Alpakasso Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hvordan tror du verden vil gå under? Hvordan tror du menneskets endetid vil være? Noen teorier som tilsier at det vil skje om ikke så lenge? Hvilken teori støtter du? Personlig er jeg veldig usikker - derfor opprettet jeg denne tråden av ren nysgjerrighet. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Liker mange av forslagene på http://www.exitmundi.nl. Jeg har lyst på en blåsyrekapsel i tilfelle shit hits the fan egentlig. Tror krig som følge av oljemangel eller annet er plausibelt. Lenke til kommentar
TheYid Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hva mener du med verdens undergang? Slutten på alt liv? Slutten på menneskeheten? Lenke til kommentar
Fifafom Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Som kristen er eg tilhengar av Johannes Openberring... Ikkje at eg es det heile bokstavleg. På den andre sida vil eg tørre påstå at menneske ikkje kan forstå fullt ut det som ligg utanfor deira eigen eksistens, opprinnelsen til alt og også enden på verda slik me kjenner ho. Lenke til kommentar
TheYid Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Verdens undergang trenger ikke skyldes noe overnaturlig.. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Hva mener du med verdens undergang? Slutten på alt liv? Slutten på menneskeheten? Vi kan vel si at slutten på menneskeheten er et minimum? Lenke til kommentar
TheYid Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Det kan ta lang tid. En krig om olje (eller andre ting) vil neppe kunne utrydde samtlige mennesker. Jeg tror også det er tvilsome at en pandemi vil kunne ta knekken på alle. Det må nok ekstreme klimaforandringer til; enten forårsaket av en stor komet, en jordisk naturkatastrofe som et supervulkanutbrudd, eller en gradvis oppvarming av jorda. Om 4-5 milliarder år er det uansett slutt, med mindre vi har funnet smutthull i fysikkens lover som tillater oss å reise ekstremt langt på kort tid. Endret 17. desember 2008 av TheYid Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Som kristen er eg tilhengar av Johannes Openberring... Ikkje at eg es det heile bokstavleg. På den andre sida vil eg tørre påstå at menneske ikkje kan forstå fullt ut det som ligg utanfor deira eigen eksistens, opprinnelsen til alt og også enden på verda slik me kjenner ho. Som pastafrian lever jeg i konstant frykt for den himmelske gaffel. Lenke til kommentar
pixl Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg er tilhenger av George Carlin sine teorier i "Saving the planet". "Besides, there is nothing wrong with the planet. Nothing wrong with the planet. The planet is fine. The PEOPLE are fucked. Difference. Difference. The planet is fine. Compared to the people, the planet is doing great. Been here four and a half billion years." "The planet has been through a lot worse than us. Been through all kinds of things worse than us. Been through earthquakes, volcanoes, plate tectonics, continental drift, solar flares, sun spots, magnetic storms, the magnetic reversal of the poles...hundreds of thousands of years of bombardment by comets and asteroids and meteors, worlwide floods, tidal waves, worldwide fires, erosion, cosmic rays, recurring ice ages...And we think some plastic bags, and some aluminum cans are going to make a difference? The planet...the planet...the planet isn't going anywhere. WE ARE!" Amen Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 jeg håper på atomkrig. verden kommer til å bli som fallout universet Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Når solen blir en rød kjempe om noen milliarder år blir jordkloden enten ubeboelig eller oppslukt - og da er det slutt for denne planeten. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 jeg tipper aliens. når vi en gang i fremtiden blir venner med hverandre, for så og ruste ned, da kommer de. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 jeg tipper aliens. når vi en gang i fremtiden blir venner med hverandre, for så og ruste ned, da kommer de. de er her allerede, og de mener oss intet vondt. haha Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hadde vært kult om menneskeheten overlevde lenge nok til å oppleve proton død. hadde vært litt kult. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 En sinnssykt stor komet... Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hadde vært kult om menneskeheten overlevde lenge nok til å oppleve proton død.hadde vært litt kult. Hva er proton død? Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 At elementærpartiklene etter hvert brytes ned, deriblant protoner, over (meget lang) tid. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Hadde vært kult om menneskeheten overlevde lenge nok til å oppleve proton død.hadde vært litt kult. Gitt at hypotesen er sann vil vi strengt talt ikke kunne kalles mennesker eller noe i nærheten innen det blir et reellt problem. Det er uansett så usannsynlig lenge til at fantasien krasjer i den en skal begynne å forestille seg et slikt scenario. Edit: Selv så jeg Children of Men for ikke lange stunden siden, så jeg gambler på global sterilitet med den påfølgende utryddelsen av menneskeheten i løpet av rundt 100 år. Selvsagt ledsaget av komplett anarki, kaos og alt man ellers kan forvente i et slik apokalyptisk scenario. Endret 18. desember 2008 av fargoth Lenke til kommentar
thaislap Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 When the fat lady sings. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Om fks en astroide treffer jorda vil jeg tro insektene til slutt vil være det dominerende vesen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå