Namdalingen Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kopler til boksen fra canal digital via en nettverksruter med tråd. (ikke noe trådløst her). Jeg har 2 pc'er med Vista. Når vi plugger inn kabel på disse er vi på nett med en gang. Men på laptop med xp får jeg ikke dette til. Ingen veiledning i hjelpa der som gir meg de valgene jeg trenger heller. Har flere i huset som også ikke kommer seg på internett. Sannsynligvis samme problem. Lite hjelp å få på Canaldigital.no. (de vil ha betalt) Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hvis det er en router alle maskinene er koblet mot så er det trolig et problem med de enkelte maskinene. Har du fjernet spionprogrammer eller virus? Lenke til kommentar
Namdalingen Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Hvis det er en router alle maskinene er koblet mot så er det trolig et problem med de enkelte maskinene. Har du fjernet spionprogrammer eller virus? Har nettopp reinstallert windows på den laptopen. De 2 andre med laptop i huset, får internett til å funke via trådløse nett i nabolaget. Men de vil jo gjerne bruke vår linje. Tror ikke det er virus nei. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Du må legge inn drivere for hovedkortet til laptop slik at nettverksporten blir aktivisert. Lenke til kommentar
Namdalingen Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Du må legge inn drivere for hovedkortet til laptop slik at nettverksporten blir aktivisert. Men jeg får jo beskjed om at jeg er koblet til lokal tilkobling når jeg setter inn kabelen. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Prøv å gå inn på 192.168.100.1 Det er IP'en til canal digital sitt modem (om jeg ikke husker feil) Lenke til kommentar
Namdalingen Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Prøv å gå inn på 192.168.100.1Det er IP'en til canal digital sitt modem (om jeg ikke husker feil) Jeg får bare "internet explorer kan ikke koble til søkesiden". Men på den andre pc'n med vista fikk jeg modemet. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Er windows brannmuren på? Og får du ip? Endret 17. desember 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
Namdalingen Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Er windows brannmuren på? Og får du ip? under "detaljer for nettverkstilkobling" står det en ipadressa. Ellers har jeg en liten varseltrekant med "begrenset eller ingen tilkobling" Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hvilken ipadresse og gateway får du med ipconfig? Lenke til kommentar
Namdalingen Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Hvilken ipadresse og gateway får du med ipconfig? står ingenting på gateway. med automatisk tildelt ip: 169.254.159.74 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det betyr at du ikke har kontakt (med dhcp-serveren i) router/modem. 169.x adresse tildeles av Windows i maskinen din. Når du sier du nettopp har reinstallert Windows så er jeg temmelig sikker på at det er feil eller manglende driver som er problemet. Gå inn på nettsiden til produsenten av laptoppen og finn alle drivere til ditt operativsystem. Installer disse (spesielt chipset og nettverksdrivere) og se om det løser problemet ditt. Lenke til kommentar
Namdalingen Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Det betyr at du ikke har kontakt (med dhcp-serveren i) router/modem.169.x adresse tildeles av Windows i maskinen din. Når du sier du nettopp har reinstallert Windows så er jeg temmelig sikker på at det er feil eller manglende driver som er problemet. Gå inn på nettsiden til produsenten av laptoppen og finn alle drivere til ditt operativsystem. Installer disse (spesielt chipset og nettverksdrivere) og se om det løser problemet ditt. Driveren fantes i xp og den har ligget der hele tiden. Har installert alt som jeg kan nå da. Men driveren fra Realtek har hele tiden vært der. Fremdeles intet internett via kabel. Testet trådløst og da kom jeg på nett. Husk at det er 3 forskjellige laptoper som har samme problem. Kun denne som har fått installert inn xp på nytt nå. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Ikke så enkelt å løse dette herfra. Hvis du tror feilen ligger i maskinen så kan du reinstallere windows. Tror du feilen kan ligge i kabel eller porten på router så bytt om med noe du vet fungerer. Er boksen fra CD en router eller en switch forresten? Hva heter den? Endret 18. desember 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Namdalingen Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Ikke så enkelt å løse dette herfra. Hvis du tror feilen ligger i maskinen så kan du reinstallere windows. Tror du feilen kan ligge i kabel eller porten på router så bytt om med noe du vet fungerer. Er boksen fra CD en router eller en switch forresten? Hva heter den? Boksen er et cabelmodem (Thomson) bare. 1 uttak hvor jeg har ledning inn til en router med 8 uttak. Alle kabler er i orden og fungerer på laptop og stasjonær med Vista. Bør vel ikke være noe galt med annet enn innstillinger på de 3 laptopene da? Skal internett via lokal tilkobling fungere, uten å endre instillinger, etter nyinnstallering av XP? Innstallerer ikke XP på nytt, for det er det jeg har gjort. Fant noen feilmeldinger inne på modem: CABLE MODEM RECENT EVENTS LOG This page will not refresh automatically. -------------------------------------------------------------------------------- Time Priority Description Wed Dec 17 00:42:23 2008 Error (4) ToD request sent- No Response received Tue Dec 16 18:51:48 2008 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue Dec 16 00:42:09 2008 Error (4) ToD request sent- No Response received Tue Dec 16 00:42:09 2008 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Tue Dec 16 00:42:05 2008 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received Tue Dec 16 00:41:53 2008 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Tue Dec 16 00:41:38 2008 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q... Mon Dec 15 23:47:19 2008 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Tue Dec 16 00:41:31 2008 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f... Sat Dec 13 14:59:43 2008 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Fri Dec 12 07:53:25 2008 Warning (5) DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response Sat Dec 06 16:05:58 2008 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Fri Nov 28 07:51:06 2008 Warning (5) DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response Fri Nov 28 00:40:07 2008 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Fri Nov 14 07:48:46 2008 Warning (5) DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response Tue Nov 11 20:06:01 2008 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Fri Oct 31 07:46:34 2008 Warning (5) DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response Mon Oct 20 13:14:51 2008 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Time Not Established Error (4) ToD request sent- No Response received Time Not Established Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Time Not Established Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received Time Not Established Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Time Not Established Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received Thu Oct 16 21:15:28 2008 Critical (3) REG RSP not received Thu Oct 16 21:14:31 2008 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Thu Oct 16 21:14:22 2008 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Thu Oct 16 21:14:19 2008 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received Thu Oct 16 21:13:30 2008 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Thu Oct 16 21:12:08 2008 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Thu Oct 16 21:11:48 2008 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received Thu Oct 16 21:11:36 2008 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Thu Oct 16 21:11:32 2008 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Merke og modell på routeren? er du sikker på at det er en router og ikke en switch. Boksen fra CD er et rent modem og skal du ha mer en 1 maskin på nett må du ha router med nat. Endret 18. desember 2008 av Maxopp Lenke til kommentar
Namdalingen Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Merke og modell på routeren? er du sikker på at det er en router og ikke en switch.Boksen fra CD er et rent modem og skal du ha mer en 1 maskin på nett må du ha router med nat. ALIED TELESYN AT-FS708 (Tror jeg skrev ALIED riktig) Har hatt denne ruteren i 3,5 år. Ikke hatt noe spes problem med den. Fikk nettopp høre for sikkert at de 2 andre laptop'ene har Windows XP. Lenke til kommentar
Namdalingen Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Merke og modell på routeren? er du sikker på at det er en router og ikke en switch.Boksen fra CD er et rent modem og skal du ha mer en 1 maskin på nett må du ha router med nat. ALIED TELESYN AT-FS708 (Tror jeg skrev ALIED riktig) Har hatt denne ruteren i 3,5 år. Ikke hatt noe spes problem med den. Fikk nettopp høre for sikkert at de 2 andre laptop'ene har Windows XP. Det er vel switch da ja. Merke og modell på routeren? er du sikker på at det er en router og ikke en switch.Boksen fra CD er et rent modem og skal du ha mer en 1 maskin på nett må du ha router med nat. ALLIED TELESYN AT-FS708 Har hatt denne ruteren i 3,5 år. Ikke hatt noe spes problem med den. Fikk nettopp høre for sikkert at de 2 andre laptop'ene har Windows XP. Det er vel switch da ja. ALLIED TELESYN AT-FS708 Lenke til kommentar
Namdalingen Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Merke og modell på routeren? er du sikker på at det er en router og ikke en switch.Boksen fra CD er et rent modem og skal du ha mer en 1 maskin på nett må du ha router med nat. ALIED TELESYN AT-FS708 (Tror jeg skrev ALIED riktig) Har hatt denne ruteren i 3,5 år. Ikke hatt noe spes problem med den. Fikk nettopp høre for sikkert at de 2 andre laptop'ene har Windows XP. Det er vel switch da ja. Merke og modell på routeren? er du sikker på at det er en router og ikke en switch.Boksen fra CD er et rent modem og skal du ha mer en 1 maskin på nett må du ha router med nat. ALLIED TELESYN AT-FS708 Har hatt denne ruteren i 3,5 år. Ikke hatt noe spes problem med den. Fikk nettopp høre for sikkert at de 2 andre laptop'ene har Windows XP. Det er vel switch da ja. ALLIED TELESYN AT-FS708 http://www.alliedtelesyn.co.uk/products/de...d=45&lid=11 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det er en switch du har http://www.alliedtelesyn.com/products/deta...d=45&lid=11. Siden modemet til CD ikke har nat eller dhcp sever så det er bare den første maskinen som ble skrud på som får ip adresse, du trenger en router som har nat og dhcp server slik som denne eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå