Freddemor Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hei, Jeg lager nå et slideshow i pinnacle studio 11. Jeg velger bilder i menyen til venstre, og plukker ut de jeg vil ha fra boksen der man også velger video. Disse bildene er for det meste tatt av et digitalt speilreflekskamera, og er av god kvalitet. MEN når jeg legger de inn i pinnacle blir de svært grumsete, ser ut som de er tatt med et dårlig web-cam. De er også dårlige etter at filmen er ferdig fil. Noen som har tips til hvordan jeg skal få bra kvalitet på bildene? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Hei, Jeg lager nå et slideshow i pinnacle studio 11. Jeg velger bilder i menyen til venstre, og plukker ut de jeg vil ha fra boksen der man også velger video. Disse bildene er for det meste tatt av et digitalt speilreflekskamera, og er av god kvalitet. MEN når jeg legger de inn i pinnacle blir de svært grumsete, ser ut som de er tatt med et dårlig web-cam. De er også dårlige etter at filmen er ferdig fil. Noen som har tips til hvordan jeg skal få bra kvalitet på bildene? På forhånd takk! Liten bump, men er det INGEN som aner dette her? Kanskje noen vet noen fine andre programmer man kan bruke til slideshow? Gjerne gratis, og helst ikke moviemaker... Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Pinnacle er et videoredigeringsprogam, der standard oppløsning er 720x576. Når du trekker (høyoppløsnings)bilder inn i programmet, blir de automatisk omdannet til standard oppløsning. Spesielt hvis du ser bildene på en høyoppløsningsskjerm, vil du antakelig oppleve den mye dårligere oppløsningen ! Du kan vel zoome og panorere i et slikt bilde med Pinnacle, men se hele bildet i høy oppløsning på en gang går ikke, tror jeg! Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Pinnacle er et videoredigeringsprogam, der standard oppløsning er 720x576. Når du trekker (høyoppløsnings)bilder inn i programmet, blir de automatisk omdannet til standard oppløsning. Spesielt hvis du ser bildene på en høyoppløsningsskjerm, vil du antakelig oppleve den mye dårligere oppløsningen ! Du kan vel zoome og panorere i et slikt bilde med Pinnacle, men se hele bildet i høy oppløsning på en gang går ikke, tror jeg! Skjønner, vet du om det finnes et annet program som kan gjøre jobben? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det hadde vært lettere å tipse om andre og mer velegnede programmer hvis man visste hvordan slideshowet er tenkt å bli vist - på en PC-skjerm? TV? prosjektor? Skal det kunne kjøres fra CD eller DVD, eller fra en harddisk? F.eks. kan du jo lage slideshow med PowerPoint som funker bra på en PC, men som du ikke kan vise på TV hvis du ikke kan koble PC-en til TV-en. Når det gjelder den dårlige kvaliteten du opplever med Pinnacle, så tilsvarer 720x576 piksler ca. 0,4 megapiksler, og det er jo ikke stort i våre dager. Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg kjenner ikke de nyere versjonene av Pinnacle, men bruker selv Magix Movie (MEP 11 Plus). Har aldri laget slideshow slik, men eksperimenterte med noen bilder nå,og fant jeg kan lagre i inntil 1080 pixels høyde som Windows Media File. Det blir fine bilder, men da må vel filmen kjøres fra PC. Forøvrig er det vel lite å vinne ved å lagre prosjektet i høyere oppløsning enn visningsmediet kan klare (TV-skjerm, prosjektor eller PC) Nå ser jeg Rocambole2 foreslår PowerPoint, et godt forslag ! Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Det hadde vært lettere å tipse om andre og mer velegnede programmer hvis man visste hvordan slideshowet er tenkt å bli vist - på en PC-skjerm? TV? prosjektor? Skal det kunne kjøres fra CD eller DVD, eller fra en harddisk? F.eks. kan du jo lage slideshow med PowerPoint som funker bra på en PC, men som du ikke kan vise på TV hvis du ikke kan koble PC-en til TV-en. Når det gjelder den dårlige kvaliteten du opplever med Pinnacle, så tilsvarer 720x576 piksler ca. 0,4 megapiksler, og det er jo ikke stort i våre dager. Slideshowet kan vises der det trengs, på en måte. Er det prosjektor tiljengelig, så vises det der, er det DVD-spiller så brukes den. Skal helst kjøre fra DVD, men harddisk funker også, CD skal vel gå det også, er litt usikker på hvor mye plass det kommer til å ta når det blir god kvalitet. Det er snakk om et ganske avansert og omfattende byggeprosjekt som skal dokumenteres, både for privat og "offentlig" bruk. Har blitt smertelig klar over den triste oppløsningen i pinnacle, nesten litt rart, for filmene ser ganske bra ut, synes jeg. Er ikke helt sikker på hva slags oppløsning de er i. Jeg kjenner ikke de nyere versjonene av Pinnacle, men bruker selv Magix Movie (MEP 11 Plus).Har aldri laget slideshow slik, men eksperimenterte med noen bilder nå,og fant jeg kan lagre i inntil 1080 pixels høyde som Windows Media File. Det blir fine bilder, men da må vel filmen kjøres fra PC. Forøvrig er det vel lite å vinne ved å lagre prosjektet i høyere oppløsning enn visningsmediet kan klare (TV-skjerm, prosjektor eller PC) Nå ser jeg Rocambole2 foreslår PowerPoint, et godt forslag ! Powerpoint er ikke aktuelt, jeg kan desverre ikke fordra den litt tungvinte følelsen av å bruke dette programmet til slideshow. Det funker fint til foredrag, men dette er snakk om en sak som bare skal starte og rulle, og så stoppe. Alt av seg selv. Skal sjekke ut MEP 11+!! Men takk for anbefaling og tips Rocambole og asoeli, alle monner drar! Endret 8. januar 2009 av Freddemor Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg pleier ikke å anbefale programvare jeg ikke selv har testet først, men synes denne virker som midt i blinken for ditt formål: Photostage Slideshow Software som har disse finessene: Full of effects! Includes zoom, crop and fade effectsCool panning and zooming effects brings your photos to life. Easy to share! Burn and present on TV, PSP, Mobile Phone and more... Burn your slideshow to DVD for playback on TV, or as a standalone video file for enjoying on web and portable devices. Enhance your photos! Easy to use photo enhancements Touch up or enhance your photos and videos with ease. Vista compatible! Add up to 1000 photos Create up to 1000 photos in a slideshow, and it is fully compatible with Windows® 2000 / XP / Vista™ Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Tusen takk! Innstallerer as we speak, gleder meg! Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Håper du blir fornøyd og at du kommer med en liten tilbakemelding på hvordan programmet var når du har fått testet det skikkelig. Tenker jeg laster det ned selv snart. Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Ja, det virker bra, har bare sett lett på det, de vil ha deg til å innstallere mange ekstra programmer som er mer eller mindre nøvendige, jeg valgte bare de som er interessante for meg. Jeg kommer til å skrive et dypdykk programmet i morra kanskje, får se om jeg rekker det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå