Rescue me Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 De har noen fine på Dealextreme til en billig penge . F eks disse to: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12836 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13187 Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 De har noen fine på Dealextreme til en billig penge . F eks disse to: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12836 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13187 DealExtreme er for gode til å være sann, derfor tror jeg ikke på det. Bestilte en gang, en HDMI kabel og noe USB snacks til under 200 kr til sammen, varene kom de og var utrolig bra til prisen. Likevel, at man får inkludert frakt uansett hva man bestiller er for godt til å være sant når frakt fra hutiheita må koste mer enn man ofte betaler for varene. Skjønner ikke hvordan de klarer det.... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Det er faktisk ikke nødvendig å betale mange hundre kroner for en HDMI kabel. Var en undersøkelse for en stund siden, og da kunne ikke en gang en proff en se forskjell på en billig HDMI kabel og en HDMI kabel fra HiFi-klubben. Dette var på tv2 eller.no Så den testen og det var dritgøy å se han "eksperten" streve etter å se noen forskjell! Han fant INGEN forskjell Forresten så har jeg kjøpt den billigste 1 meteren på ELgiganten Bruker den mellom hd Getboxen og forsterkeren Endret 23. februar 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Dette var på tv2 eller.no Så den testen og det var dritgøy å se han "eksperten" streve etter å se noen forskjell! Han fant INGEN forskjell Hehe, hvis man konstentrerer seg for å se forskjell på HDMI kabler så har man enkelt og greit ikke skjønt det og kan ikke kallle seg en ekspert.... :!: Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Jepp da er vi jo enig, stort sett. Grunnen til at de blir anbefalt en dyrere kabel heller vel mer over på kabelmyter enn noe annet. Selgeren i butikken tror sikkert også (blåøyd som han/hun er) at dyrere må selvsagt være bedre. Som du sa, så skal den virke, ellers er det reklamasjon. En løsning hvis kilden er for svak, kan være to kortere kabler og en splitter med innebygd forsterkning av signalet. Fremdeles muligens billigere enn knalldyre kabler Ja du får repeatere helt ned i 2-300,- nå så det er en grei løsning ved lange strekk. Selv benytter jeg en 500 kroners, 10m Clasern med glimrende resultat mot PJ 720p riktignok... Endret 23. februar 2009 av Junkers Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ikke akkurat noe sjokk for de som har litt peiling på hvordan ting fungerer i digitalelektronikken men: "Ett fett hva du kjøper" http://www.dinside.no/806479/ett-fett-hva-du-kjoper Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hvis kabelen ikke trenger å være lenger enn en meter så velger du den billigste du greier å oppdrive. Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hvis kabelen ikke trenger å være lenger enn en meter så velger du den billigste du greier å oppdrive. 10 meter er hellr ikke noe problem... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hvis kabelen ikke trenger å være lenger enn en meter så velger du den billigste du greier å oppdrive. 10 meter er hellr ikke noe problem... Mange ville vært uenig med deg der, men jeg hadde i hvertfall kjøpt så billig som mulig og heller supplert på med en signalforsterker. Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Mange ville vært uenig med deg der, men jeg hadde i hvertfall kjøpt så billig som mulig og heller supplert på med en signalforsterker. Da får de bare være uenige... har ALDRI hørt om noen som har fått problemer med en 10 meter billig HDMI kabel og får vel ADRI høre om det heller. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg vet om en som hadde problemer med å kjøre 1080p oppløsning på tv-en sin, helt til han byttet til en dyrere HDMI-kabel. Prøvde å bytte frem og tilbake for å konstatere at det var kabelen. Men såklart så burde man kjøpe noen skikkelige kabler med god skjerming om man først skal kjøpe lange kabler som skal legges opp langs kanaler og lignende. En hundrelapp eller to ekstra har ingen ting å si, når sjangsen for problemer senere blir desto mindre. Endret 8. mars 2009 av Steina Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg vet om en som hadde problemer med å kjøre 1080p oppløsning på tv-en sin, helt til han byttet til en dyrere HDMI-kabel. Prøvde å bytte frem og tilbake for å konstatere at det var kabelen. Så, hva var problemet da? Edit: Nesten sikkert at vedkommede hadde å gjøre med en defekt kabel. Endret 8. mars 2009 av Zatuu Lenke til kommentar
Steina Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ja, det er nok såklart noe feil med kabelen. Vet om flere som har kjøpt samme kabelen uten å ha hatt noe problemer. Men da kommer vi til det med kvaliteten på kabelen avhenger også litt av pris. Du kan også kjøpe deg en skambillig DVD-spiller istedet for en dyr, siden du har samme garantien når den ryker. Ikke at jeg likevel synes dette er noe å foretrekke, siden sjangsen for at det blir noe tull med en billig optisk leser (dvd-spiller ect.) er STOR. Jeg sier ikke med dette at jeg fordømmer billige kabler til privat bruk. Jeg sier heller ikke at man kan direkte sammenligne det med en dvd-spiller, siden det der også er andre faktorer som spiller inn, samt slitasjeproblemet ikke er det samme. Men skal man kjøpe en kabel som skal monteres fast, og brukes over lengre tid, så bør man tenke kabelkvalitet. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Men skal man kjøpe en kabel som skal monteres fast, og brukes over lengre tid, så bør man tenke kabelkvalitet. Skeptisk. Ser ikkje noen grunn for å kjøpe en dyr kabel fordeom. Billige kabler blir liksom ikkje dårligere etter lengre tid. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Men nå vet jeg da at du ikke er installatør av yrke heller da. Jeg har byttet flere lange DVI- og VGA-kabler som har vært trekt opp i trange kanaler, som har sluttet å virke. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Men nå vet jeg da at du ikke er installatør av yrke heller da.Jeg har byttet flere lange DVI- og VGA-kabler som har vært trekt opp i trange kanaler, som har sluttet å virke. Hvem gidder å dra og slite i kabler da Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Men nå vet jeg da at du ikke er installatør av yrke heller da.Jeg har byttet flere lange DVI- og VGA-kabler som har vært trekt opp i trange kanaler, som har sluttet å virke. Kabler skal alltid behandles med en viss forsiktighet. Det er jo utallige eksempler på at kabler ryker etterhvert, billige som dyre. Hvor dyre kabler brukes i profesjonelle installasjoner innen IT da? De burde jo ifølge diverse utsagn her koste en god slump for meteren, burde de ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå