Richard`n Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hei! Jeg prøvde å innstalere xp over vista på en laptop nylig, men jeg får bare blåskjerm etter noen minutter når maskina fortsatt laster inn filer i startsekvensen. Blåskjermen sier at windows måtte avbryte for å hindre skade på maskinvare osv.. Noen som vet hva som kan gjøres for å få inn xp? Sliter forfærdelig med nettverket i vista. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Sjekk bios om at SATA-kontrolleren står korrekt. Noen produsenter setter denne til en modus (husker ikke navnet nå) som gjør at dette kan skje. Er pga. disken ikke blir funnet e.l. Du kan sette SATA instillingen over til ATA Let etter den i bios, burde være der et sted. Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Heisann, takk for svar! Biosen på min HP Pavilion 1185eo inneholder meget få alternativ, deriblant er ikke dette alternativet du nevner, desverre:( Flere innspill på hva jeg kan gjøre for å løse problemet? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) formater og installer xp ikkke installer xp over vista uten å formatere. du må slå av AHCI i BIOSEN før du skal installere xp AHCI - Advanced Host Controller Interface står mere om ahci her http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Host...oller_Interface Endret 17. desember 2008 av Danielsm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå