Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet "lagger" - Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Ok, dette skjedde for 11dager siden. Plutselig en dag så har jeg et nett som ikke virker som det skal.

Beskrivelse av hvordan det er:

Jeg er å surfer på internett, trykker på nye linker hele tiden så nettleseren oppdaterer siden hele tiden. Det bruker 0.3sek å oppdatere sidene som regel,

MEN noen ganger så "klikker" nettet og det er som at linja bare slår seg av i 2-3sek og starter opp igjen.

Dette fører til at nettleseren bruker kjeeeempe lang tid for å oppdatere siden. (Faktisk noen ganger så blir jeg kastet ut ifra nettet i 10sek, før det kobler seg til automatisk igjen)

Enda en beskrivelse:

Forestill deg på Counter-Strike, at du går rett fram fra et hjørne, og du ser en mann. Du trykker på museknappen som en vill mann, men hva er det som skjer? Jo, det lagger som hellvette og når laggen er over så er du død.

 

Jeg trodde først at dette var fordi nextgentel hadde problemer med nettet, men jesus christ da. skal de bruke nesten 2 uker å fikse det? Og som du skjønner, jeg begynner å bli temmelig lei.

 

Hva jeg har prøvd er:

Slå av ruter / modem i 11 timer (Mens jeg sov - jobb) = Virket IKKE

Restarte modem/ruter = Virket IKKE

Prøve å fikse ting innpå kontroll panel > nettverk = Virket IKKE

Slå av alt som bruker nett (msn, skype, osv) = Virket IKKE

Ta ut og inn nettverkskabel = Virket IKKE

 

Så hva skal jeg gjøre? Er det noe som nextgentel har gjort, eller jeg meg selv?

 

Btw kjører Vista ultimate - SP1, og nettverks innput i motherboardet

 

(Bare sprø hvis du lurer på noe, jeg sjekker posten hver time)

 

Takker for svar!

Endret av Ceph3us
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et bra eksempel:

Jeg ble kasta ut i fra nettet i 10 sek, AKKURAT når jeg trykte på "start nytt emne"

Dette førte til at nettleseren sa at den ikke fant noen nettside, fordi internettet er dødt. Og jeg måtte skrive hele dritten på nytt igjen. FYFAEN, hjeeelp!

Lenke til kommentar
Så hva skal jeg gjøre? Er det noe som nextgentel har gjort, eller jeg meg selv?

 

Først, sørg for at du er koblet direkte inn på ruteren, og ikke via egen switch eller ruter. Dette for å utelukke potensielle feilkilder.

 

siden du har vista vil jeg at du gjør som følger:

trykk windows-knappen -> skriv 'cmd' og trykk Enter -> du er nå i et kommandovindu

skriv 'ping -t ngt.no' og trykk enter

nå vil maskinen pinge kontinuerlig til du selv avbryter den. (kan gjøres med CTRL + C)

hvis du merker at den får 'forespørsel avbrutt' så tyder dette på at forbindelsen er brutt.

 

Hva du gjør etterpå:

Ring dem og spør om de ser om det er noe som ser feil ut på din forbindelse. Be dem gjerne sjekke historikken for hvor ofte din ruter kobler seg opp. Dette skal være informasjon som samtlige konsulenter på teknisk avdeling skal kunne hjelpe deg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...