Petoah Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hei. Jeg satt nettopp å tenkte på en mulig kombinasjon av 2 retter. Pizza og moussaka. For de som ikke vet det: Moussaka (slik jeg spiser den) består av et lag med en kjøttsaus med kjøttdeig, et lag med fløtegratinerte poteter og ost øverst. Det jeg tenkte var å ha en helt vanlig pizzabunn, så kjøttsausen og kjøttdeigen, så de fløtegratinerte potetene og tilslutt osten. Det eneste mulige "problemet" jeg ser for meg er hvordan poteten oppfører seg blant alt dette. Hva tror dere? Genialt eller total failure..? Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 For å være helt erlig så syns jeg ikke man skal tulle med moussakan:P Men kunne vært en interessant blandig, eneste jeg kan se på som en failure er vel at bunden blir såpass sprø at det vil bli vanskelig å spise, uten at kjøttet ramler av, litt som hvis du har prøvd å spise hamburger som har sprøtt brød med kniv og gaffel. Men prøv da, tviler på at smaken blir noe vond! Si fra hvis du prøver, åssen det gikk da Lykke til! Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Neinei, jeg er enig! Moussakaen liker jeg som den er, men jeg hadde lyst til å prøve. Skal se om jeg får til noe i helgen. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Moussaka lages virkelig ikke slik du gjør. Den inneholder aubergine, tomat, bechamel-saus med ost, og en kjøttsaus med kanel. Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Det er jeg fullt klar over. Det er derfor jeg lager den slik jeg gjør. Fordi den smaker bedre enn den "virkelige". Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Teit å kalle det moussaka om det bare er kjøttdeig og fløtegratinerte poteter Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Jeg kaller maten det som står på pakken i butikken. Der står det "moussaka", og den lages med kjøttdeig, kjøttsaus, fløtegratinerte poteter og ost. Har dere problemer med det, så ta det opp med Toro. Endret 21. desember 2008 av Pétur Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hellas vs Italia= Fail. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg kaller maten det som står på pakken i butikken. Der står det "moussaka", og den lages med kjøttdeig, kjøttsaus, fløtegratinerte poteter og ost. Har dere problemer med det, så ta det opp med Toro. Står det fløtegratinerte poteter på pakken? Høres ikke rett ut... Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Ja, jeg har da spist maten i mange år! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Kan vel fungere, men blir vel litt vanskelig å spise som en pizza. Nå fikk jeg lyst på mousakka . Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg kaller maten det som står på pakken i butikken. Der står det "moussaka", og den lages med kjøttdeig, kjøttsaus, fløtegratinerte poteter og ost. Har dere problemer med det, så ta det opp med Toro. Står det fløtegratinerte poteter på pakken? Høres ikke rett ut... stuede potetskiver i lys saus Toro Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Potet på pizza er kanskje ikke det beste. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hva med moussaka-baguett? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Potet på pizza er kanskje ikke det beste. Hvorfor ikke? Blir jo litt som å spise mousakka med brød og nei, ikke brukeren brød rett over meg. Endret 21. desember 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Potet på pizza er kanskje ikke det beste. Hvorfor ikke? Blir jo litt som å spise mousakka med brød og nei, ikke brukeren brød rett over meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå