Gå til innhold

Hjelp til å velge, budsjett max 10999,- 15-17"

ck90

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå bestemt meg for å gå til anskaffelse av ein slik en bærbar datamaskin! Jeg tenkte først på 17" da det er et tall jeg er godt kjent med... Min eneste tidligere "bærbare" erfaring var en søpplete Dell sak i 6mnd sponset av skolen.

Så hvem er jeg og hva skal den brukes til?

Jeg er en 18 år gammel gutt som for tiden går i 3je klasse allmenfaglig, jeg hadde nå tenkt at et slikt hjelpemiddel kunne hjelpe meg til å få litt skikk på skolegangen da jeg har en tendens til å aldri gjennomføre lekse arbeid da jeg har flyttet til far hvor jeg har en 42" Toshiba Full HD skjerm som eneste pc skjerm i huset, og pc stolen = sofaen...

Videre så tenkte jeg å slenge meg på pokerbølgen, bli spillegal og kanskje lære av noen venner hvordan man faktisk tjener penger på dette hazardiøse men innbringende spillet...

Pristaket er som sagt 10999,- Hadde i utgangspunktet sett på en pc til 10495,- som jeg vurderte, men skal drøye kjøp til jeg får litt ekspert hjelp så min endelige avgjørelse faller da ca 15. Januar 09.

Videre så er jeg kvalitetsbevist og sær uten sidestykke, hater alt som er jalla og jeg elsker godt ingenør arbeid!

For eksempel, jeg hadde et fjortiskabinett... Det ble byttet ut med et Lian Li kabinett, og jeg hadde en fjortis strømforsyning... Den ble byttet ut med Mist 600W modulær relativt stillegående sak. De greiene kosta meg fort et par tre lapper... Men alikavel så synes jeg det var verdt det. Så kjøpte jeg også den råeste Socket 939 CPUen FX-60 Dual Core, i sin tid. Jeg har også investert greit i vifter Zalman sak til CPUen og skjermkortet da jeg ikke er fan av støy (har/hadde som regel pcen på om natta).

Så hva vil jeg ha? (in short).

Kvalitet(ingen plastikk jalla feeling med knaking og spraking).

Design hadde sikkert vært kjekt det også (Men ingen MAC da).

En som ikke koster et øre mer enn 10999,-

15"-17" skjerm (kom med innspill, jeg har som sagt i grunn aldri hatt en bærbar pc)

Støysvak?

Tusen takk for svar! De vil bli satt stor pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Videre så er jeg kvalitetsbevist og sær uten sidestykke, hater alt som er jalla og jeg elsker godt ingenør arbeid!

Kan høres ut som Lenovo ThinkPad er saken for deg. Der kjøres det kvalitet og funksjonalitet tvers i gjennom. Mange synes disse maskinene ser grusomme ut, mens sære folk som meg elsker det totale fraværet av bling-bling og jalla design-features.

Det er litt vanskelig å avgjøre hvilken ThinkPad som passer til ditt bruk fordet, ut fra de kriteriene du nevner over. Du får i hvertfall lett en PC som kan brukes til skolearbeid og nettpoker for under 10k. Anbefaler deg å ta en titt selv på lenovo.no (hvis designet i det hele tatt faller i smak da). Umiddelbart vil jeg dog tro at noe ala ThinkPad SL500 vil passe best til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...