Skribenten_ Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det kopieres bilderfiler hele tiden overalt på nettet. Men det jeg lurer på, er det noe som helst mulig måte å finne ut av hva somn er orginal og hva som er kopi. Her kan det jo oppstå en definesjon spørsmål. Men med orginal så tenker jeg på den unike filen som ble opprettet i det du knipset digital kameraet, eller i det du trykker på "save as" i et bildeprogram hvor du har laget et eget bilde. kopi kan være mangt, men vandligst er å bruke copy/paste, åpne bildet i et program og lage det nøyaktige bildet det i et annen navn, eller rett og slett bare bruke print screet tasten. alt bildet på nettet mener jeg også bare er kopi, fordi det du ser er kun en kilde eller en henvisning til et bilde. Men selve bildet som ligger på den aktuelle servern kan jo være både orginal eller kopi. Det vet jo vi ikke. Så igjenn, er det mulig å finne ut om et bilde er orinal filen eller en kopi? går det ann å finne ut hvilket dato filen er laget foreksempel. Ofte så står det i windows når den er opprettet, men det er vel en enkel sak å justere på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå