Gå til innhold

AKG K518 DJ til mp3-spiller?

Dishwasher

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kikker litt på forskjellige headset som jeg kan bruke på en Sony S739-spiller. Det bør ikke være større enn at man kan bruke det når man går rundt i byen, tar bussen etc. - noenlunde portabelt med andre ord :) Lydkvaliteten skal være relativt bra såklart, og pris bør ikke overstige 1500kr.

AKG K518 DJ er da et av alternativene som kommer opp. Men jeg er noe usikker på om det er et headset som vil fungere optimalt på en liten mp3-spiller... Jeg har hørt at dette headsettet er ganske tungkjørt, så lurer derfor på hvordan dette vil påvirke batteritid og lydkvalitet? I tillegg har headsettet en ganske lang kabel. Går denne an å bytte ut?

Kom gjerne med forslag til andre headset også!

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å pakke god lyd inn i et headsett som skal se bra ut på gata, og bruke en mp3 spiller som lydkilde er ganske vanskelig. Jeg klarte ikke å finne noe informasjon på spilleren du sier du har så dette må du nesten gjøre selv. Men det du må finne ut av er hvor mange watt den klarer å presse ut. Og så begynne å sammenligne det med headsett spesifikasjoner.

Sider som kan være til hjelp:

www.headphone.com

www.head-fi.org

-LC

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay

Har selv AKG 518DJ og bruker dette en del med min Cowon D2 (som har god forsterker til mp3-spiller å være), og dette fungerer bra. God lyd til i underkant av 5 små lapper. Jeg vet dog heller ingenting om din spiller, så vanskelig å vite hvor god lyd du får...

Det eneste negative med dette headsetet er at det blir ganske stramt å ha på lenge. Så dersom du skal bruke det mange timer i strekk, så vil jeg anbefale å ta en liten pause en gang i timen for å få lufta ørene litt.

Men som sagt, har du en grei mp3-spiller, så er disse et god budsjettvalg :)

Lenke til kommentar

Takk for to gode svar :) Det er vanskelig å finne informasjon om output på s930-spillerne, men jeg antar at den er den samme som på Sony a820 - Output Power : 5+5mW. Noe som ikke sier meg alt for mye :) Vil dette være tilstrekkelig til å drive akg-headsettet?

Kom også gjerne med andre forslag til headset! Som sagt, så kan jeg strekke meg endel i pris.

Lenke til kommentar

Ja, jeg så også at de mente det gikk fint an å bruke til mp3-spillere. Får håpe det stemmer, for jeg endte opp med å bestille det allikevel. Måtte nesten ta en kjapp avgjørelse for å i det hele tatt ha en sjanse på å få det før jul... Forhåpentligvis vil jeg ikke merke kjempemye til tapet i lydkvalitet :)

Lurer fremdeles litt på om det går an å gjøre noe med den lange kabelen. Er selvsagt ikke kjempekrise om kabelen er litt lang, men kan jo være litt upraktisk i enkelte situasjoner.

Lenke til kommentar

Sånn jeg forstår det fra bildene så er kabelen ihvertfal ikke uttagbar. Eneste løsningen er å (om du kan lodde) er å klippe kabelen og lodde den på igjen med ønsket lengde. Dette er jo gjerne litt kjipt når det kommer til garanti da, og ser etter min mening heller ikke så pent ut.

Beste anbefalingen jeg kan gi deg er å bunte den helt neders ved pluggen, sette en strikk på, og stappe den i lomma med resten av spilleren =)

Btw: God jul!

-LC

Lenke til kommentar

Må være litt forsiktig med å bare kappe av ledningen og lappe den sammen igjen, det kan være "usynlig" isolasjon på lederne (lakk), noe som ofte kan brennes bort med en loddebolt, evt. åpen flamme. Bedre å legge ny ledning fra festet, de er ganske enkle å åpne. :)

For øvrig kan jeg ikke huske at de var særlig tungdrevne. Snarere tvert i mot, og spilleren jeg hadde med de hodetelefonene var ikke av den kraftige typen, snarere tvert om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...