AKIRAx77 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Vel, tenkte jeg skulle utvide mine webproduksjons horisonter og i det minste lære meg ett CMS. Wordpress skal visst være ganske populært! Kortsiktig mål er å lære å sette det opp å bruke det. Langsiktig mål er vel å se om jeg kan bruke dette til å lage meg en hjemmeside som er lett å vedlikeholde. Blogg "formatet" har blitt populært å bruke også som hjemmesider og portfolioer. Har gått igjennom guider for å sette den opp mot min server og fått den opp å stå. Så har jeg begynt å utforske mulighetene man har i systemet. Har nå snublet over noe jeg ikke helt skjønner, så håper noen kan hjelpe. Jeg oppretter en ny post og skal sett inn bilder. Klikker jeg på sett inn bilder knapper så blir jeg tatt helt ut av dashboard og i toppen har jeg valget mellom "From computer, gallery, media osv". Allerede her stusser jeg på om noe har gått galt, for det er ikke noe tilbake knapp. Velger jeg så fra media hvor jeg har lastet opp noen bilder alt så får jeg de frem. Velger Show på ett bilde og velger "insert into post". Da går skjermen bare i hvitt. Det virker for meg som om hele denne handlingen skulle foregått i ett pop-up vindu. For refreser jeg siden havner jeg bare tilbake til media oversikten. Går jeg tilbake til dashboard er ikke noen bilder satt inn. Er det noen som vet hva som kan være galt? Eller noe jeg ikke gjør riktig? AKIRA Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det skal dukke opp som et "vindu" ja, et ajax-vindu om man kan kalle det det. Har du skrudd av javascript i nettleseren din? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Se nå ble det mye mer fornuftig ja. Viste det måtte være noe. Nei, jeg har ikke med viten og vilje skrudd av Java. Så da har jeg en mistanke om at noen filer ikke har blitt lastet opp. Jeg bruker FTPen i dreamweaver, og den har en tendens til å droppe filer i ny og ne. Trodde jeg hadde fanget opp alle i rapporten den gav. Vet du om ett FTP program som kan sammenligne mappe strukturer mot hva jeg har lokalt og hva som er online for å se om noen filer mangler? AKIRA Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Nei det kjenner jeg ikke til. Mulig Flash FXP har en slik funksjon. Det du ellers kan gjøre, om hosten din har ssh-tilgang, er å laste opp tar.gz/zip-filen via FTP, logge inn med SSH og pakke ut filen der. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Lastet opp alt men en ny FTP og reinstallert. Nå funker insert pictures akkurat som det skal!! AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå