Boxer25 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hei, Ønsker å lufte en problemstilling ovenfor dere! Jeg har jobbet lenge på engasjement, gjerne 3mnd kontrakter for ******** siden 2003. Jeg liker jobben, men grunnet manglende utdannelse står arbeidsgiver i en posisjon der han vanskelig kan gi meg fast stilling. Problemet er at jeg har nå jobbet uten kontrakt siden juli 2008 i en 100%stilling. Jeg har purret 3ganger til arb. giver, men ingen ting har skjedd. Nå lurer jeg på hvilke krav jeg som arbeidstaker egentlig har. Mener å ha lest at man kreve enkelte ting i min situasjon. Har boliglån og er lei usikkerheten. Dette arbeidsfoholdet kan jo ta slutt når som helst. Skal jeg ta kontakt med fagforening eller advokat? Arbeidsgiver er stor;) Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Det står ryddig beskrevet her: http://www.arbeidstilsynet.no/c26976/fakta....html?tid=28162 Og litt mer utfyllende her: http://www.vogtwiig.no/nyheter.aspx?langua...5941&id=351 Ut fra det du skriver har ikke arbeidsgiver tillatelse til å benytte engasjement. Forbehold om at det er en offentlig stilling som stiller krav til utdannelse, for eksempel lærer. Hvis det ikke er en slik stilling er ikke manglende utdannelse god nok grunn så lenge du utfører jobben du er satt til tilfredsstillende (noe jeg antar siden du har vært der så lenge). Du bør melde deg inn i en fagforening (om du ikke er det allerede) og be de se på saken og gi råd videre. Tillitsvalgte og verneombud kan også gi råd og henvise videre. Endret 17. desember 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 i den nye arbeidsmiljøloven mener jeg det skal stå du maks kan ha midlertidig ansettelse i 4 år. da du passerte 4 år ifjor har du krav på å bli fast ansatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå