Gå til innhold

Din teori om verdens undergang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som kristen er eg tilhengar av Johannes Openberring... Ikkje at eg es det heile bokstavleg.

På den andre sida vil eg tørre påstå at menneske ikkje kan forstå fullt ut det som ligg utanfor deira eigen eksistens, opprinnelsen til alt og også enden på verda slik me kjenner ho.

Lenke til kommentar

Det kan ta lang tid. En krig om olje (eller andre ting) vil neppe kunne utrydde samtlige mennesker. Jeg tror også det er tvilsome at en pandemi vil kunne ta knekken på alle. Det må nok ekstreme klimaforandringer til; enten forårsaket av en stor komet, en jordisk naturkatastrofe som et supervulkanutbrudd, eller en gradvis oppvarming av jorda.

Om 4-5 milliarder år er det uansett slutt, med mindre vi har funnet smutthull i fysikkens lover som tillater oss å reise ekstremt langt på kort tid.

Endret av TheYid
Lenke til kommentar
Som kristen er eg tilhengar av Johannes Openberring... Ikkje at eg es det heile bokstavleg.

På den andre sida vil eg tørre påstå at menneske ikkje kan forstå fullt ut det som ligg utanfor deira eigen eksistens, opprinnelsen til alt og også enden på verda slik me kjenner ho.

Som pastafrian lever jeg i konstant frykt for den himmelske gaffel.

Lenke til kommentar

Jeg er tilhenger av George Carlin sine teorier i "Saving the planet".

"Besides, there is nothing wrong with the planet. Nothing wrong with the planet. The planet is fine. The PEOPLE are fucked. Difference. Difference. The planet is fine. Compared to the people, the planet is doing great. Been here four and a half billion years."

"The planet has been through a lot worse than us. Been through all kinds of things worse than us. Been through earthquakes, volcanoes, plate tectonics, continental drift, solar flares, sun spots, magnetic storms, the magnetic reversal of the poles...hundreds of thousands of years of bombardment by comets and asteroids and meteors, worlwide floods, tidal waves, worldwide fires, erosion, cosmic rays, recurring ice ages...And we think some plastic bags, and some aluminum cans are going to make a difference? The planet...the planet...the planet isn't going anywhere. WE ARE!"

Amen

Lenke til kommentar
Hadde vært kult om menneskeheten overlevde lenge nok til å oppleve proton død.

hadde vært litt kult.

Gitt at hypotesen er sann vil vi strengt talt ikke kunne kalles mennesker eller noe i nærheten innen det blir et reellt problem. Det er uansett så usannsynlig lenge til at fantasien krasjer i den en skal begynne å forestille seg et slikt scenario.

Edit: Selv så jeg Children of Men for ikke lange stunden siden, så jeg gambler på global sterilitet med den påfølgende utryddelsen av menneskeheten i løpet av rundt 100 år. Selvsagt ledsaget av komplett anarki, kaos og alt man ellers kan forvente i et slik apokalyptisk scenario.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...