Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble til internett canal digital med windows XP

Anbefalte innlegg

Enig i at en router er løsningen. Han har sikkert flere ipadresser, men at disse er leaset bort til andre nettverkskort.

CD og andre leverandører av kabel_TV har modem hvor ipadressen er leaset til macadresse på nettverkskortene. Man må derfor nullstille dette ved å la modem stå strømløst en stund eller resette modem. Da kan man koble til andre nettverkskort uten problemer.

Skal trådstarter skaffe seg router vil jeg anbefale DIR-655 som er på tilbud hos Komplett for 749.- nå.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en switch du har http://www.alliedtelesyn.com/products/deta...d=45&lid=11. Siden modemet til CD ikke har nat eller dhcp sever så det er bare den første maskinen som ble skrud på som får ip adresse, du trenger en router som har nat og dhcp server slik som denne eller tilsvarende.

Hvordan kan det da være at vi sitter online samtidig med 3 av 5 pc'er da?

Endret av Namdalingen
Lenke til kommentar
Enig i at en router er løsningen. Han har sikkert flere ipadresser, men at disse er leaset bort til andre nettverkskort.

CD og andre leverandører av kabel_TV har modem hvor ipadressen er leaset til macadresse på nettverkskortene. Man må derfor nullstille dette ved å la modem stå strømløst en stund eller resette modem. Da kan man koble til andre nettverkskort uten problemer.

Skal trådstarter skaffe seg router vil jeg anbefale DIR-655 som er på tilbud hos Komplett for 749.- nå.

Har jeg maks 3 ip-adresser? Har visstnok ikke fast ipadresse ihvertfall. (leste mulig det hos canal digital)

Er det pga Canal Digital at switchen med 8 porter ikke er brukbar? Trenger helst 10 porter, så har jeg til alle uttakene i huset. Slipper da å koble om ledninger når jeg flytter på pc'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...