phpBB2 som alle har.

Full License - $ 99.00 one time fee  

This license option grants you the right to remove all of the powered by and copyright messages the Invision Power Board software outputs on your pages. You may not however, remove the copyright notices in the script files themselves.  

Restricted License - $ 0.00 (free)  

The restrictions placed on this license do not permit you to remove the copyright and powered by messages which the software outputs on your page. However, you can use Invision Power Board for free under this option.  

Prøvde å aktivere en modul:

An Error Occured...  

The error message returned is displayed below.

Sorry, that is not a valid IP Chat account number

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva du snakker om.

At "Powered by Invision Power Board v1.1 © 2003  IPS, Inc." står med liten skrift nede kan vel ikke være mye å klage over... :) Det er jo den eneste forskjellen fra phpBB pakken som kan lastes ned fra www.phpbb.com

Forumet, skins, og mods er helt gratis. Dette finner du på "Invision Power Board's official resource site - http://www.ibplanet.com/ " Det koster derimot naturlig nok penger hvis du skal leige folk fra invision teamet for å lage skins eller mods for deg :wink: .

Jeg var ikke klar over at det fantes moduler/plugins i det hele tatt. Har du en link til dette? Hvilke funksjoner har de?

btw, dette er jo ikke akkurat noe du får med på kjøpet i phpbb pakken heller da...

Det jeg mener er at hvis du sammenligner pakken til phpbb, og pakken til IPB så er begge gratis, og av samme type.

Lenke til kommentar

Les det jeg skriver da... Jeg har ikke prøvd å få dem til å installere noe som helst for meg, tok meg 5 minutter å installere. Ikke var det vanskelig å finne frem til download siden heller.

Bare glem hele greia...

Som sagt, jeg synes Invision virker fett, men i download pakka følger det med plugins/moduler du MÅ betale for. Kanskje det er thirdparty software, jeg aner ikke. Jeg har akkurat installert Invision og det er sikkert mye og oppdage, både positivt og negativt.

Det eneste poenget mitt er at phpBB2 er GNU/GPL og er derfor HELT gratis.

Signing out...

Lenke til kommentar

Invision Power Board er HELT gratis - hvis du aksepterer at det står "Powered by Invision Power Board v1.1.1 © 2003  IPS, Inc." med liten skrift nederst.

Det som derimot ikke er gratis, er Invision Power Chat. Denne har jo egentlig ingenting med forumet å gjøre, bortsett i fra at i versjon 1.1.1 følger den med i pakken, og kan aktiveres for de som ønsker å kjøpe den funksjonen.

I versjon 1.1 følger den ikke med en gang.

Så konklusjonen er at Invision Power Board er gratis, og Invision Power Chat (som er et annet produkt) koster penger.

Lenke til kommentar
må nesten ha norsk språk da forumet vil være på en side besøkt av stort sett golfinteresserte 30+ åringer.

får se og forske litt på oppsett osv, men tror nok det blir phpBBB oppsett.

Kan du legga ut adressa??

Speler sjølv golf :woot:

Kva er ditt hcp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...