Querke Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Ok, dette skjedde for 11dager siden. Plutselig en dag så har jeg et nett som ikke virker som det skal. Beskrivelse av hvordan det er: Jeg er å surfer på internett, trykker på nye linker hele tiden så nettleseren oppdaterer siden hele tiden. Det bruker 0.3sek å oppdatere sidene som regel, MEN noen ganger så "klikker" nettet og det er som at linja bare slår seg av i 2-3sek og starter opp igjen. Dette fører til at nettleseren bruker kjeeeempe lang tid for å oppdatere siden. (Faktisk noen ganger så blir jeg kastet ut ifra nettet i 10sek, før det kobler seg til automatisk igjen) Enda en beskrivelse: Forestill deg på Counter-Strike, at du går rett fram fra et hjørne, og du ser en mann. Du trykker på museknappen som en vill mann, men hva er det som skjer? Jo, det lagger som hellvette og når laggen er over så er du død. Jeg trodde først at dette var fordi nextgentel hadde problemer med nettet, men jesus christ da. skal de bruke nesten 2 uker å fikse det? Og som du skjønner, jeg begynner å bli temmelig lei. Hva jeg har prøvd er: Slå av ruter / modem i 11 timer (Mens jeg sov - jobb) = Virket IKKE Restarte modem/ruter = Virket IKKE Prøve å fikse ting innpå kontroll panel > nettverk = Virket IKKE Slå av alt som bruker nett (msn, skype, osv) = Virket IKKE Ta ut og inn nettverkskabel = Virket IKKE Så hva skal jeg gjøre? Er det noe som nextgentel har gjort, eller jeg meg selv? Btw kjører Vista ultimate - SP1, og nettverks innput i motherboardet (Bare sprø hvis du lurer på noe, jeg sjekker posten hver time) Takker for svar! Endret 16. desember 2008 av Ceph3us Lenke til kommentar
Querke Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Et bra eksempel: Jeg ble kasta ut i fra nettet i 10 sek, AKKURAT når jeg trykte på "start nytt emne" Dette førte til at nettleseren sa at den ikke fant noen nettside, fordi internettet er dødt. Og jeg måtte skrive hele dritten på nytt igjen. FYFAEN, hjeeelp! Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Har akkurat samme problemet, bare at jeg har trådløst og Get som leverandør. Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Så hva skal jeg gjøre? Er det noe som nextgentel har gjort, eller jeg meg selv? Først, sørg for at du er koblet direkte inn på ruteren, og ikke via egen switch eller ruter. Dette for å utelukke potensielle feilkilder. siden du har vista vil jeg at du gjør som følger: trykk windows-knappen -> skriv 'cmd' og trykk Enter -> du er nå i et kommandovindu skriv 'ping -t ngt.no' og trykk enter nå vil maskinen pinge kontinuerlig til du selv avbryter den. (kan gjøres med CTRL + C) hvis du merker at den får 'forespørsel avbrutt' så tyder dette på at forbindelsen er brutt. Hva du gjør etterpå: Ring dem og spør om de ser om det er noe som ser feil ut på din forbindelse. Be dem gjerne sjekke historikken for hvor ofte din ruter kobler seg opp. Dette skal være informasjon som samtlige konsulenter på teknisk avdeling skal kunne hjelpe deg med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå