No14 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Lurer på om det å tåle og like sterk mat når man er liten er genetisk eller kan tilvennes. Er nordmenn mer var for sterk mat enn feks mexicanere eller indere. Jeg elsker sterk mat, men datteren min på 2 år synes det blir for sterkt bare det er litt godt krydret. Hun spiser som regel det vi voksne spiser så lenge det er mildt. Kan hun vende seg til å spise sterkere mat ved at vi gradvis gir hun sterkere mat? Gir feks indere og mexicanere hot mat til sine barn fra de er små? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Personlig så tror jeg nok ikke det er direkte genetisk betinget, men snakk om vaner og tilvenning, spørsmålet er egentlig hvorfor du ønsker å utsette barnet ditt i en tidlig alder for sterk mat? Husk at som voksen så kan vi ha annerledes smaksinntrykk enn et barn og dermed så kan det som er mildt for også være ganske så sterkt for barna. Godt krydret mat kan jo kanskje også være sterkt for magen til barna også? Så man bør vell være noe forsiktig med hvor mye man krydrer maten til dem. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg skjønner at for sterk mat ikke er bra for små mager, men gir de små barn hot mat i land hvor slik mat er mer vanlig enn her? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Antar det, men om det er en gradvis tilvenning eller ikke er jeg usikker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå