Lernes Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Litt dårlig formulert emnetittel, og jeg er ikke sikker på hvor jeg skal poste denne tråden! Flytt den om det blir feil! Har laget en hjemmeside til en skoleinnlevering, og et lite brukersystem for passordbeskytting av sider osv.. Vi har et eget domene på skolen (HEIMDALIKT.no), og en egen server som står i klasserommet (Ubuntu Server)! Serveren kommuniserer med serverne hos domeneshop.no, grunnen til dette er at det er kun én bruker på webhosten hos domeneshop, og vi er ca 45 elever som skal bruke siden, og hver elev har da hver sin bruker på skoleserveren. Som jeg har forstått det overskriver skoleserveren filene på domeneshop ca hvert minutt, og da får jeg problemer med brukersystemet mitt! Brukersystemet er ganske simpelt, og basert på flatfil! Problemet er da at jeg får ikke redigert flatfila, eller skrevet ny informasjon til den, pga at endringer som blir gjort på siden, blir slettet etter at serveren "refresher" seg! Læreren snakket om at du måtte gjøre unntak på serveren for at den ikke skulle overskrive fila, sånn at alle endringene ble slettet, men dette var mye arbeid! Noen som har et forslag til en enkel måte å gjøre dette på ? Siden er ikke helt ferdig enda, men kommer ikke videre uten å få fikset dette problemet! (Litt bugga i IE!! :S) Link : www.heimdalikt.no/2ssb/lerto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå